Schotland op de motor [Centrale informatie]

Mooie plaatjes!
Mss moet ik Schotland ook maar eens op mijn lijstje zetten.................... :?
Maar oh-oh-oh het regenweer daarginds...............:X

Ja, en dan spreek ik uit ervaring. Was daar 2x voor het werk, en 2x ongelooflijk takkenweer!
 
Mooie plaatjes!
Mss moet ik Schotland ook maar eens op mijn lijstje zetten.................... :?
Maar oh-oh-oh het regenweer daarginds...............:X

Ja, en dan spreek ik uit ervaring. Was daar 2x voor het werk, en 2x ongelooflijk takkenweer!
Mei is in de regel goed - kan iets fris zijn maar meestal aardig droog.
 
Twee banden aan het frame - één naar voren en één naar achter. Ging nergens heen.
20190526_144502.jpg
 
A.s. ga ook ik een weekje Schotland doen. We hebben veel op de planning staan, en na alles hier gelezen te hebben nog het e.e.a. toegevoegd. Goed om te weten dat spanbanden mee nemen niet meer nodig is. Dit was nog een van de onbeantwoorde vragen die ik had ;).
Wij zullen waarschijnlijk veel gaan kamperen (3 man) deels omdat we nog geen hotels / B&B's geboekt hebben en deels omdat de natuur zo mooi is, waarom ook niet. Waarschijnlijk op de heen reis nog de laatste puntjes op de i zetten m.b.t. de route. Zijn er hier rijders die toevallig al een route hebben (gereden) die ze kunnen exporteren, zo kan ik beter ideeën op doen wat mooie routes zijn om te rijden!
 
A.s. ga ook ik een weekje Schotland doen. We hebben veel op de planning staan, en na alles hier gelezen te hebben nog het e.e.a. toegevoegd. Goed om te weten dat spanbanden mee nemen niet meer nodig is. Dit was nog een van de onbeantwoorde vragen die ik had ;).
Wij zullen waarschijnlijk veel gaan kamperen (3 man) deels omdat we nog geen hotels / B&B's geboekt hebben en deels omdat de natuur zo mooi is, waarom ook niet. Waarschijnlijk op de heen reis nog de laatste puntjes op de i zetten m.b.t. de route. Zijn er hier rijders die toevallig al een route hebben (gereden) die ze kunnen exporteren, zo kan ik beter ideeën op doen wat mooie routes zijn om te rijden!

Kijk maar of hier iets voor je bij zit...
 

Bijlagen

  • routes-5d5ba022b8e02.zip
    233,6 KB · Weergaven: 45
Kijk maar of hier iets voor je bij zit...
Dankjewel! Zitten inderdaad een paar leuke routes bij. Aantal die ik zelf ook in gedachte had, maar ook een aantal die ik zelf nog niet bedacht had. Denk dat dit een hele mooie aanvulling is op de reis.
 
Ik ben zojuist terug van een weekje rond Glascow. Ik heb op de boot Newcastle - IJmuiden een unieke ervaring gehad, ik dacht, ik zal het hier delen. Gezien het aantal motoren telkens op de boot gaan er vast wel mensen van hier heen en weer.

Op de King Seaways van DFDS reist altijd een team van ORCA (google maar eens) mee. Een alleraardigste mevrouw gaf een lezing over Northsea Sealife van een half uurtje, en daarna kan je zolang het licht is walvissen spotten. Ik had zelf niet zoveel tijd, diner at 19:45, maar ik heb wel een Minke Whale gezien. In totaal zijn er die avond 195 Porpoises (klein soort dolfijntje), 26 Bottlenoses (bekende Flipper) en 8 grotere walvissen gezien. Het was een heel andere overtocht dan de gebruikelijke "bier aan de bar tot het bedtijd is". Ik heb m'n biertje evengoed wel gehad, hoor. Ik had dit niet verwacht op dat "saaie" stukje Noordzee.
 
Hallo, kleine schop in dit topic leek me beter dan een nieuwe openen :).
Ik ga aankomende zomer de natuurschoonheid van Schotland ervaren op de motor, heb nog een aantal vragen, waar jullie wellicht mee kunnen helpen.
Planning is om de NC500 te rijden, maar ook de steden Glasgow en Edinburgh te bezoeken. Hoe is jullie ervaring met de motor in deze drukkere steden? Iemand ervaring met het parkeren van de motor op een veilige plaats hier? Naast deze steden, hoe doen jullie dit in het algemeen met parkeren als jullie de motor buiten moeten parkeren ivm wind en regen in schotland?
Heeft er iemand nog overige tips en of aanraders rondom de NC500? Bijvoorbeeld hotel tips?
 
Edinburgh (centrum) heb je verplichte motor-parkeervakken, zet 'm daar ook neer en niet op de stoep, dat kost je een dikke boete. Dit geldt overigens voor meerdere steden daar. Glasgow heb ik geen ervaring mee.
Vergeet verder die NC 500, zeker in het zomerseizoen, dan is het filerijden tussen de cabrio's, auto's met caravans en campers. Hotels en B&B's zijn rondom de NC500 ook schreeuwend duur geworden tegenover een paar jaar terug.
Wij verbleven meestal in de buurt van Inverness (beetje valsspelen, we hebben vrienden daar om te verblijven) en maken van daaruit dagtrips.
 
Hallo, kleine schop in dit topic leek me beter dan een nieuwe openen :).
Ik ga aankomende zomer de natuurschoonheid van Schotland ervaren op de motor, heb nog een aantal vragen, waar jullie wellicht mee kunnen helpen.
Planning is om de NC500 te rijden, maar ook de steden Glasgow en Edinburgh te bezoeken. Hoe is jullie ervaring met de motor in deze drukkere steden? Iemand ervaring met het parkeren van de motor op een veilige plaats hier? Naast deze steden, hoe doen jullie dit in het algemeen met parkeren als jullie de motor buiten moeten parkeren ivm wind en regen in schotland?
Heeft er iemand nog overige tips en of aanraders rondom de NC500? Bijvoorbeeld hotel tips?

Parkeren is nergens een probleem, steden als Glasgow en Edinburgh is heel strikt. Toen ik mijn fiets parkeerde in het centrum van Edinburgh adviseerde een politieagent mijn koffers eraf te halen (wat ik niet heb gedaan).
 
Edinburgh (centrum) heb je verplichte motor-parkeervakken, zet 'm daar ook neer en niet op de stoep, dat kost je een dikke boete. Dit geldt overigens voor meerdere steden daar.

Niet alleen in Schotland, de enige parkeerboete die ik ooit voor de motor heb gehad was in Cambridge. Parkeerplaats was vol en ik heb de motor juist in een hoekje gezet waar werkelijk niemand er last van had. Prent van 50 pond er op, keurig in een zakje tegen de regen. Rare Engelsen.
 
Wij vonden het super ik had een route gemaakt vanuit lochnes en paar stops van outlander locaties en toen deze:
The Bikers Cove, South Queensferry | MotorCycle Direct (moet je echt doen is super leuk)
kiyrRbh.jpg


We sliepen 2 nachten hier ,
The Ashgrove House B&B

Als je helemaal rechts vooraan kijkt zie je onze motors staan.
3YfhstY.jpg


de eigenaar had zelfs nog een extra slot voor ons ,omdat er veel harleys worden gestolen .
HcXVE59.jpg


We zaten 10 minuten lopen van centrum af,heerlijk hebben veel gezien en gedaan..
Ik zeg doen,bij ons is een motorvakantie niet alleen rijden,maar ook dingen doen en bekijken...en genieten...succes
Gingen wij vorig jaar nog naar Kroatie ,dit jaar staat een weekje Wales op het programma...zin in.

toedeloe Karin

ps tip maak fotos van hoe je de motor vast heb staan doe ik altijd ivm verzekering ,kan ik altijd bewijzen dat ze met 2 sloten vast stonden bv...
 
Bedankt voor de reacties!

Goede tip voor Edinburgh! Zal eens kijken, ideaal kwa loopafstand ook.
Ben zelf wat bang voor diefstal in deze steden.. maar zoals ik zo lees, parkeren jullie de motoren gewoon buiten in het centrum.. misschien maak ik me wat te druk :).
 
Bedankt voor de reacties!

Goede tip voor Edinburgh! Zal eens kijken, ideaal kwa loopafstand ook.
Ben zelf wat bang voor diefstal in deze steden.. maar zoals ik zo lees, parkeren jullie de motoren gewoon buiten in het centrum.. misschien maak ik me wat te druk :).


Ja Edingburgh is daarom bekend maar goed sloten doen veel , en moet zeggen dat ik alles via booking.com heb geboekt ,kan je namelijk mocht je pech hebben of andere redenen altijd nog annuleren.
En verder overal in schotland hebben ze buiten gestaan,moet zeggen dat ze bijna altijd wel in heel Europa buiten staan heel soms heeft een hotel een garage ,maar ach ja had het maar geen motor moeten worden,en een goede verzekering en goede sloten en meer kan je niet doen toch....
succes en laat ter zijner tijd de fotos zien..en op tidj de boot boeken hoe later je boekt hoe duurder.
toedeloe Karin
 
Ik heb de overtochten met economy geboekt, als ik ze nu annuleer ben ik m'n geld kwijt. Ik wacht wel ff af op alles echt helemaal op slot gaat en ze van Stena uit "moeten" annuleren.
 
De reisorganisatie (bij de ANVR aangesloten) heeft onze reis naar Andalusië ook geannuleerd.
Geld zien we niet terug, maar hopelijk krijgen we (is ons telefonisch toegezegd, maar nog niet via mail) wel een voucher die 1 jaar geldig is.

De reis in juni naar GB heb ik ook een zwaar hoofd in.
Die gaat via een merkenclub. Hoe dat eventueel opgelost gaat worden, zal ook nog een verrassing worden.

Eerst maar zien of we dit virus onder controle kunnen krijgen en daarna moet de economie weer op gang komen.
Die krijgt straks een grote klapper.
 
Groot Brittannië is code oranje. Alleen te reizen indien echt noodzakelijk. Hoe weet ik dit? Vandaag mijn boot dfds en huisje in zuid west Engeland geannuleerd. Nog nooit zo snel bericht gehad van mijn verzekering 👍.
Alles vergoed.
En mijn reis naar Schotland voorlopig nog niet geboekt ☹️
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan