Schotland op de motor [Centrale informatie]

De code wordt blijkbaar maar gevraagd op de duinkerke/dover route, niet op de ijmuiden/newcastle route.

Voor duinkerke/dover met de middagvaarten, komt het zowel met als zonder code allebei op dezelfde 70€.
Idem datums & vertrekuren is het met de tunnel 85€ h&t.
 
Ik heb het in de Motoplus nog ff nagelezen :Y
En info over de code MP11 kun je vinden op www.dfds.nl/motoplus
Danny :W :]
 
bedankt bedankt heb net geboekt.........2 augustus heen en 11 augustus terug...............

scheelt toch 50 eurotjes weer......................
 
Ok, zo toch eens even bellen naar DFDS - ik heb een retourtje geboekt via motoplus en ik kwam uit op 310,- Zojuist voor de gein eens zónder die aanbieding geprobeert om te kijken wat ik bespaar - kom ik uit op 302 euro :|

edit: nou, even samen met DFDS de fout gereproduceert en het blijkt inderdaad een foutje te zijn op de website :P Het bleek dat als je via de motoplus site boekte, maar daar de korting UIT zette dmv het vinkje, dat je dan voordeliger uit was :+

Scheelt me toch €7.60, hebben we toch een half glaasje drinken voor aan boord *O*
 
Laatst bewerkt:
Via de Motoplus aanbieding IJmuiden Newcastle:

2 personen, 2 motoren, heen ma13/06/11, terug vr 01/07/11, 2p binnenhut, + diner + ontbijt +annulatieverzekering komt op 585€. Das niet echt weinig.

Zonder de Motoplus aanbieding is het 645€. De aanbieding is dus goed voor 10% korting ...
 
ze geven nu ook 10 procent korting zelf al,maar dan scheelde het mij nog 40 euro................dat ik minder kwijt was met die aanbieding van motorplus dan he...

ben nu dus 507,90 kwijt heenweg hut met zeezicht,diner,en ontbijt,terug weg binnenhut,en ontbijt,en 2 motors dan................zonder mootorplus was het ondanks de 10 procent die ze nu nog tot 31 januari geven toch 549.10 euro...........

dus ik ben best tevreden,
neem aan dat je niet ergens dat blad motorplus moet laten zien of iets moet uitscheuren???
 
Laatst bewerkt:
ze geven nu ook 10 procent korting zelf al,maar dan scheelde het mij nog 40 euro................dat ik minder kwijt was met die aanbieding van motorplus dan he...

ben nu dus 507,90 kwijt heenweg hut met zeezicht,diner,en ontbijt,terug weg binnenhut,en ontbijt,en 2 motors dan................zonder mootorplus was het ondanks de 10 procent die ze nu nog tot 31 januari geven toch 549.10 euro...........

dus ik ben best tevreden,
neem aan dat je niet ergens dat blad motorplus moet laten zien of iets moet uitscheuren???

nee hoor, je hoeft niks te 'bewijzen' :) Goede reis alvast :] Wij zitten 7 juni en 16 juni aan boord.

Ben zelf echt benieuwd! Dit wordt onze eerste reis naar Schotland (10 dagen), en tevens onze eerste échte motorvakantie (weekjes eiffel uitgezonderd ;)) Ben nog aan het tweifelen hoe en wat en waar. Aan de ene kant is het leuk om elke nacht ergens anders te slapen maar ik heb echt nog geen idee...
 
Als je alleen maar wil motorrijden in Schotland is elke avond een andere plek best :]
Maar als je ook wil wandelen/iets bezoeken etc etc zou ik ook ergens eens 2 nachten blijven. :z
Zodat je ook eens zonder (warme) motorkleding aan een kasteel in kan of een mooie wandeling maken etc etc. :Y
Ikzelf ging altijd een paar dagen op een camping staan en van daaruit (motor)tochten (zonder bagage) of wandeltochten etc te maken en dat deed ik dan op 3 verschillende plaatsen in Schotland :Y
Een aanrader is bijvoorbeeld Tyndrum (een onoficiële motorontmoetingsplaats) bij Glencoe waar hele vette mooie tourtochten over fantastische wegen met de motor zijn te maken. :]
Ook Applecross zou ik meepakken als ik jou was die pas van 16 km is ook te gek om te rijden. :Y
Danny :W :]
 
Inmiddels 2x een week in Schotland gereden en mijn ervaring is hoe noordelijker,hoe mooier het land.
Laatste keer een rondje Newcastle/Prestwick/Islay(whiskyfestival)2x/Inverness2x/Stirling.
De tussenliggende dag van de 2 overnachtingen in Inverness zijn we naar de noordkust van Schotland gereden door een zee dunbevolkt gebied waar dorpjes van 1500 inwoners de enige plaats zijn in een omtrek van 50km.

Het landschap is daar adembenemend mooi.Je moet het wel even treffen met het weer maar als het regent zijn de buien vaak snel weer voorbij.
Met een actioncam nog wat leuke video's gemaakt.

Hier wat linkjes:
 
Laatst bewerkt:
brandweervrouw over geld...:

ben nu dus 507,90 kwijt heenweg hut met zeezicht,diner,en ontbijt,terug weg binnenhut,en ontbijt,en 2 motors dan................zonder mootorplus was het ondanks de 10 procent die ze nu nog tot 31 januari geven toch 549.10 euro...........

dus ik ben best tevreden,

...heb nog FF nagekeken ; ons waren vorig jaar voor 2 personen, 1 motor, en 1 binnenhut 224 Euries kwijt voor een retour overtocht...

...en dat was dan van Rotterdam naar Hull...
 
ja maar wij zitten in hoogseizoen,
en 2 motors
en heb 2 keer ontbijt en 1 maal avondbuffet erbij zitten he,
als ik die eraf tel dan is het nog maar 422 euro,en heb dan heenweg kamer met zeezicht *D ,
en nog veel belangrijker we ziiten vanaf newcastle mmar zo'n uurtje rijden van schotland af................
rotterdam hull heb ik ook gekeken,maar vond het in verhouding tot de afstand die we dan nog in engeland zouden moeten maken niet echt veel goedkoper.......
 
Laatst bewerkt:
...mwha ; Hull --> Newcastle valt wel mee toch...?
...mooi langs de kust rijden... :Y

...enne..., inderdaad wij zaten niet in het hoogseizoen, we zijn toen op 30 April overgevaren...
 
tip: doe het a-la-carte restaurant. Niet eens zo gek veel duurder als het buffet restaurant en vele malen lekkerder
 
hahahah dat ik al ergens gelezen ja....................en aangezien mijn man niet eens een stropdas en colbert heeft.................is het voor ons gewoon buffet...........want heb de folder van de boot in pdf en daar staat bij al la carte ook een dresscode..............

ik maak zelf wel uit wat ik wil aandoen toch..................
 
Als ik het me goed herinner hebben wij daar ook gewoon in ons normale kloffie gezeten, wel met schone kleren natuurlijk, niet met afgetrapte schoenen en vlekkerig t-shirt ofzo, maar er werd zeker niet moeilijk gedaan.

Het eten vonden we ietsjes tegenvallen, we hadden er meer van verwacht, maar was op zich best aardig.
 
Een van de mooiste landen waar ik tot nu toe geweest ben..
Hier nog een pica van mijn VFR aan de noordkust vlakbij Durness


Uploaded with ImageShack.us

DFDS heeft mooie boten en lekker eten maar de vriendelijkheid van het voornamelijk Poolse personeel laat te wensen over.
 
voor de liefhebbers

...in het Belgische blad Motoren & Toerisme van Februari 2011, staat nog een stukje leesvoer (met fraaie plaatjes !) over een 'rondje Schotland'...

...en aangezien dit verhaal als zijne 1 genoemd wordt, kan ik mij zo voorstellen dat er meerdere afleveringen komen...



...het verhaal speelt zich af vanaf de nieuwe DOHC BMW-R1200RT (in dezelfde kleur zoals wij 'm ergens in Maart ook mogen ontvangen :)), en vertrekpunt in Engeland is ook vanuit Hull, net zoals wij dus vorig jaar hebben gedaan...


...m.a.w. ; met z'n allen naar de Bruna (of andere bladenman), en kopen die voorpret !...
...4 Euro 95...
 
voor de liefhebbers

...in het Belgische blad Motoren & Toerisme van Februari 2011, staat nog een stukje leesvoer (met fraaie plaatjes !) over een 'rondje Schotland'...

...en aangezien dit verhaal als zijne 1 genoemd wordt, kan ik mij zo voorstellen dat er meerdere afleveringen komen...



...het verhaal speelt zich af vanaf de nieuwe DOHC BMW-R1200RT (in dezelfde kleur zoals wij 'm ergens in Maart ook mogen ontvangen :)), en vertrekpunt in Engeland is ook vanuit Hull, net zoals wij dus vorig jaar hebben gedaan...


...m.a.w. ; met z'n allen naar de Bruna (of andere bladenman), en kopen die voorpret !...
...4 Euro 95...



gekocht.............weer wat leuks om te lezen,thanks voor de tip *D
 
Morgen is het zo ver. Dan pakken Gwen en ik de boot naar Newcastle.
Vanaf daar gaan we naar:
stirling
Aviemore
Tongue
Gairloch
Broadford (2 dgn vanwege extra rondje op isle of skye)
Oban
Edinburgh
Thuis

Yeeeeahhh, ik heb er zin in!

Zijn er nog meer mf'ers die we tegen kunnen komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan