Schorsen duurder dan doorrbetalen...?

Maar ik snap het niet.

Ik betaal zoiezo geen belasting :+

Ik heb alleen me XT '87 op normale verzekering/daily staan.
Sinds begin dit jaar hoef ik daarvoor geen wegenbelasting meer voor te betalen, want 25jaar+

Al me andere troep is 40jaar of ouder, op me kleine CB'tje na.

Maar, ik moet nu dus weer gewoon wegenbelasting voor de XT ?

Hoe zit het dan met dat kwarttarief gezeik ? Met de XT wil ik wel jaar rond blijven rijden, en met de oude Daf (YA 126 / 1956 ) eigenlijk ook wel :+
Moet ik dan ineens gaan dokken voor de Daf ? Dat zal dan met 3.5ton staal wel een leuk feestje worden -O-

Het is heel simpel. Die Daf van je blijft belastingvrij (is immers ouder dan 40 jaar).

De XT moet je kwarttarief voor gaan betalen (is nog geen 40 jaar). Om voor dat kwarttarief in aanmerking te komen mag je er in de maanden december, januari en februari niet mee rijden.

Wil je er in die wintermaanden wel mee rijden, dan betaal je het volle tarief.
Als de XT 40 jaar wordt dan is die ook belastingvrij.
 
Laatst bewerkt:
Ah, duidelijk :)

Geloof dat ik altijd iets van 100euro per jaar wegenbelasting betaalde.

En dat terwijl ik nauwelijks gebruik maak van de weg met de XT :+ *D
 
En dat terwijl ik nauwelijks gebruik maak van de weg met de XT :+ *D


Tsja, het wordt nog gekker. Iedereen spreekt van Wegenbelasting. Dat hadden we vroeger. Je kon toen alleen een bekeuring krijgen als je gefotografeerd werd en je je wegenbelasting niet had betaald.

Begin jaren 90 is dit omgezet in houderschapsbelasting, waardoor je dus betaalt voor het bezit van een motorvoertuig (ongeacht of je ermee op de openbare weg rijdt). Daarom krijg je tegenwoordig automatisch boetes als je de belasting niet betaalt.
 
Voor de XT zal je moeten dokken,en mag je 3maanden niet rijden zijnde november december en januari.Je kan wel het hele jaar rjden maar dan betaal je het volle bedrag.Voor de Daf hoef je niets te betalen want die is ouder dan 40jaar.
 
Laatst bewerkt:
Dus vanaf 40+ is het helemaal belastingvrij. Benieuwd wanneer ze dat weer gaan aanscherpen...

Kennis van mij doet z,n mercedes diesel nu weg, die reed op frituurolie en dieselmengsel en gaat nu een oude porsche op benzine rijden

Lijkt me dat het milieu hier niet veel mee opschiet...
 
Hoe denk je dat ze dat gaan controleren,dacht je dat ze met camera auto,s weer de weg op gaan,je zal het zien dat we gewoon zelf moeten schorsen en dus ook betalen voor die 3 maanden,anders kost het weer teveel voor het rijk.

Als je kiest voor kwarttarief MAG je niet rijden in dec, jan en feb.
Als je moet gaan schorsen MAG je niet rijden in de geschorste periode.

Wat is het verschil in controle precies?
Als je kiest voor kwarttarief sta je in die drie maanden geregistreerd dat je niet op de weg mag.
Bij een schorsing precies hetzelfde. Of je je eraan houdt is aan jou. Maar het verschil in controle begrijp ik niet.

Het lijkt mij logisch dat, als je voor een kwarttarief kiest, je gewoon niet mag rijden in die drie maanden, en dat je niet apart hoeft te schorsen. Dat zou namelijk allemaal extra administratiekosten met zich meebrengen voor de RDW en de belastingdienst.
 
Niets is nog zeker,voorlopig moet het nog door de eerste kamer komen.
Daarna zien we wel wat het word,grote kans dat we voor die 3 maanden zelf moeten gaan schorsen.
Misschien kosteloos,maar het zou mij niet verbazen als ze daar een tarief aan gaan hangen.
Mensen geloven op hun woord dat ze die 3 maanden niet gaan rijden daar begint de regering niet aan, via het register controleren is het goedkoopste dus dat zal het wel gaan worden.Dat doen ze al met de wegenbelastingen,verzekeringen en schorsingen,ik kan dan ook geen reden bedenken waarom dat nu anders zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Niets is nog zeker,voorlopig moet het nog door de eerste kamer komen.
Daarna zien we wel wat het word,grote kans dat we voor die 3 maanden zelf moeten gaan schorsen.
Misschien kosteloos,maar het zou mij niet verbazen als ze daar een tarief aan gaan hangen.
Mensen geloven op hun woord dat ze die 3 maanden niet gaan rijden daar begint de regering niet aan, via het register controleren is het goedkoopste dus dat zal het wel gaan worden.Dat doen ze al met de wegenbelastingen,verzekeringen en schorsingen,ik kan dan ook geen reden bedenken waarom dat nu anders zou zijn.

Maak je geen illusies, het komt gewoon door de 1e kamer heen. Het is er nog niet door maar de brieven worden al verstuurd.

Houderschapsbelasting is een communistische regeling, : als jij denkt dat je iets in bezit moet hebben wat de gemiddelde burger niet heeft moet je betalen. Vroeger in rusland heette dat steekpenningen, in nederland heet dat nu houderschapsbelasting. Of je er nu mee op de weg komt of niet, maakt allemaal niets uit. Je betaalt omdat jij een oude motor in bezit wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
moet je de 3 maanden volle pond betalen of dan het hele jaar?
en vergis je niet dat iets wat geschorst is niet aan de openbare weg mag staan
dus ook niet als je niet rijd.......
 
Maak je geen illusies, het komt gewoon door de 1e kamer heen. Het is er nog niet door maar de brieven worden al verstuurd.

Houderschapsbelasting is een communistische regeling, : als jij denkt dat je iets in bezit moet hebben wat de gemiddelde burger niet heeft moet je betalen. Vroeger in rusland heette dat steekpenningen, in nederland heet dat nu houderschapsbelasting. Of je er nu mee op de weg komt of niet, maakt allemaal niets uit. Je betaalt omdat jij een oude motor in bezit wilt hebben.

Ik kreeg vandaag 3 enveloppen,blauw,met daarin voor elke CB een aankondiging dat ze nelastingvrij zijn....hoe moet ik dat nou weer zien dan?

Dat verandert na de aanname van de wets wijziging?

Nu hoef ik alleen een ot verzekering te nemen denk ik.....?
 
Dan krijg je binnen een paar dagen weer 3 blauwe envelopjes met daarin de melding dat je in aanmerking komt om te gaan betalen ivm de MRB-regel van 2014 .
Het zijn geen kerstkaarten :+

(ik heb er 7 "gekregen") B|
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg je binnen een paar dagen weer 3 blauwe envelopjes met daarin de melding dat je in aanmerking komt om te gaan betalen ivm de MRB-regel van 2014 .
Het zijn geen kerstkaarten :+

(ik heb er 7 "gekregen") B|

Ik verwacht er binnenkort ook 5, heb nog niets gehad.

@Peer 1963, schorsen betekent inderdaad neit op de openbare weg, ook niet parkeren. Maar dat is voor mij geen probleem.
 
Mensen geloven op hun woord dat ze die 3 maanden niet gaan rijden daar begint de regering niet aan, via het register controleren is het goedkoopste dus dat zal het wel gaan worden.

Maar wat is nou het verschil volgens jou tussen:
- In het register staan dat je niet mag rijden wegens schorsing
- In het register staan dat je niet mag rijden wegens kwarttarief

Volgens mij staan beide geregistreerd in een register en is het net zo makkelijk te controleren.
Dan is het toch logischer dat je niet ieder jaar een schorsing moet instellen om 3 maanden later weer op te heffen, waarbij van alles fout kan gaan? Tenzij ze daar weer extra kunnen cashen, maar dan neemt niemand dat volgens mij.
Beetje hetzelfde verhaal als rijbewijs B+, ik neem aan dat iedereen die dat wil gewoon BE neemt, toch? Aangezien de kosten en het examen gelijk zijn, maar je met BE iets meer mag.
 
Dus je gaat straks betalen voor 3 maanden en mag dan een heel jaar rijden.. Echter....dat jaar is dan maar 9 maanden lang.....dus betaal je toch eigenlijk voor een half jaar de premie van vroeger over een heel jaar....

Wat een geniepige rekenmethode hanteert den haag hier zeg,!

En dan komt de verzekering er nog bij,waarover de belasting vorig jaar ook fors omhoog ging....

Wanneer zouden ze gaan snoeien in eigen vlees????
 
Dus je gaat straks betalen voor 3 maanden en mag dan een heel jaar rijden.. Echter....dat jaar is dan maar 9 maanden lang.....dus betaal je toch eigenlijk voor een half jaar de premie van vroeger over een heel jaar....

Wat een geniepige rekenmethode hanteert den haag hier zeg,!

En dan komt de verzekering er nog bij,waarover de belasting vorig jaar ook fors omhoog ging....

Wanneer zouden ze gaan snoeien in eigen vlees????


Nooit !!! Ooit iemand gesproken, die zijn eigen baan weg saneert. :+

De staat is een uitdijend moloch, dat blijft groeien, totdat het doodgaat, omdat de burgers te ver uitgemolken zijn, om hem nog overeind te houden.

De zogenaamde bezuinigingen, houden tot nu toe alleen maar in, dat de begroting minder snel groeit. De uitgaven zijn sinds het begin van de crisis blijven groeien, terwijl we met zijn allen 45 miljard minder verdienen.

Zo lang de mensen geen honger lijden, blijft dit spelletje doorgaan. Pas als er honger geleden wordt, komen mensen in verzet. Voedselbanken zouden verboden moeten worden, die staan een verregaande sanering van de staat in de weg.
 
Ik snap dat hele 3 mnd niet rijden- niet.
Ik betaal voor al mijn motoren 29,50 per jaar(excl. no claim 8-) )
en betaal voor 2 van mijn motoren wegenbelasting per jaar en rijd gewoon het hele jaar door..
 
16 december is er een protestrit tegen deze maffe plannen!

Zie MAG of andere organisaties.

Ik denk dat ik maar eens op de brommer klim voor ronkend protest!!
 
Ik snap dat hele 3 mnd niet rijden- niet.
Ik betaal voor al mijn motoren 29,50 per jaar(excl. no claim 8-) )
en betaal voor 2 van mijn motoren wegenbelasting per jaar en rijd gewoon het hele jaar door..

Klopt, en dan betaal je ca. 100,- aan wegenbelasting. De mensen die oldtimers hebben voor een keer een meeting in augustus, en er dan ook nog 6 hebben staan ofzo gaan dan € 600,- betalen, terwijl ze nu belastingvrij zijn.
Dus is er voor deze mensen de optie om te kiezen voor het "kwarttarief" je betaalt dan nog maar een kwart van de wegenbelasting, maar je mag dan in de wintermaanden niet rijden. Voor mij een perfecte oplossing. In de wintermaanden rijd ik toch al niet.
 
Dat klopt, ik betaal nu minder. Maar het kwarttarief is beter dan vol tarief voor mij omdat ik in de wintermaanden toch al niet (meer) rijd. Zo bedoelde ik het.

Ik ben het ook zeker niet eens met de regeling ofzo hoor, maar ik heb maar 2 motoren, en 2 geschorst (gedemonteerd). Ik heb ook nog 2 oldtimer brommers, die zullen hierna wel aan de beurt zijn qua wegenbelasting. Maar tegen die tijd zijn ze hopelijk al 40 jaar oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan