Schotland - Lake District

Heb jij het over 100,- pond per overnachting in een B&B? Als ik me niet vergis zit dat eerder op 30 a 40 pond maar die vind je meestal niet via het internet, gewoon de bordjes in de gaten houden.
Ik kan het niet zo goed zien op je kaartje maar in Hull kun je het beste via de Noordzee kant rijden anders kom je in de binnenstad terecht en vooral als je teruggaat is dat dan behoorlijk druk (veel stoplichten en file rijden). Vanaf de Noordzee kant heb je dat nauwelijks en je zit direct op leuke wegen.
 
Ik ga in september 6 dagen in totaal deze route rijden.

Als je in het lijstje kijkt is zijn er lange versies en kortere versies. Ik kijk hoe het gaat en gaat het soepel dan pak ik de langere versies.

Zie ook: Schotland op de motor [Centrale informatie]

Sinds de north coast 500 is de route langs de kust in schotland een stuk drukker en in het hoogseizoen bijna geen B&B kamer meer te vinden. Wij gingen meestal een stuk(je) land inwaarts, daar lukte het nog wel. Vaak zijn het van die clubs die de route rijden, ik heb al eens tussen ik denk wel tien McLaren's gestaan die bij een single track op elkaar stonden te wachten. Altijd leuk om als de weg weer tweebaans word even te sparren.
 
Is dat hetzelfde traject als de kirkstone pass? Want die heb ik er nu wel ingezet.
Nee, die zijn niet hetzelfde. Kirkstone Pass heb ik wel in mijn route voor over twee weken opgenomen.
1660040044747.png
 
Als je tussen nr 3 en 4 bij Sellafield (vroeger Windscale) richting de kust kijkt zie je een oude kerncentrale en dat is nogal een verhaal. In het verleden is het daar goed fout gegaan en de boel is net niet ontploft. Tegenwoordig zijn ze nog steeds bezig om alles te monitoren omdat het nog steeds gevaarlijk is. Zo jammer van zo'n mooi gebied;(
Sellafield - Wikipedia
 
Ik ga in september 6 dagen in totaal deze route rijden.

Als je in het lijstje kijkt is zijn er lange versies en kortere versies. Ik kijk hoe het gaat en gaat het soepel dan pak ik de langere versies.

Zie ook: Schotland op de motor [Centrale informatie]
Hoi Rob,

mooie tocht. Wij zijn in mei geweest met 4 motoren. We hebben de Noord kust meegenomen en ook n dag Skye.
ik weet niet wat je ervaring is in Schotland en ik kan op je kaart de wegen niet echt zien. Als je veel single track roads hebt vind ik t aantal kilometers per dag dat je plant veel. Mijn ervaring in Engeland en Schotland is dat jouw korte dagen al veel kilometers bevatten.
Schotland vind ik echt de moeite waard je lange schema lijkt me erg lang. Als je met 50 km per uur gemiddeld rekent zit je veel dagen aan 8u rijden of meer. Van mij mag je natuurlijk, maar ik denk dat je aan kortere rijbanen meer plezier beleeft. Verder kan ik Schotland alleen maar aanraden.

ik heb hier nog een lijstje met de tracks van de gereden routes in MyRoute-app wellicht heb je er iets aan.
 
Al aangekomen in Grange-over-sands. Enkele foto's van onderweg in de Yorkshire Dales.
 

Bijlagen

  • IMG_20220811_102216.jpg
    IMG_20220811_102216.jpg
    200,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220811_104729.jpg
    IMG_20220811_104729.jpg
    190,4 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220811_104853.jpg
    IMG_20220811_104853.jpg
    260,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220811_105454.jpg
    IMG_20220811_105454.jpg
    182,1 KB · Weergaven: 19
Hoe heet die camping en was dat wat? Ik ga in Mei daarheen namelijk.
Sykeside Camping. Ik vond het uitzicht vanop de camping geweldig. Let op en verwar niet met Syke Farm camping. Misschien ook leuk, weet ik niet, en ligt er ca. 50km vandaan. ik was daar ook maar niet zo'n mooi uitzicht als Sykeside. Mocht je er heen gaan, doe de groeten aan Ian en Karen, de "wardens". Erg leuke en ook grappige mensen. Die Belg die voor de wind schuilde achter zo'n Glamping Pod zal wel een belletje doen rinkelen. O-)
Het eten in de nabij gelegen pub is ok. 't Is maar dat je het weet, en je kan wat basic dingen kopen in de camping winkel. Ik heb er drie nachten gestaan en vandaar de passen en de rest van het Lake district verkend. Het voordeel is dat je dingen als de Hardknott pass zonder bagage kan rijden. Een niet te onderschatten voordeel in een haarspeldbocht waarin het stiigingspercentage in de bocht zelf 30% is !
 
Hoi Rob,

mooie tocht. Wij zijn in mei geweest met 4 motoren. We hebben de Noord kust meegenomen en ook n dag Skye.
ik weet niet wat je ervaring is in Schotland en ik kan op je kaart de wegen niet echt zien. Als je veel single track roads hebt vind ik t aantal kilometers per dag dat je plant veel. Mijn ervaring in Engeland en Schotland is dat jouw korte dagen al veel kilometers bevatten.
Schotland vind ik echt de moeite waard je lange schema lijkt me erg lang. Als je met 50 km per uur gemiddeld rekent zit je veel dagen aan 8u rijden of meer. Van mij mag je natuurlijk, maar ik denk dat je aan kortere rijbanen meer plezier beleeft. Verder kan ik Schotland alleen maar aanraden.

ik heb hier nog een lijstje met de tracks van de gereden routes in MyRoute-app wellicht heb je er iets aan.

Ha Tripled,

Mijn ervaring is het Lake District. Schotland nog niet. Dat wordt 'm in september.

Als je het lijstje ziet (linker foto in dat bericht) dan zie je een eerste deel die "kort" is en het tweede deel dat "langer" is. Ik zit dan op zo'n 325 - 350 km per dag (bij kort) en zo'n 336 - 450 km bij lang. Maar waar ik nog meer naar gekeken heb is de tijd. Ik tel er meestal zo'n 2 uur bij op en dan is dat de gehele rit over de dag.

Het lijkt erop dat ik dus het eerste gedeelte van het lijstje zal rijden (kortere) :)

Ik ben een rijder en stop enkel voor een leuke mooie foto en af en toe wat eten (uit de koffer). Uitgebreid een bezoek brengen aan een museum of stokerij of lang lunchen is niet aan mij besteed. (behalve als ik met een groep ben en een betrekkelijk korte rit met juist dit door stops erin)

Edit, ik heb je routes bekeken. Die lijken mij vrij kort of met veel stops :) Een deel het zelfde alleen ik ga niet zo noordelijk en terug ga ik sneller naar de boot.
 
Laatst bewerkt:
Al aangekomen in Grange-over-sands. Enkele foto's van onderweg in de Yorkshire Dales.
Heb je wat tips voor Yorkshire ? Ik plan daar een dagtrip doorheen vanuit Whitehaven naar Newcastle.
Als ik de leukste dingetjes kan meepikken is dat natuurlijk erg prettig 8-)
 
Ha Tripled,

Mijn ervaring is het Lake District. Schotland nog niet. Dat wordt 'm in september.

Als je het lijstje ziet (linker foto in dat bericht) dan zie je een eerste deel die "kort" is en het tweede deel dat "langer" is. Ik zit dan op zo'n 325 - 350 km per dag (bij kort) en zo'n 336 - 450 km bij lang. Maar waar ik nog meer naar gekeken heb is de tijd. Ik tel er meestal zo'n 2 uur bij op en dan is dat de gehele rit over de dag.

Het lijkt erop dat ik dus het eerste gedeelte van het lijstje zal rijden (kortere) :)

Ik ben een rijder en stop enkel voor een leuke mooie foto en af en toe wat eten (uit de koffer). Uitgebreid een bezoek brengen aan een museum of stokerij of lang lunchen is niet aan mij besteed. (behalve als ik met een groep ben en een betrekkelijk korte rit met juist dit door stops erin)

Edit, ik heb je routes bekeken. Die lijken mij vrij kort of met veel stops :) Een deel het zelfde alleen ik ga niet zo noordelijk en terug ga ik sneller naar de boot.
Ha Tripled,

Mijn ervaring is het Lake District. Schotland nog niet. Dat wordt 'm in september.

Als je het lijstje ziet (linker foto in dat bericht) dan zie je een eerste deel die "kort" is en het tweede deel dat "langer" is. Ik zit dan op zo'n 325 - 350 km per dag (bij kort) en zo'n 336 - 450 km bij lang. Maar waar ik nog meer naar gekeken heb is de tijd. Ik tel er meestal zo'n 2 uur bij op en dan is dat de gehele rit over de dag.

Het lijkt erop dat ik dus het eerste gedeelte van het lijstje zal rijden (kortere) :)

Ik ben een rijder en stop enkel voor een leuke mooie foto en af en toe wat eten (uit de koffer). Uitgebreid een bezoek brengen aan een museum of stokerij of lang lunchen is niet aan mij besteed. (behalve als ik met een groep ben en een betrekkelijk korte rit met juist dit door stops erin)

Edit, ik heb je routes bekeken. Die lijken mij vrij kort of met veel stops :) Een deel het zelfde alleen ik ga niet zo noordelijk en terug ga ik sneller naar de boot.
Top, geniet er van.
Alleen of met 2 en is het wel te doen. Als tip nog: check je routes daar even, als je om moet rijden kan het veel tijd kosten. Voordeel is dat je bij regen wel gewoon door kunt riijden. De wegen zijn het gewend😉
 
Sykeside Camping. Ik vond het uitzicht vanop de camping geweldig. Let op en verwar niet met Syke Farm camping. Misschien ook leuk, weet ik niet, en ligt er ca. 50km vandaan. ik was daar ook maar niet zo'n mooi uitzicht als Sykeside. Mocht je er heen gaan, doe de groeten aan Ian en Karen, de "wardens". Erg leuke en ook grappige mensen. Die Belg die voor de wind schuilde achter zo'n Glamping Pod zal wel een belletje doen rinkelen. O-)
Het eten in de nabij gelegen pub is ok. 't Is maar dat je het weet, en je kan wat basic dingen kopen in de camping winkel. Ik heb er drie nachten gestaan en vandaar de passen en de rest van het Lake district verkend. Het voordeel is dat je dingen als de Hardknott pass zonder bagage kan rijden. Een niet te onderschatten voordeel in een haarspeldbocht waarin het stiigingspercentage in de bocht zelf 30% is !
Tnx voor de info. Ik was wel van plan om ergens 1 of 2 nachten te staan als basis en vanuit daar wat passen te pakken.
 
Mooi plan, ik zou wel een stukje Schotland meepakken ipv mijn lus naar Triumph, ook vanwege de extra dagen die je hebt.

Mogelijk kun je hier nog wat inspiratie op doen.
Reis engeland
 
Nog enkele foto's
 

Bijlagen

  • IMG_20220812_132539.jpg
    IMG_20220812_132539.jpg
    269 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20220812_112552.jpg
    IMG_20220812_112552.jpg
    214,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20220812_112450.jpg
    IMG_20220812_112450.jpg
    282,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20220812_132551.jpg
    IMG_20220812_132551.jpg
    238,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20220812_153037.jpg
    IMG_20220812_153037.jpg
    243,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20220812_153844.jpg
    IMG_20220812_153844.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 24
Mooie foto's :9~ , jammer dat er geen gps data in de foto's (kunnen?) staan, wel leuk om even te kijken waar dat is...
 
Ook vandaag enkele foto's gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_20220813_193439.jpg
    IMG_20220813_193439.jpg
    216,1 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20220813_194432.jpg
    IMG_20220813_194432.jpg
    205 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220813_193124.jpg
    IMG_20220813_193124.jpg
    312 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20220813_191147.jpg
    IMG_20220813_191147.jpg
    211,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20220813_191342.jpg
    IMG_20220813_191342.jpg
    234,9 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220813_113054.jpg
    IMG_20220813_113054.jpg
    257,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20220813_105509.jpg
    IMG_20220813_105509.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 18
Heb je wat tips voor Yorkshire ? Ik plan daar een dagtrip doorheen vanuit Whitehaven naar Newcastle.
Als ik de leukste dingetjes kan meepikken is dat natuurlijk erg prettig 8-)
Omgeving van Buttermere zeker doen. En daar even te voet de omgeving verkennen,👍
 
Top, geniet er van.
Alleen of met 2 en is het wel te doen. Als tip nog: check je routes daar even, als je om moet rijden kan het veel tijd kosten. Voordeel is dat je bij regen wel gewoon door kunt riijden. De wegen zijn het gewend😉
Een dag voordat ik vertrek dan bewerk ik in MyDrive (TomTom) nog een laatste keer de routes. Als het goed is neemt ie dan de laatste wegopbrekingen/omleidingen op in de route. Ik zelf wijzig dus niets maar laat MyDrive de route eventueel aanpassen met de laatste wijzigingen op de weg aldaar.

Tijd en afstand zie ik dan ook.

Ik rij alleen en kan dus eigentempo doorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan