Schrader bandenspaningsmeter geeft rare tekens aan?!

Wim uut Drenthe

MF veteraan
18 jun 2003
13.306
299
Rolde
Hallo allen, voor het racen heb ik een bandenspanningsmeter van Schrader. Zie foto. Deze deed het altijd erg goed, totdat het schermpje op de meter Lo aangaf. Ik heb de bandenspanningsmeter toen van drie nieuwe batterijen (Knoopcel LR44/A76) voorzien.

Daarna opnieuw getest, alleen bleef de bandenspanningsmeter Lo aangeven. Heb toen besloten hem uit elkaar te halen en kwam nog een batterij (knoopcel CR2032) tegen (ik vermoed dat deze voor de verlichting van het schermpje is). Deze heb ik dus ook vervangen. Alleen meet hij nu geen bandenspanning meer. Enige wat de meter aangeeft (als ik de bandenspanning probeer te meten) is het teken -,00. Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen? Ik vermoed dat ik hij nu kaduuk is en op zoek naar een goede vervanger moet. Maar goed, wellicht dat er nog wat te redden is ;) .
full
 
Thanx Jaap! Ik heb deze niet op google kunnen vinden. De handleiding heb ik bij mijn ouders opgesnord (daar lag deze nog en gelukkig had ik deze bewaard). Zal hem morgen proberen te kalibreren.
 
Zonde van de tijd, koop een nieuwe:
Schwalbe airmax pro

Ook voor franse ventielen. Gebruik hem voor het mountainbiken. Juiste druk is belangrijk in het bos ;)
 
Helaas, bandenspanningsmeter geprobeerd te kalibreren, alleen krijg ik er geen metingen meer uit. Wel jammer, want hij koste (8 jaar geleden) €70,- .

Nu maar op zoek naar een nieuwe dus.

Zonde van de tijd, koop een nieuwe:
Schwalbe airmax pro

Ook voor franse ventielen. Gebruik hem voor het mountainbiken. Juiste druk is belangrijk in het bos ;)

De prijs is ieder geval goed! Is deze ook accuraat? Ik fiets zelf ook veel (zomer racefiets en `s winters mountainbike). Zou wel handig zijn een meter ook voor deze doeleinden te kunnen gebruiken :Y .
 
Terug
Bovenaan Onderaan