Xt wordt zeer waarschijnlijk vol tarief als je hele jaar door wilt rijden en je daf is ouder dan 40 jaar en dus zowieso belastingvrij
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar ik snap het niet.
Ik betaal zoiezo geen belasting
Ik heb alleen me XT '87 op normale verzekering/daily staan.
Sinds begin dit jaar hoef ik daarvoor geen wegenbelasting meer voor te betalen, want 25jaar+
Al me andere troep is 40jaar of ouder, op me kleine CB'tje na.
Maar, ik moet nu dus weer gewoon wegenbelasting voor de XT ?
Hoe zit het dan met dat kwarttarief gezeik ? Met de XT wil ik wel jaar rond blijven rijden, en met de oude Daf (YA 126 / 1956 ) eigenlijk ook wel
Moet ik dan ineens gaan dokken voor de Daf ? Dat zal dan met 3.5ton staal wel een leuk feestje worden
En dat terwijl ik nauwelijks gebruik maak van de weg met de XT
Hoe denk je dat ze dat gaan controleren,dacht je dat ze met camera auto,s weer de weg op gaan,je zal het zien dat we gewoon zelf moeten schorsen en dus ook betalen voor die 3 maanden,anders kost het weer teveel voor het rijk.
Dat zou namelijk allemaal extra administratiekosten met zich meebrengen voor de RDW en de belastingdienst.
Niets is nog zeker,voorlopig moet het nog door de eerste kamer komen.
Daarna zien we wel wat het word,grote kans dat we voor die 3 maanden zelf moeten gaan schorsen.
Misschien kosteloos,maar het zou mij niet verbazen als ze daar een tarief aan gaan hangen.
Mensen geloven op hun woord dat ze die 3 maanden niet gaan rijden daar begint de regering niet aan, via het register controleren is het goedkoopste dus dat zal het wel gaan worden.Dat doen ze al met de wegenbelastingen,verzekeringen en schorsingen,ik kan dan ook geen reden bedenken waarom dat nu anders zou zijn.
Maak je geen illusies, het komt gewoon door de 1e kamer heen. Het is er nog niet door maar de brieven worden al verstuurd.
Houderschapsbelasting is een communistische regeling, : als jij denkt dat je iets in bezit moet hebben wat de gemiddelde burger niet heeft moet je betalen. Vroeger in rusland heette dat steekpenningen, in nederland heet dat nu houderschapsbelasting. Of je er nu mee op de weg komt of niet, maakt allemaal niets uit. Je betaalt omdat jij een oude motor in bezit wilt hebben.
Dan krijg je binnen een paar dagen weer 3 blauwe envelopjes met daarin de melding dat je in aanmerking komt om te gaan betalen ivm de MRB-regel van 2014 .
Het zijn geen kerstkaarten
(ik heb er 7 "gekregen")
Mensen geloven op hun woord dat ze die 3 maanden niet gaan rijden daar begint de regering niet aan, via het register controleren is het goedkoopste dus dat zal het wel gaan worden.
Dus je gaat straks betalen voor 3 maanden en mag dan een heel jaar rijden.. Echter....dat jaar is dan maar 9 maanden lang.....dus betaal je toch eigenlijk voor een half jaar de premie van vroeger over een heel jaar....
Wat een geniepige rekenmethode hanteert den haag hier zeg,!
En dan komt de verzekering er nog bij,waarover de belasting vorig jaar ook fors omhoog ging....
Wanneer zouden ze gaan snoeien in eigen vlees????
Ik snap dat hele 3 mnd niet rijden- niet.
Ik betaal voor al mijn motoren 29,50 per jaar(excl. no claim )
en betaal voor 2 van mijn motoren wegenbelasting per jaar en rijd gewoon het hele jaar door..
Voor mij een perfecte oplossing. In de wintermaanden rijd ik toch al niet.