Schrammen

Lightning01

MF'er
13 jun 2006
86
0
Amsterdam
Na een weekje van ongeduld kon ik vandaag eindelijk weer verder gaan met rijles. En gelijk ook gevallen |( Gelukkig heeft het asfalt mijn val gebroken *O* (niets aan de hand hoor)

Klaar mer rijles voelde ik wel wat pijn op mijn rechterboven arm. Wat blijkt.. schrammen :?

Hoe kan dit? Ik droeg een leren pak.. kneuzingen en gebrokken botten, daar kan een leren pak niets aan doen. Maar je zou verwachten dat het schrammen tegen houdt. Of komt het door de wrijving van je leren pak met je huid?

Jullie ervaring svp.
 
Ik vermoed dat het de voering van je leer is geweest, ik heb na een dag hard "werken" met warm weer ook weleens wat schuurplekken van m'n leer, dus ik verwacht hetzelfde daar met een val... Maar schrammen hebbik nooit gehad...
 
Wrijving van je pak....

Been there... Done that... }) ;)

Succes met lessen, en glimmende kant boven houden he..

Bjorn
 
Wrijving van je pak....

Been there... Done that... }) ;)

Succes met lessen, en glimmende kant boven houden he..

Bjorn

Ben gevallen met een snelheid van 30 km/u. Dus als het 120 was dan.. vraag ik me af hoe het afgelopen zal zijn... helpt het om iets aan te trekken tussen je huid en je pak?

Yes sir. *O*
 
Ik had hetzelfde na een highsider in een haarspeldbocht (waar ik vrij regelmatig doorheen knalde, en daardoor behoorlijke vaart had..), maar had gewoon een t-shirt eronder aan. Had schrammen op onderarm, elleboog en schouder.

Bjorn
 
Hmm vindt het toch vreemd... Ben ook weleens onderuit gegaan en geen schrammetje. Kameraad van mij is met 140 onderuit gegaan ook geen schrammetje.. Misschien komt het door het warme weer.
 
Daarom kan je het beste ook een shirt met lange mouwen onder je pak dragen. thermo-ondergoed (naam is een beetje vreemd met dit weer,maar er is ook een koude variant) houdt je pak fris, zorg voor makkelijk aan- en uittrekken brengt effectief verkoeling (mits je een zomershirt/-broek aanhebt) ik zelf rijd altijd met een helly hansen shirt + broek onder mijn pak en dat bevalt uitstekend
 
Door je voering zou je idd schroei plekken kunnen krijgen al moet het dan met een behoorlijke snelheid gaan.
Bovendien ligt het aan het merk kleding omdat bepaalde merken er wel degelijk rekening mee houden dat je voerin niet schroeit.

Eerder denk ik dat het door de stiksels van de naden van het pak komen.
Deze stroppen eerder op je huid, waardoor bv arm gedeeltes weg kunnen draaien en dus ook kunnen schuren.
Daarbij genomen dat je huid een stuk teerder is bij extreem warm weer (denk aan open poriën verhaal), en plakkeriger, vergroot dit de kans op schuren
O-)

JA, het is dus mogenlijk :+
 
Na mijn ongeval vorig jaar had ik ook schaafpleken op mijn arm(tot bloedens toe) terwijl mijn pak nog heel was op die plaats. Ik ben er vanuit gegaan dat het inderdaad door de wrijving van de stof is gekomen. En ik ben gcrashed met een gangetje van ongeveer 70 km/h.
 
Na een weekje van ongeduld kon ik vandaag eindelijk weer verder gaan met rijles. En gelijk ook gevallen |( Gelukkig heeft het asfalt mijn val gebroken *O* (niets aan de hand hoor)

Klaar mer rijles voelde ik wel wat pijn op mijn rechterboven arm. Wat blijkt.. schrammen :?

Hoe kan dit? Ik droeg een leren pak.. kneuzingen en gebrokken botten, daar kan een leren pak niets aan doen. Maar je zou verwachten dat het schrammen tegen houdt. Of komt het door de wrijving van je leren pak met je huid?

Jullie ervaring svp.
Hoe is het met het asvalt? Erge beschadigingen?? Zal het ooit nog motoren dragen? :+

Ik vind het wel typisch, dat je er last van hebt, maar ik kan me inderdaad voorstellen, dat naden en dergelijke in combinatie met wrijving schade veroorzaken?
 
Heb met 140 op m'n buik over een natte snelweg gegleden in m'n textiel pak, dat was op vrij veel plekken door. M'n syntetische 3/4 broek die ik onder m'n textielbroek droeg had zelfs brandplekken :9

En met een schuivertje in het leer inderdaad ook wel eens schuurplekken op m'n arm gehad. Tsja, als er ook maar een beetje ruimte in je pak zit gebeurt dat vrij makkelijk. Ooit eens een verhaal gehoord over een coureur uit de 250cc die in Assen onderuit schoof en de hele achterkant van z'n rechter bovenbeen vol brand en schaafwondjes had zitten. Paar honderd meter op dat been over het asfalt geschoven... :P
 
Ooit eens een verhaal gehoord over een coureur uit de 250cc die in Assen onderuit schoof en de hele achterkant van z'n rechter bovenbeen vol brand en schaafwondjes had zitten. Paar honderd meter op dat been over het asfalt geschoven... :P
Paar honderd meter? Waaauw!

Wat ik me nou afvraag, als je zo schuivend over de finish komt, telt dat dan ook mee of moet je eerst terug om je motor op te halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan