Schotland op de motor [Centrale informatie]

Deze week ook afspraak ingepland voor het paspoort. Alleen al de wachttijd voor de afspraak was al ruim twee weken. Nu het paspoort nog.

Hopelijk voor juni klaar.

Zag gisteren op het nieuws 40km file voor vrachtwagens die met de ferry naar het VK moesten. Wachttijd twee dagen en ook burgers die hun ferry niet meer gingen halen door de lange rijen (wel geboekt). Hopelijk valt dat mee voor "ons". Maar zag ook DFDS op de borden staan, ook zij kampen met enorme rijen.
 
tja als er een bootje minder vaart..... maar je kan altijd naar voren rijden, je gaat toch hopelijk niet in de rij staan?
 
T is iets complexer, hoor ik van vrienden uit UK: door Corona minder reizigers, P&O vraagt fin. ondersteuning aan regering. Dat levert niet op wat bereikt zou moeten worden, het overeind houden van vitale voorzieningen. P&O besluit om ruim 800 van 3000 werknemers te ontslaan (en goedkopere buitenlanders, bijv Filipijnen) in te huren om kosten te drukken. Ondertussen varen ze niet. DFDS (de concurrent) kan niet alles vervoeren, dus lange rijen. En daar kwam storing in douane-systemen overheen, schijnt ook iets te zijn met acceptatie van door UK vrijgegeven vrachten, door EU (lees Frankrijk). Files in UK naar Dover zijn nu >40km, meer dan 2500 vrachtwagens.
Tja, ik ben t ook niet volledig eens met besluiten in NL tav corona-ondersteuning, maar UK doet dus onvoldoende voor z'n eigen economie. Je zal er maar staan....
 
Tank ik gewoon mijn koffers vol.

Maar schat in dat het reuze mee zal vallen in de zin dat je zonder komt te staan.
De Britten wilde graag uit de EU zodat ze van alle arbeidsmigranten af konden komen. En nu maken ze beleid om weer arbeidsmigranten binnen te laten om o.a. de tankstations te bevoorraden.
Rare jongens die Britten...
 
de hotels en B and b's zijn besproken, en de route bijna klaar.
1650096119127.png


1650096178834.png


1650096237856.png


1650096281883.png


1650096336002.png
 
Mooie route. Paar tips:
- Ik zou Glencoe toevoegen aan de route (2de route bij punt 11 zo'n 10 min doorrijden naar het oosten, of rechtsom via de lus doen)
- En ik dacht even dat je Applecross vergeten was, maar die zit in de laatste dag ;-)
 
Mooie route. Paar tips:
- Ik zou Glencoe toevoegen aan de route (2de route bij punt 11 zo'n 10 min doorrijden naar het oosten, of rechtsom via de lus doen)
- En ik dacht even dat je Applecross vergeten was, maar die zit in de laatste dag ;-)
is daar iets speciaals te zien?. want dan prak ik hem er in :)
of nog ff door naar kinlochleven
....?.
 
Glencoe is een hele mooie valei om doorheen te rijden. Zijn er natuurlijk wel vele meer van, maar ik vond deze erg mooi ;-)

(keuze, keuzes, keuzes... Erg irritant ;-))
 
Glencoe is idd n prachtige vallei, al zegt men dat de zon er nooit schijnt (toen ik er was, tóch n spoortje gezien). Paar jaar geleden is er een voor de geschiedenis van Schotland, beslissende veldslag gehouden. Als je je dat voorstelt terwijl je er staat, krijg je er wel beeld bij! Mooie plek voor foto is het monument bij Spean Bridge, even ten noorden van Fort William. Ga je ook naar Isle of Skye? Kijk dan of je t pontje kan nemen ipv de brug. Leuke ervaring. Alvast mooie reis toegewenst!
 
Vraagje aan de kenners.
Wij (3 broers) gaan in juni naar Schotland.
Via IJmuiden New-Castle.

Moet je nu wel of niet zelf spanbanden meenemen voor op de boot?
En wat is veiliger, op zijstandaard of op de bok?

alvast bedankt voor de reply.
 
Is al even geleden, maar ik kan mij herinneren dat je spanbanden krijgt. Op de zijbok en spanband over het zadel. Had zelf een spanbandje meegenomen om de jiffy vast te zetten zodat 'ie niet inklapt... Ga het eind juni weer zo doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan