Schotland op de motor [Centrale informatie]

Voila, exact een maand voor vertrek. Dat betekent de kaart er eens bijnemen en aanstippen wat interessante locaties kunnen zijn. Hoofddoel voor mij gaat de nc500 zijn dus die heb ik al ingekleurd, Fort William met de Ben nevis is ook al aangestipt. en zo kan ik nog wel even door. Nog anderen die al begonnen zijn?
 
Wij zijn ook druk aan het plannen. We gaan 2,5 week naar Schotland. Eind mei-begin juni. Hebben er ontzettend veel zin in.:]*O*
 
Ik vertrek 26 mei, 31 mei weer terug.

Dag 1 Newcastle-Corran (Fort William);
Dag 2 Corran-Broadford, Isle of Skye;
Dag 3 Broadford-Gairloch;
Dag 4 's ochtends Gairloch-Ullapool, met 's middags een rondje Noorden;
Dag 5 Ullapool-Newcastle.

Wordt een mooi weekje!

Glen Coe:

P1020954.JPG


Dinsdag
tuesday run.JPG


Woensdag
wednesday run.JPG


Donderdagmorgen
Thursday morning run.JPG


Donderdagmiddag
opt 2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Vulpis! Flink kilometers vreten in 5 dagen helemaal naar het noorden. Ben benieuwd hoe dat bevalt!
 
Vooral dag 5 is erg doorbuffelen. Dat wordt VROEG vertrekken aangezien je UITERLIJK 16.00 bij de boot moet zijn en da's al erg krap. Met in het gustigste geval ca. 6 uur pure rijtijd en VEEL snelheidscontroles op de A9 en A68.
 
Vooral dag 5 is erg doorbuffelen. Dat wordt VROEG vertrekken aangezien je UITERLIJK 16.00 bij de boot moet zijn en da's al erg krap. Met in het gustigste geval ca. 6 uur pure rijtijd en VEEL snelheidscontroles op de A9 en A68.
Yep, klopt. Maar als ik om 7 uur vertrek uit Ullapool moet dat wel lukken. Ullapool-Inverness is een topweg, de A9 rijdt wel snel, en de A68 is gewoon genieten.
 
Yep, klopt. Maar als ik om 7 uur vertrek uit Ullapool moet dat wel lukken. Ullapool-Inverness is een topweg,
Prachtige weg idd, al is het wat jaren geleden dat we daar geweest zijn.
de A9 rijdt wel snel, en de A68 is gewoon genieten.
A9 is tegenwoordig gewoon SAAI geworden naar miojn mening, maar rijdt wel redelijk door. A68 is helaas ook niet meer zo mooi als het 10-15 jaar geleden was (A9 was toen ook nog gewoon leuk)
 
Vanuit Broadford kan je in 1x doorrijden naar Ullapool. Dat is een goede dagtrip (zeker als je Newcastle naar Corran als dagtrop beschouwd). Wij hebben hem andersom gereden en zijn van Ullapool naar Uig gereden. Dat was wel verruit de langste dag van de week (rest was zo'n 5 a 5,5 uur op de nav)

Heb een vergelijkbare trip gemaakt in 2016. Video en routes staan op mijn website: Motorcycle Adventures

Weet nog dat ik de laatste dag een drama vond (laatste stuk nog file voor de stad, niet relaxt als je de boot moet halen) en jij doet er nog een schepje bovenop... Pfff, lange dag hoor...
 
Vanuit Broadford kan je in 1x doorrijden naar Ullapool. Dat is een goede dagtrip (zeker als je Newcastle naar Corran als dagtrop beschouwd). Wij hebben hem andersom gereden en zijn van Ullapool naar Uig gereden. Dat was wel verruit de langste dag van de week (rest was zo'n 5 a 5,5 uur op de nav)

Heb een vergelijkbare trip gemaakt in 2016. Video en routes staan op mijn website: Motorcycle Adventures

Weet nog dat ik de laatste dag een drama vond (laatste stuk nog file voor de stad, niet relaxt als je de boot moet halen) en jij doet er nog een schepje bovenop... Pfff, lange dag hoor...
Ullapool naar uig is zeker heftig, met al die single track stukken - wel een mooie trip. Ik ken al die wegen vrij goed, het enige waar ik iets tegen op zie is de laatste dag. Maar ja, weinig tijd, dus keuzes...
 
Het vakantieseizoen voor mij is geopend! Momenteel op mijn ukkie op de boot naar Hull. Morgen ergens richting Inverness proberen te stranden en maandag aan de nc500 beginnen. Eerder deze week alles in orde gebracht aan het stalen ros, vanmiddag mijn harnas en helm aangetrokken en de teugels richting zeebrugge gezet. Brexit zal ik vermoedelijk geen last van gaan hebben. Wel dat ik nog een hoop 1 ponden had die niet meer geldig blijken te zijn..
 
Veel plezier..............ziet er de komende dagen qua weer redelijk goed uit (vnl droog en ca. 10 graden)

Waarom zijn de 1 ponden niet meer geldig?
 
Het vakantieseizoen voor mij is geopend! Momenteel op mijn ukkie op de boot naar Hull. Morgen ergens richting Inverness proberen te stranden en maandag aan de nc500 beginnen. Eerder deze week alles in orde gebracht aan het stalen ros, vanmiddag mijn harnas en helm aangetrokken en de teugels richting zeebrugge gezet. Brexit zal ik vermoedelijk geen last van gaan hebben. Wel dat ik nog een hoop 1 ponden had die niet meer geldig blijken te zijn..

Veel plezier!!!!

Dat van die '1 ponden niet meer geldig' verbaast me niet helemaal. Toen ik in Noord Ierland geld pinde kreeg ik papier briefgeld, terwijl op mainland Bittain overal dat 'plastic papiergeld' gebruikt word. In Wales keken ze me heel raar aan toen ik er mee kwam aanzetten en na wat gedoe accepteerde ze het toch maar :+
 
Was vorig jaar mei ook al zo. Ook nog wat andere briefjes dacht ik. Ik kom met een vriendengroep jaarlijks in de UK dus we hadden nog een hele voorraad geld die niet meer werd geaccepteerd. Banken mochten het wel innemen, maar niet omwisselen. Moest dus op een UK rekening gestort worden, en die hadden we uiteraard niet. Uiteindelijk met een local kunnen wisselen voor nieuw geld, die het weer heeft gestort op zijn rekening. Lekker omslachtig...
 
Veel plezier..............ziet er de komende dagen qua weer redelijk goed uit (vnl droog en ca. 10 graden)

Waarom zijn de 1 ponden niet meer geldig?
De 1pond munt is of was de meest nagemaakte munt ter wereld. Ruwweg 1/30 was nep dus dan is het wel eens tijd voor een update. Ik wist hret zelf nog niet. Van het briefgeld had ik wel gelezen dat ze deze systematisch wisselen naar plastic briefjes.
 
Voor de moment is het hier fantastisch, onzettend mooie wegen, omgeving, niet te druk met toeristen ook niet, prachtig droog weer. De locals zeggen zelf allen dat dit hun zomer is en de droogste weken zijn, dat ze niet begrijpen dat de meesten in juli/augustus gaan. Momenteel op het strand in Durness.
 
Voor de moment is het hier fantastisch, onzettend mooie wegen, omgeving, niet te druk met toeristen ook niet, prachtig droog weer. De locals zeggen zelf allen dat dit hun zomer is en de droogste weken zijn, dat ze niet begrijpen dat de meesten in juli/augustus gaan. Momenteel op het strand in Durness.

Wat ontzettend gaaf!!

*zet geirriteerd en strontjaloers zijn pc uit...*
 
Voor de moment is het hier fantastisch, onzettend mooie wegen, omgeving, niet te druk met toeristen ook niet, prachtig droog weer. De locals zeggen zelf allen dat dit hun zomer is en de droogste weken zijn, dat ze niet begrijpen dat de meesten in juli/augustus gaan. Momenteel op het strand in Durness.

Ook jaloers! Het mooie weer is dus bij jou, ik zocht het al. Ik zit in Kroatië en heb de afgelopen 4 dagen nog geen dag gehad dat ik mijn regenpak niet aan had...
 
De 1pond munt is of was de meest nagemaakte munt ter wereld. Ruwweg 1/30 was nep dus dan is het wel eens tijd voor een update. Ik wist hret zelf nog niet. Van het briefgeld had ik wel gelezen dat ze deze systematisch wisselen naar plastic briefjes.

Ah ok munten.

Weet nog wel dat we Welsh/Schots/Iers papiergeld kregen, waar men niet overal in GB blij mee was.........en soms ook niet geaccepteerd werd.
(Meende dat het Schots papiergeld was.............dus er op gelet met wisselen ter plaatse dat het alleen "Engels" papiergeld was)

Veel plezier in ieder geval en een mooie voortzetting gewenst.
 
Voor de moment is het hier fantastisch, onzettend mooie wegen, omgeving, niet te druk met toeristen ook niet, prachtig droog weer. De locals zeggen zelf allen dat dit hun zomer is en de droogste weken zijn, dat ze niet begrijpen dat de meesten in juli/augustus gaan. Momenteel op het strand in Durness.
Nog een paar weekjes en dan mogen we ook weer. Onze voorkeur gaat altijd uit naar 2e week mei-2e week juni.
 
Wij zijn net terug van anderhalve week Schotland. Dingen die ik heb geleerd:
- je hoeft geen ponden/cash geld mee te nemen, je kunt echt overal (contactloos) pinnen, zelfs bij de meest afgelegen camping
- als je met DFDS gaat, kun je beter wat later bij de boot aankomen/inchecken, want eerst moet het bovenste dek worden geladen, daarna mogen pas de motoren. Op de heenweg deden we dit (onwetend) perfect, waren aan de late kant en konden zo doorrijden. Op de terugweg waren we een stuk vroeger en moesten toen een uur in de kou en regen wachten totdat er genoeg auto's ingereden waren. We kregen zowel heen als terug spanbanden. Er waren een paar aso's voor ons die ze niet terughingen maar gewoon langs de kant lieten liggen.. best lullig als je vooraan staat en iedereen zo dwingt eroverheen te rijden.
Aan de Newcastle kant was er douane maar ondanks de 5liter sterke drank (<3 whisky) en 15liter cider in onze koffers werden we zo doorgewuifd.
- wildkamperen is tof als het spontaan lukt, maar een camping kost vrij weinig (12 - 18 pond per nacht voor 2 motoren/ 2 pers + 1 tent) en een warme douche is ook echt wel fijn als je in de kou hebt gereden
- Schotland is echt klein genoeg om in een weekje rond te rijden. Wij hebben de kustroutes gevolgd, met de klok mee, dus eerst via Carlisle naar Glencoe via Isle of Skye naar Ullapool, John o'Groats & Edinburgh. 2200 km gereden en nergens het gevoel gehad dat we moesten haasten. Cairngorms en Spey District doen we een andere keer eens.
- Edinburgh is duur!

nog vragen? roept u maar!
 
Ook weer terug van een aantal dagen in de hooglanden
Wat een feestje weer!!


Leuk gemonteerd!
En mooi weer zo te zien.
Ik was er van 4 t/m 11 Juni en heb (te) veel regen gehad.
Het is echt een prachtig land maar met de motor ga ik er niet meer heen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan