metalheart
Rookie
oh, welke site kan ik het beste in de gaten houden voor het weersoverzicht van noord schotland ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
heel behulpzaam allemaal, dank jullie ! :-)
dus, voor de zekerheid 2 ratelbandjes (met haakjes of zonder ?) wat beschermdoeken, en vast zetten over de kroonplaat en ergens achter.
M'n tassen zitten altijd eenvoudig maar heeel goed vast, die gaan geen kant op.
Ik was niet zozeer bang voor diefstal van de tassen,. maar meer dat mensen er 'smokkelwaar' in kunnen stoppen zodat niet zij maar ik eventueel de pineut ben bij de douane. Of kijk ik teveel 'Locked Up Abroad' ??? :-)
Dank jullie
bij het verlaten van de boot rijd je toch direct de kade op en ben je weg.
...ben ik niet helemaal met je eens...
...in 2010 en 2011 met de boot van Europoort naar Hull geweest ; en in 2010 hebben we in Hull een uur nodig gehad om door de Douane te komen, en in afgelopen Mei zelfs anderhalf uur...
In Newcastle werden wij toch ook zeer streng gecontroleerd. Verplicht helm af (systeemhelm), alles uitgebreid nagelopen...
Zie O.P.Weet iemand of ik spanbanden moet meenemen om mijn motor vast te sjorren op de boot?
Ik ga vrijdag weg!
R1Twan over verantwoording...:
Op de boot is alles aanwezig !!!
Het is ook hun verantwoording dat je mortor goed vast staat
Als je even geen doekjes hebt kun je ook je handschoenen er onder leggen.plaatjes klik = plaatjes groot !
...eh..., ben ik het niet met je eens...
...dat 'alles' aanwezig is, klopt in de meeste gevallen wel, echter..., op ons 2010 (heen)tochtje naar Hull konden we een stuk touw (!) krijgen om de motor vast te zetten...
...wilde je het ding met een spanband vast hebben ; dan had je 'm zelf maar moeten meenemen...
...op de terugreis hadden we trouwens wel de beschikking over een spanband...
...en voor de zekerheid hebben wij die eigen spanbanden maar meegenomen op ons 2011 tochtje naar Hull...
[~[url="http/i622.photobucket.com/albums/tt307/motorforumpuntnl/2011%20vakantie%20Wales/th_9dfb4e49.jpg?t=1313248712"]afbeelding~][/url]
...2011 overtocht naar Hull ; ook maar een eigen bandje eraan vast...
...op deze overtocht 1x spanband + kussen ter beschikking gekregen, en omdat het als een dolle waaide, ook maar een eigen spanband vastgeknoopt aan middenbok en voorwiel...
...kan op die manier nooit je middenbok onverwacht dichtklappen...
...want je weet tenslotte maar nooit wat er nog allemaal achter je motor gezet gaan worden, als je bij je motor wegbent...
...in dit geval stonden er op ongeveer 30 centimeter een paar Pan Europeans toen we terugkwamen de volgende ochtend, maar we hebben ook al wel gehad dan stond er ongeveer een auto geparkeerd tegen je nummerplaat !...
...enne..., P&O ferries is in ieder geval naar de motorrijder heel erg duidelijk ; klik maar eens op onderstaand plaatje (geschoten op ons 2009 tripje naar Dover)...
[~[url="http/i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009hwaarschuwing.jpg?t=1283852102"]afbeelding~][/url]
...blijft toch weinig te vragen over !...
...de bootjesmensen willen je best helpen (of aanwijzingen geven) met betrekking tot het vastzetten van de motor, maar..., jij als eigenaar/bestuurder van het ding bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het goed vastzetten van het ding...
...voor overtochtjes heb ik in ieder geval 4 stuks spanbandjes bij me ; en nou lijkt 4 best veel, maar ze zaten simpelweg per 2 verpakt..., vandaar...
...2 spanbandjes voor iets van 6 Euro ; kun je geen armoe voor hebben...
[~[url="http/i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009gopdeboot.jpg?t=1283852102
"]afbeelding~][/url]
...2009 : van Calais naar Dover ; op eigen verantwoording vastzetten die fiets...
...tipje : neem een paar oude poetsdoeken mee, dan kan die spanband die over het zadel komt nooit lelijke plekken op het lakwerk van de motor achterlaten...
RR. over mogelijkheid tot glijden...:
De middenbok vind ik als zeeman niet zo'n goed idee, tenzij er een plak dun rubber onder ligt.
De wrijvingscoëfficient van staal op staal is gering.
Op de boot is alles aanwezig !!! Het is ook hun verantwoording dat je mortor goed vast staat. Al word daar op veel boten niet echt naar gekeken, vooral als het druk is.
Nadat alle passagiers van de dekken af zijn gaan ze langs om te zien of alles goed vast zit, waar dit niet het geval is zetten ze een spanbandje bij. (ook afhankelijkvan de te verwachten weerstijl natuurlijk).
Als de motor op de middenbok staat, rust daar ook het meeste gewicht op.dus middenbok niet???
zou juist denken dat dat iets stabieler is,omdat het gewicht vd motor verdeeld is,als hij op zijstandaard staat gaat het meeste gewicht naar die kant,en als het nu net ook aan die kant heel scheef gaat.......................maar goed wij zouden dit jaar gegaan zijn,maar ben aan mijn nek geopereerd dus reis is uitgesteld...snik snik hoop toch volgend jaar een dag of 10 te kunnen gaan.
maar dan in mei of juni ergens mits de finacieen het toelaten dan he.......
Je bent er vet mee as ie toch omdondert en je ne pak schade hebt. Pak miserie.
Better safe than sorry en zelf een strapje of 2 meedoen.
plaatjes klik = plaatjes groot !
...eh..., ben ik het niet met je eens...
...dat 'alles' aanwezig is, klopt in de meeste gevallen wel, echter..., op ons 2010 (heen)tochtje naar Hull konden we een stuk touw (!) krijgen om de motor vast te zetten...
...wilde je het ding met een spanband vast hebben ; dan had je 'm zelf maar moeten meenemen...
...op de terugreis hadden we trouwens wel de beschikking over een spanband...
...en voor de zekerheid hebben wij die eigen spanbanden maar meegenomen op ons 2011 tochtje naar Hull...
[~[url="http/i622.photobucket.com/albums/tt307/motorforumpuntnl/2011%20vakantie%20Wales/th_9dfb4e49.jpg?t=1313248712"]afbeelding~][/url]
...2011 overtocht naar Hull ; ook maar een eigen bandje eraan vast...
...op deze overtocht 1x spanband + kussen ter beschikking gekregen, en omdat het als een dolle waaide, ook maar een eigen spanband vastgeknoopt aan middenbok en voorwiel...
...kan op die manier nooit je middenbok onverwacht dichtklappen...
...want je weet tenslotte maar nooit wat er nog allemaal achter je motor gezet gaan worden, als je bij je motor wegbent...
...in dit geval stonden er op ongeveer 30 centimeter een paar Pan Europeans toen we terugkwamen de volgende ochtend, maar we hebben ook al wel gehad dan stond er ongeveer een auto geparkeerd tegen je nummerplaat !...
...enne..., P&O ferries is in ieder geval naar de motorrijder heel erg duidelijk ; klik maar eens op onderstaand plaatje (geschoten op ons 2009 tripje naar Dover)...
[~[url="http/i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009hwaarschuwing.jpg?t=1283852102"]afbeelding~][/url]
...blijft toch weinig te vragen over !...
Ehm, als je meent dat je genoeg herseninhoud hebt om motor te mogen rijden en als het CBR het daarmee eens was, dan is het een kleine moeite om uit te zoeken (poe poe!) hoe een spanband werkt.Dit is gewoon onzin !! Het is wel duidelijk zo,(al is het maar een flutlijstje) maar ik zou daar dan toch eerts eens wat vragen over gaan stellen bij de belader....het kan gewoon niet!
Dus twee vrouwtjes van 20 die daar op de motor mee willen varen en nog nooit een spanband hebben gezien moeten het maar uitzoeken. hahahahaha laat me niet lachen joh.
En als ze het menen gaat mijn R 1 niet op hun boot ......Klaar.
Ehm, als je meent dat je genoeg herseninhoud hebt om motor te mogen rijden en als het CBR het daarmee eens was, dan is het een kleine moeite om uit te zoeken (poe poe!) hoe een spanband werkt.