Schotland op de motor [Centrale informatie]

heel behulpzaam allemaal, dank jullie ! :-)

dus, voor de zekerheid 2 ratelbandjes (met haakjes of zonder ?) wat beschermdoeken, en vast zetten over de kroonplaat en ergens achter.

M'n tassen zitten altijd eenvoudig maar heeel goed vast, die gaan geen kant op.
Ik was niet zozeer bang voor diefstal van de tassen,. maar meer dat mensen er 'smokkelwaar' in kunnen stoppen zodat niet zij maar ik eventueel de pineut ben bij de douane. Of kijk ik teveel 'Locked Up Abroad' ??? :-)

Dank jullie

Haakjes worden meestal standaard meegeleverd. Het is wel handig dat ze er aan zitten ja. Op de foto zie je mijn eigen blauwe spanbanden met ratels, met de haken er aan vast. Achteraan zie je de spanbanden hangen die op de boot aanwezig zijn om de boel vast te zetten.
En: als het goed is, loopt de bemanning altijd de vastgesjorde spullen na - zo ook de motoren.

W.b. spullen IN je tas stoppen, daar zou ik niet zo bang voor zijn. Ten eerste zijn de dekken het grootste deel van de reis afgesloten, en als ze iets in je tas stoppen: bij het verlaten van de boot rijd je toch direct de kade op en ben je weg. Wie moet weten waar je naar toe gaat en waar je stopt, zodat ze er ook weer wat uit kunnen halen? Ik zou eerder diefstal vrezen, vandaar m'n tip om een goedkoop spanbandje met klemgesp om je tassen te doen. Dan kunnen ze ze niet even snel open maken.
 
hmmm, het weer ziet er niet zo goed uit, maar dat wisten we al. ik houd het in de gaten.
Ik denk dat het een 'last minute' boot boeking word...

Ja, deze bandjes gebruik ik altijd. 4 stuks.... met knopen er in....
En ja, je hebt gelijk na de douane kan er niemand meer bij en zouden ze eventuele spullen kwijt zijn. En ik een stuk rijker... :-)

Ik heb er spijt van dat ik niet eerder in het jaar ben gegaan, maar ik dacht 'lekker in de vakantie'
Boy was I wrong..... Weer het zelfde gezeik als vorig jaar. Toen dacht ik ook in mijn vakantie een weekje ardennen te doen. Had ik ook in mei/juni moeten doen. Volgend jaar wacht ik niet meer tot juli/aug.

Mart
 
bij het verlaten van de boot rijd je toch direct de kade op en ben je weg.

...ben ik niet helemaal met je eens...

...in 2010 en 2011 met de boot van Europoort naar Hull geweest ; en in 2010 hebben we in Hull een uur nodig gehad om door de Douane te komen, en in afgelopen Mei zelfs anderhalf uur...

...ongeveer van elke passagier, werd ongeveer alles gecontroleerd...



...terug in Europoort is het trouwens wel andere koek ; zodra de ferry vastligt, jank je de motor naar buiten, en als je een beetje je best doet zit je een kwartier later in hartje Rotterdam... ;)
 
...ben ik niet helemaal met je eens...

...in 2010 en 2011 met de boot van Europoort naar Hull geweest ; en in 2010 hebben we in Hull een uur nodig gehad om door de Douane te komen, en in afgelopen Mei zelfs anderhalf uur...
:^

In Newcastle werden wij toch ook zeer streng gecontroleerd. Verplicht helm af (systeemhelm), alles uitgebreid nagelopen...
 
Ja, das waar.
Afgelopen mei met de boot naar newcastle (te voet, het was een mini-cruise), en ik denk dat we een paar uur voor de douane hebben gestaan. Elk paspoort werd gechecked en ingescand. We hadden uiteraard geen bagage, die bleef op de boot.

Mart
 
:^

In Newcastle werden wij toch ook zeer streng gecontroleerd. Verplicht helm af (systeemhelm), alles uitgebreid nagelopen...

hm bij ons (maandje geleden) totaal niet. Had gewoon mn helm op bij de incheck en verder werd er alleen nog een keer ergens gevraagd of we scherpe voorwerpen of messen bij ons hadden
 
Op de boot is alles aanwezig !!! Het is ook hun verantwoording dat je mortor goed vast staat. Al word daar op veel boten niet echt naar gekeken, vooral als het druk is.

Nadat alle passagiers van de dekken af zijn gaan ze langs om te zien of alles goed vast zit, waar dit niet het geval is zetten ze een spanbandje bij. (ook afhankelijkvan de te verwachten weerstijl natuurlijk).
 
Ik heb m'n eigen spanbandje en zet 'm daarmee gewoon vast. Vind ik wel zo'n fijne gedachte :)
 
R1Twan over verantwoording...:

Op de boot is alles aanwezig !!!

Het is ook hun verantwoording dat je mortor goed vast staat


plaatjes klik = plaatjes groot !




...eh..., ben ik het niet met je eens...
...dat 'alles' aanwezig is, klopt in de meeste gevallen wel, echter..., op ons 2010 (heen)tochtje naar Hull konden we een stuk touw (!) krijgen om de motor vast te zetten...

...wilde je het ding met een spanband vast hebben ; dan had je 'm zelf maar moeten meenemen... B|

...op de terugreis hadden we trouwens wel de beschikking over een spanband...





...en voor de zekerheid hebben wij die eigen spanbanden maar meegenomen op ons 2011 tochtje naar Hull...


...2011 overtocht naar Hull ; ook maar een eigen bandje eraan vast...

...op deze overtocht 1x spanband + kussen ter beschikking gekregen, en omdat het als een dolle waaide, ook maar een eigen spanband vastgeknoopt aan middenbok en voorwiel...

...kan op die manier nooit je middenbok onverwacht dichtklappen...
...want je weet tenslotte maar nooit wat er nog allemaal achter je motor gezet gaan worden, als je bij je motor wegbent...

...in dit geval stonden er op ongeveer 30 centimeter een paar Pan Europeans toen we terugkwamen de volgende ochtend, maar we hebben ook al wel gehad dan stond er ongeveer een auto geparkeerd tegen je nummerplaat !...







...enne..., P&O ferries is in ieder geval naar de motorrijder heel erg duidelijk ; klik maar eens op onderstaand plaatje (geschoten op ons 2009 tripje naar Dover)...



...blijft toch weinig te vragen over !...


...de bootjesmensen willen je best helpen (of aanwijzingen geven) met betrekking tot het vastzetten van de motor, maar..., jij als eigenaar/bestuurder van het ding bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het goed vastzetten van het ding...

...voor overtochtjes heb ik in ieder geval 4 stuks spanbandjes bij me ; en nou lijkt 4 best veel, maar ze zaten simpelweg per 2 verpakt..., vandaar... ;)

...2 spanbandjes voor iets van 6 Euro ; kun je geen armoe voor hebben...



...2009 : van Calais naar Dover ; op eigen verantwoording vastzetten die fiets...





...tipje : neem een paar oude poetsdoeken mee, dan kan die spanband die over het zadel komt nooit lelijke plekken op het lakwerk van de motor achterlaten...
 
plaatjes klik = plaatjes groot !




...eh..., ben ik het niet met je eens...
...dat 'alles' aanwezig is, klopt in de meeste gevallen wel, echter..., op ons 2010 (heen)tochtje naar Hull konden we een stuk touw (!) krijgen om de motor vast te zetten...

...wilde je het ding met een spanband vast hebben ; dan had je 'm zelf maar moeten meenemen... B|

...op de terugreis hadden we trouwens wel de beschikking over een spanband...





...en voor de zekerheid hebben wij die eigen spanbanden maar meegenomen op ons 2011 tochtje naar Hull...

[~[url="http://i622.photobucket.com/albums/tt307/motorforumpuntnl/2011%20vakantie%20Wales/th_9dfb4e49.jpg?t=1313248712"]afbeelding~][/url]
...2011 overtocht naar Hull ; ook maar een eigen bandje eraan vast...

...op deze overtocht 1x spanband + kussen ter beschikking gekregen, en omdat het als een dolle waaide, ook maar een eigen spanband vastgeknoopt aan middenbok en voorwiel...

...kan op die manier nooit je middenbok onverwacht dichtklappen...
...want je weet tenslotte maar nooit wat er nog allemaal achter je motor gezet gaan worden, als je bij je motor wegbent...

...in dit geval stonden er op ongeveer 30 centimeter een paar Pan Europeans toen we terugkwamen de volgende ochtend, maar we hebben ook al wel gehad dan stond er ongeveer een auto geparkeerd tegen je nummerplaat !...







...enne..., P&O ferries is in ieder geval naar de motorrijder heel erg duidelijk ; klik maar eens op onderstaand plaatje (geschoten op ons 2009 tripje naar Dover)...


[~[url="http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009hwaarschuwing.jpg?t=1283852102"]afbeelding~][/url]
...blijft toch weinig te vragen over !...


...de bootjesmensen willen je best helpen (of aanwijzingen geven) met betrekking tot het vastzetten van de motor, maar..., jij als eigenaar/bestuurder van het ding bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het goed vastzetten van het ding...

...voor overtochtjes heb ik in ieder geval 4 stuks spanbandjes bij me ; en nou lijkt 4 best veel, maar ze zaten simpelweg per 2 verpakt..., vandaar... ;)

...2 spanbandjes voor iets van 6 Euro ; kun je geen armoe voor hebben...


[~[url="http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009gopdeboot.jpg?t=1283852102
"]afbeelding~
][/url]
...2009 : van Calais naar Dover ; op eigen verantwoording vastzetten die fiets...





...tipje : neem een paar oude poetsdoeken mee, dan kan die spanband die over het zadel komt nooit lelijke plekken op het lakwerk van de motor achterlaten...
Als je even geen doekjes hebt kun je ook je handschoenen er onder leggen.
De middenbok vind ik als zeeman niet zo'n goed idee, tenzij er een plak dun rubber onder ligt.
De wrijvingscoëfficient van staal op staal is gering.
 
dus middenbok niet???
zou juist denken dat dat iets stabieler is,omdat het gewicht vd motor verdeeld is,als hij op zijstandaard staat gaat het meeste gewicht naar die kant,en als het nu net ook aan die kant heel scheef gaat.......................maar goed wij zouden dit jaar gegaan zijn,maar ben aan mijn nek geopereerd dus reis is uitgesteld...snik snik hoop toch volgend jaar een dag of 10 te kunnen gaan.
maar dan in mei of juni ergens mits de finacieen het toelaten dan he.......
 
RR. over mogelijkheid tot glijden...:

De middenbok vind ik als zeeman niet zo'n goed idee, tenzij er een plak dun rubber onder ligt.
De wrijvingscoëfficient van staal op staal is gering.

Klopt.

In mijn verhaaltje waar ik vertel dat we een stuk touw kregen om de motor vast te zetten, heb ik 'm inderdaad op de zijstandaard geparkeerd.

Maar..., als er zo'n stalen kabel dwars onder de motor doorloopt, waar je de fiets, middels de gekregen spanbanden met haken aan vast kunt sjorren, dan trek je het apparaat toch ook wel zo akelig strak op z'n plek.

Plus dat ik vind dat de motoren vaak nogal dicht naast elkaar staan, en omdat een RT op z'n zijstandaard opeens wel een heel breed ding wordt, en er altijd van 'dat lompe volk' langs die koffers heen krast, heb ik 'm dan liever iets minder breed staan... ;)

Tis wel zo ; dat als er 'een beetje wind' verwacht wordt, ik het ding inderdaad ook op de zijprikker zet.


2010 : hoopies wind van Hull naar Europoort, vandaar op de zijstandaard (rode RT)
Motoren staan soms wel dicht opelkaar...
B|


2011 : iets minder wind van Europoort naar Hull, vandaar de middenbok (grijzige RT)
 
Laatst bewerkt:
Op de boot is alles aanwezig !!! Het is ook hun verantwoording dat je mortor goed vast staat. Al word daar op veel boten niet echt naar gekeken, vooral als het druk is.

Nadat alle passagiers van de dekken af zijn gaan ze langs om te zien of alles goed vast zit, waar dit niet het geval is zetten ze een spanbandje bij. (ook afhankelijkvan de te verwachten weerstijl natuurlijk).

Je bent er vet mee as ie toch omdondert en je ne pak schade hebt. Pak miserie.
Better safe than sorry en zelf een strapje of 2 meedoen.
 
dus middenbok niet???
zou juist denken dat dat iets stabieler is,omdat het gewicht vd motor verdeeld is,als hij op zijstandaard staat gaat het meeste gewicht naar die kant,en als het nu net ook aan die kant heel scheef gaat.......................maar goed wij zouden dit jaar gegaan zijn,maar ben aan mijn nek geopereerd dus reis is uitgesteld...snik snik hoop toch volgend jaar een dag of 10 te kunnen gaan.
maar dan in mei of juni ergens mits de finacieen het toelaten dan he.......
Als de motor op de middenbok staat, rust daar ook het meeste gewicht op.
Alleen de voorband raakt het stalen dek.
De stalen standaard heeft weinig grip op het stalen dek.
Op de zijstandaard rust het meeste gewicht op de banden, dus heeft de motor minder snel de neiging weg te slippen. De sjorbanden zorgen dat hij niet omvalt.
 
Je bent er vet mee as ie toch omdondert en je ne pak schade hebt. Pak miserie.
Better safe than sorry en zelf een strapje of 2 meedoen.


Goed lezen ....ik schrijf daar dat het de belader zijn verantwoording is, "maar" dat je meestal ziet dat ze de eigenaar van de bike hun gang laten gaan. Zou ik ook doen.
Ik ben al heel wat keren over gevaren , heb er nog nooit problemen mee gehad, De ene keer doe je het samen met hun,een andere keer heb ik zelfs om spanbanden moeten vragen, omdat er geen hingen, maar uiteindelijk waren ze er wel. Als je die kant op gaat snap ik ook wel dat je er beter een paar mee kunt nemen, maar ik heb ze nog nooit nodig gehad. Op de jiffy is altijd het beste en dan normaal vastzetten, niet totaan het einde in de vering trekken want dan gaat hij net stuiteren of erger nog over de standaard heen.
 
plaatjes klik = plaatjes groot !




...eh..., ben ik het niet met je eens...
...dat 'alles' aanwezig is, klopt in de meeste gevallen wel, echter..., op ons 2010 (heen)tochtje naar Hull konden we een stuk touw (!) krijgen om de motor vast te zetten...

...wilde je het ding met een spanband vast hebben ; dan had je 'm zelf maar moeten meenemen... B|

...op de terugreis hadden we trouwens wel de beschikking over een spanband...





...en voor de zekerheid hebben wij die eigen spanbanden maar meegenomen op ons 2011 tochtje naar Hull...

[~[url="http://i622.photobucket.com/albums/tt307/motorforumpuntnl/2011%20vakantie%20Wales/th_9dfb4e49.jpg?t=1313248712"]afbeelding~][/url]
...2011 overtocht naar Hull ; ook maar een eigen bandje eraan vast...

...op deze overtocht 1x spanband + kussen ter beschikking gekregen, en omdat het als een dolle waaide, ook maar een eigen spanband vastgeknoopt aan middenbok en voorwiel...

...kan op die manier nooit je middenbok onverwacht dichtklappen...
...want je weet tenslotte maar nooit wat er nog allemaal achter je motor gezet gaan worden, als je bij je motor wegbent...

...in dit geval stonden er op ongeveer 30 centimeter een paar Pan Europeans toen we terugkwamen de volgende ochtend, maar we hebben ook al wel gehad dan stond er ongeveer een auto geparkeerd tegen je nummerplaat !...







...enne..., P&O ferries is in ieder geval naar de motorrijder heel erg duidelijk ; klik maar eens op onderstaand plaatje (geschoten op ons 2009 tripje naar Dover)...


[~[url="http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/2009%20Engeland%20Grindon/th_aZaterdag25April2009hwaarschuwing.jpg?t=1283852102"]afbeelding~][/url]
...blijft toch weinig te vragen over !...


Dit is gewoon onzin !! Het is wel duidelijk zo,(al is het maar een flutlijstje) maar ik zou daar dan toch eerts eens wat vragen over gaan stellen bij de belader....het kan gewoon niet!
Dus twee vrouwtjes van 20 die daar op de motor mee willen varen en nog nooit een spanband hebben gezien moeten het maar uitzoeken. hahahahaha laat me niet lachen joh.

En als ze het menen gaat mijn R 1 niet op hun boot ......Klaar.
 
Dit is gewoon onzin !! Het is wel duidelijk zo,(al is het maar een flutlijstje) maar ik zou daar dan toch eerts eens wat vragen over gaan stellen bij de belader....het kan gewoon niet!
Dus twee vrouwtjes van 20 die daar op de motor mee willen varen en nog nooit een spanband hebben gezien moeten het maar uitzoeken. hahahahaha laat me niet lachen joh.

En als ze het menen gaat mijn R 1 niet op hun boot ......Klaar.
Ehm, als je meent dat je genoeg herseninhoud hebt om motor te mogen rijden en als het CBR het daarmee eens was, dan is het een kleine moeite om uit te zoeken (poe poe!) hoe een spanband werkt.
 
Ehm, als je meent dat je genoeg herseninhoud hebt om motor te mogen rijden en als het CBR het daarmee eens was, dan is het een kleine moeite om uit te zoeken (poe poe!) hoe een spanband werkt.

Hulde dat jij dat wel kan hoor *O*

kijk je wel eens om je heen, als jij je motor vastzet, genoeg kerels die nog geen spanband vast kunnen zetten hoor . Maar goed daar ging het niet over hier....!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan