Schotland op de motor [Centrale informatie]

Dit najaar heb ik - net als in 2006 - weer een End to End gereden, maar wel met een forse omweg
Leuk! Heb je het 'officiëel' gedaan, voor een certificaat, of alleen van end to end gereden?
Hoewel het verder niets betekent natuurlijk, lijkt het mij wel geinig om er een 'certificaat' van te hebben. Voor dat tientje lidmaatschap van de endtoenders club hoef je het niet te laten.

Ik zal je verhaal lezen. Ik ga ook een omweg nemen; het is een vakantie, dus ik heb geen haast om ergens te komen.

Kamperen ga ik echt niet doen. Moet je veel te veel troep meesjouwen en ik vind het gewoon niet leuk. Heerlijk aan het eind van de dag onder een fatsoenlijke douche en op een lekker bed liggen vind ik erg belangrijk als je heel de dag in het zadel hebt gezeten.
 
Leuk! Heb je het 'officiëel' gedaan, voor een certificaat, of alleen van end to end gereden?
Hoewel het verder niets betekent natuurlijk, lijkt het mij wel geinig om er een 'certificaat' van te hebben. Voor dat tientje lidmaatschap van de endtoenders club hoef je het niet te laten.

Ik zal je verhaal lezen. Ik ga ook een omweg nemen; het is een vakantie, dus ik heb geen haast om ergens te komen.

Kamperen ga ik echt niet doen. Moet je veel te veel troep meesjouwen en ik vind het gewoon niet leuk. Heerlijk aan het eind van de dag onder een fatsoenlijke douche en op een lekker bed liggen vind ik erg belangrijk als je heel de dag in het zadel hebt gezeten.


In 2006 heb ik nog wel de stempelkaart gehaald en onderweg af laten stempelen. Maar hoe dichter ik toen bij JoG kwam hoe meer ik er van overtuigd raakte dat het eigenlijk niets voorsteld. Stempels hoef je niet te hebben, het kan ook met een handtekening en een postcode. Dus op elke willekeurige plek - bv de kroeg - kun je even een krabbel halen. En er is ook geen kontrole of je het wel bent. Je kan dus voor je hele vriendenclub alleen de End to End doen. Wel heb ik zelf de stempelkaart bewaard en natuurlijk mijn reisverslag met de foto's van mijn motor zowel bij Land's End als bij John 'O Groats.

EgbertO
 
In 2006 heb ik nog wel de stempelkaart gehaald en onderweg af laten stempelen. Maar hoe dichter ik toen bij JoG kwam hoe meer ik er van overtuigd raakte dat het eigenlijk niets voorsteld.
Dat heb ik altijd al gevonden, net als al die mensen die de Route des Grandes Alpes afrijden, om 'm maar gereden te hebben. Ik heb die hoek (het noordelijkste puntje) expres vermeden omdat het westen naar verluidt veel mooier was en gezien de foto's en wat ik zelf heb gezien is dat zeker zo.

@ Mike, http://www.hihostels.com/dba/hostel050008.en.htm (leuk jeugdhostel) :W

Egbert, ik heb je reisverhaal ook direct ff gelinkt in de OP zodat het voor iedereen makkelijk te vinden is :)
 
Dat heb ik altijd al gevonden, net als al die mensen die de Route des Grandes Alpes afrijden, om 'm maar gereden te hebben.
Klopt, het gaat nergens over. Maar als ik toch Engeland en Schotland ga verkennen, vind ik het wel geinig. Niet als bewijs dat ik het gereden heb, want dat weet ik zelf wel. Gewoon een gimmick; ik hecht er verder geen bijzondere waarde aan.
 
Nou, ik heb er in elk geval zin in! :)
Afgelopen zomer met een vriend van mij door de Ardennen geprutteld en bij de koffie kwam Schotland ter sprake. We zouden met zijn tweëen gaan, alleen een paar dagen later kwamen er allerlei mensen bij die ook wel naar Schotland wilde.Heb net een Bed and Breakfast in Invergarry geregeld voor 12 Moto Guzzi-fans en een eenzame TDM'er *D :P
Invergarry ligt volgens mij echt perfect om de meeste bekende highlights van Schotland te zien, het ligt aan de A82 die mooi schijnt te zijn en je kan langs de pass of Drumochter en Devil's Elbow aan de ene kant. Isle of Skye aan de andere kant, Glencoe en Fort William aan de andere kant, Applecross is volgens mij ook goed te doen.

Yep, heb er zin in! Vertrek op Koninginnedag 2010 met de tobbe vanuit Ijmuiden
naar Newcastle :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb er in elk geval zin in! :)
Afgelopen zomer met een vriend van mij door de Ardennen geprutteld en bij de koffie kwam Schotland ter sprake. We zouden met zijn tweëen gaan, alleen een paar dagen later kwamen er allerlei mensen bij die ook wel naar Schotland wilde.Heb net een Bed and Breakfast in Invergarry geregeld voor 12 Moto Guzzi-fans en een eenzame TDM'er *D :P
Invergarry ligt volgens mij echt perfect om de meeste bekende highlights van Schotland te zien, het ligt aan de A82 die mooi schijnt te zijn en je kan langs de pass of Drumochter en Devil's Elbow aan de ene kant. Isle of Skye aan de andere kant, Glencoe en Fort William aan de andere kant, Applecross is volgens mij ook goed te doen.

Yep, heb er zin in! Vertrek op Koninginnedag 2010 met de tobbe vanuit Ijmuiden
naar Newcastle :)

Nou Naba, dan ga ik je wel zien op 30 april.......... Wij vertrekken dan ook met 5x BMW, incl duo´s, voor 7 dagen en hebben ook een hotel in Invergarry ;) Die TDM gaat wel opvallen tussen die Guzzi´s. Bij ons staat ook de Applecross op het lijstje, we zaten er dit jaar te ver vanaf dus daarom maar besloten om het volgend jaar maar eens dunnetjes over te doen :9
Ik weet niet of jullie met garmin rijden?? Anders is het wellicht leuk om routes uit te wisselen.....??
 
Nou Naba, dan ga ik je wel zien op 30 april.......... Wij vertrekken dan ook met 5x BMW, incl duo´s, voor 7 dagen en hebben ook een hotel in Invergarry ;) Die TDM gaat wel opvallen tussen die Guzzi´s. Bij ons staat ook de Applecross op het lijstje, we zaten er dit jaar te ver vanaf dus daarom maar besloten om het volgend jaar maar eens dunnetjes over te doen :9
Ik weet niet of jullie met garmin rijden?? Anders is het wellicht leuk om routes uit te wisselen.....??


Van mijn reis heb ik de tracklog bewaard.
Mag je wel hebben

EgbertO
 
Nou Naba, dan ga ik je wel zien op 30 april.......... Wij vertrekken dan ook met 5x BMW, incl duo´s, voor 7 dagen en hebben ook een hotel in Invergarry ;) Die TDM gaat wel opvallen tussen die Guzzi´s. Bij ons staat ook de Applecross op het lijstje, we zaten er dit jaar te ver vanaf dus daarom maar besloten om het volgend jaar maar eens dunnetjes over te doen :9
Ik weet niet of jullie met garmin rijden?? Anders is het wellicht leuk om routes uit te wisselen.....??

Nou, als jullie hotel in Invergarry ook Lundyview is dan gaan we mekaar nog zeker zien.
Ben ik helemaal de eenzame Jappen-rijder tussen de Italianen en Duitsers hahaha.
Ik rij zelf niet met GPS maar heb wel interesse in eventuele routes, andere in de groep hebben wel een Garmin.

Groet
Naba
 
Nou, als jullie hotel in Invergarry ook Lundyview is dan gaan we mekaar nog zeker zien.
Ben ik helemaal de eenzame Jappen-rijder tussen de Italianen en Duitsers hahaha.
Ik rij zelf niet met GPS maar heb wel interesse in eventuele routes, andere in de groep hebben wel een Garmin.

Groet
Naba
Als je een emailadres had, heb ik misschien nog wel wat voor je

EgbertO
 
Een klein beetje zuidelijker dan Invergarry, ligt Killin. Dit is ook een geweldig mooie omgeving, met veel mogelijkheden voor prachtige tochten.

Persoonlijk heb ik erg goede ervaring bij een B&B in Killin, met een nederlandse eigenaar:
Breadalbane House Goede kamers met een uitstekend ontbijt, en je kunt de brommert kwijt op de prive parkeer plaats.

De eigenaar kan je op de mooiste plekken in de omgeving wijzen, plaatsen die je anders waarschijnlijk niet zou vinden.

Vanuit het B&B hoef je de straat maar over te steken, om een heerlijke pint Guinness te scoren. :9~

UX-man
 
Hallo oma!

Even een schopje voor dit topic. Nog 2 maanden en Schotland in. :)
Zijn er nog meer mensen van plan om Schotland te bezoeken dit jaar?
 
Wales en Schotland, twee van die zonzekere bestemmingen ;)
perfect voor een huwelijksreis *O* :P

ach, in Wales slapen we zeker niet in een tentje, en de tweede week in een tent in goed weer, want dan zien we wel waar we naartoe gaan :) :P
 
ach, in Wales slapen we zeker niet in een tentje, en de tweede week in een tent in goed weer, want dan zien we wel waar we naartoe gaan :) :P
Ik zou ook een rubberboot meenemen, kan de tent daarop. Vorig jaar ook gecampeerd, maar mijn god, wat een regen en sompigheid -O-
 
Ik zou ook een rubberboot meenemen, kan de tent daarop. Vorig jaar ook gecampeerd, maar mijn god, wat een regen en sompigheid -O-

2,5 jaar geleden in Schotland geweest (met Faithy). In 2 weken maar 2 dagen regen gehad, voor de rest heeeeeel veel zon! :o

En ondertussen verzoop het midden van Engeland wel in enorme stortregens... :')
 
2,5 jaar geleden in Schotland geweest (met Faithy). In 2 weken maar 2 dagen regen gehad, voor de rest heeeeeel veel zon! :o

En ondertussen verzoop het midden van Engeland wel in enorme stortregens... :')
Goed, dat geluk is mij klaarblijkelijk niet gegund B|

Wel een reden overigens om niet vaker naar Schotland te gaan, alhoewel het een prachtig land is is het duur (overnachting, overtocht en verblijf) en is het weer ook nog vaak genoeg bagger. Daar heb je in de Alpen uberhaupt geen last van :)
 
In de Alpen kan het ook regenen hoor. 4 jaar (?) geleden zijn we zeer vervroegd teruggegaan van vakantie. Regen in het gehele Alpengebied. En de vooruitzichten waren dat dat nog minstens een week zo zou blijven... :o

Dus je weet het maar nooit.

(Vorig jaar prima weer gehad in de Franse Alpen en het jaar daarvoor prima weer gehad in de Dolomieten!)

Maar het is gemiddeld inderdaad meestal wel mooier weer in de Alpen dan in Schotland. Maar het rijden is ook onvergelijkbaar. Beide leuk, maar heel verschillend.
 
Ik zou ook een rubberboot meenemen, kan de tent daarop. Vorig jaar ook gecampeerd, maar mijn god, wat een regen en sompigheid -O-

Ik ben er vorig jaar ook anderhalve week aan het waterfietsen geweest met de R. Maar ik ben er al veel vaker geweest met prima weer dus ik zou het zo nog eens proberen.
Heb wel een keer eerder op een moerascamping gecampeerd op de Isle of Skye, daar was zo'n rubberboot goed van pas gekomen.
 
Hallo oma!

Even een schopje voor dit topic. Nog 2 maanden en Schotland in. :)
Zijn er nog meer mensen van plan om Schotland te bezoeken dit jaar?

Yep - dag vóór Hemelvaart weg, in één dag van Newcastle via Jedburgh, Dalkeith, Stirling, Callander, Tyndrum en Fort William naar Arisaig (Road to the Isles, net onder Mallaig). Paar dagen zeilen en dan door naar Inverness (via Applecross). Avondje kennissen arm drinken, vervolgens binnendoor (Tominoul, Devil's Elbow, Breamar) naar Carnoustie (daar de koelkast leegzuipen bij vrienden) }) . Dan in één keer terug naar Geordieville, op 't bootje en klaar... 1,5 week... *O*
 
Als je via IJmuiden/Newcastle gaat moet je bij het boeken code MP10 dan krijg je 15% korting bij DFDS. is via een motorblad geregeld.
Danny :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan