schotland

Ik ga dit jaar naar schotland op vakantie met motor, Wij zullen superfast nemen van Zeebrugge naar Rosith (Edinburgh). Wij zijn van plan om de kustlijn te doen met schiereiland Isle of skye en via de highlands terug richting Edinburgh te rijden. Graag suggesties en ervaringen, hoeveel dagen is ideaal. Dank u bij voorbaat.
P.S. valt het mee met de motor op de boot ???
 
Op de boot met de motor is geen moiete...je moet hem gewoon goed vastmaken en daar krijg je voldoende touwen voor.

En Schotland is schitterend! Edinburgh is zo'n een mooie stad, goed winkelen als je daar zin in hebt en kan je lekker gaan stappen ook nog....als ik me nog goed kan herinneren moet je Princess Street hebben voor de pubs (of was dat de winkels :? naar wat biertjes maakt het zowiezo niet zoveel meer uit :P ).

Mooie kasteel ook nog.

Veel plezier straks.
 
Laatst bewerkt:
Beste tijd is begin Juni: Minste neerslag en nog nouwelijks muggen.
Ga je later in het seizoen, dan vormen die muggen een GROOT probleem! '(

Dit is wat ik nu weet. Ik ben NL ook van plan om te gaan en heb dus nog geen ervaringen met routes. Ik weet wel dat er sites zijn met routes in schotland. Ik zal ns kijken of ik ze nog kan vinden.

Alvast veel plezier! :]
Stef
 
Ik ben een paar jaar geleden met de motor naar Schotland geweest. De boot is zeker geen probleem, je kan de motor goed vastzetten met riemen ed (doen ze zelfs voor je)
Ik had toen een reis geboekt via een reisburo, dat zou ik nu niet meer doen. Dit was wel een specifieke motorreis, maar we moesten vele kilometers door jakkeren om s'avonds op tijd bij de motels te zijn. Het waren ritten van ongeveer zo'n 400/600km per dag, dus er was niet veel tijd om ergens wat langer te blijven of het even wat rustiger aan te doen om ook van de omgeving te genieten. Er zijn genoeg motels, bed & breakfast plaatsen bij particulieren dat je niet echt nodig moet reserveren. Wij zijn destijds in mei geweest en dat was een mooie periode.

Het enige advies dat ik je wil geven is neem lekker de tijd, want het is zeer de moeite waard. :]

fijne vakantie
en wel links rijden hé) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan