Schroefdop van remklauw zit vast

HighKing

Emperor of the void 👻
13 aug 2014
14.959
19.279
Heemskerk
Facebook
Ik wil de remblokken achter van de V-Strom vervangen en loop meteen al tegen een issue aan. De schroefdop die over de pin heen zit waar de blokken aan hangen, zit vast...

Dit ding (nummer 8 op deze tekening):
1566582956.jpg


Schroevendraaier schoot eroverheen, daarom de beschadiging. :X
Met IMAL ingespoten. Tijdje laten staan... nog steeds muur en muurvast.
Schroevendraaier in de sleuf, met de hamer een paar tikken op de schroevendraaier gegeven... geen effect.

Hoe nu verder, liefst zonder meteen dingen te slopen?

Verhitten? Ik lees dat je daarna ook meteen het schroefdraad kunt vervangen? Of valt dat mee?
Zou ik dat met een soldeerbout redden?

Iemand een beterder idee om 't kreng los te krijgen? :)
 
Goede passende schroevendraaier (zo eentje met een zeskant bij het heft). Slag er op met de hamer, en vervolgens met een ringsleutel om die zeskant om hem los te draaien. Vergeet niet dat je kracht moet zetten in twee richtingen, daarom is je schroevendraaier eruit geschoten (en ik vermoed dat je een te kleine hebt gebruikt).
 
Hé, wordt 't eerste antwoord autometatisch geselecteerd als beste? Ik heb dat niet gedaan niet...

Het is nog niet gelukt. Ik heb de klauw er maar even afgehaald zodat ik er een flinke beuk op kon geven zonder m'n schijf krom te slaan.
In de bankschoef gezet, slagschroevendraaier erop. Aantal meppen met de hamer... niks. :(

(en ik vermoed dat je een te kleine hebt gebruikt)
:N
1566587373.jpg
 
Hé, wordt 't eerste antwoord autometatisch geselecteerd als beste? Ik heb dat niet gedaan niet...

Het is nog niet gelukt. Ik heb de klauw er maar even afgehaald zodat ik er een flinke beuk op kon geven zonder m'n schijf krom te slaan.
In de bankschoef gezet, slagschroevendraaier erop. Aantal meppen met de hamer... niks. :(

:N
1566587373.jpg
Toevallig heb ik dat gedaan. Als user :)

Als t met slagschroevendraaier niet lukt, die je iets fout..

Dat geeft zoveel kracht, dat het eerstvolgende daarboven voor permanente schade zorgt.

Los van motor is slim. Kun je beter werken.

In bankschroef ook ok, let op krassen en schade door inklemmen.

Laatste opties;
Kruipolie
Stoken
Uitboren
 
Toevallig heb ik dat gedaan. Als user :)
Dat verklaart wat. :)

Als t met slagschroevendraaier niet lukt, die je iets fout..
Ik zet 'm op de schroef en geef aan de andere kant een mep met de hamer, kan ik daar iets verkeerd aan doen? :P
Maar ik heb 'm dus nog nooit gebruikt, of eigenlijk: nog nooit het idee gehad dat 't hielp. Misschien is 't kreng niet goed... als ik erop duw gaat er niets draaien.

Laatste opties;
Kruipolie
IMAL is kruipolie, toch? Of nog kruiperigere kruipolie? :P

Dan komen we terug op de vraag die ik in m'n eerste post stel: red ik dat met een soldeerbout en hoe destructief is dat?

Lijkt me helemaal spannend, hopelijk komt 't niet zover.
 
Als je een klap op een slagschroevendraaier geeft, is het de bedoeling dattie bij de bit een stukje draait.

Meestal instelbaar linksom of rechtsom.
 
Imal is prima kruipolie.

Trouwens; controleer hoe jouw slagschroevendraaier ingesteld moet worden. Ik heb meerdere, ook 1 met links recht en vast....
 
Ah, dus ik ben niet de eerste die problemen heeft met dat kreng. Welke mongool ook heeft verzonnen om dat ding een sleufje voor een platte schroevendraaier te geven... :/
Morgen ff kijken hoever ik met een föhn kom.
 
Ik heb ze losgekregen met een goeie passende bit in een dopsleutel. De klauw in een doek in de bankschroef, goed hard duwen op de bit en heel zachtjes draaiende kracht er op en toen gingen ze los.

En ze zagen er al aardig gesloopt uit dus gelijk vervangen. De nieuwe erin gedraaid met een beetje kopervet en gewoon niet overdreven vast. Vorige week nog losgehad na anderhalf jaar inclusief een winter doorrijden en dat ging met een pinkie :Y

Maarja daar heb jij geen klote aan... Succes!
 
Geef de kruipolie een paar dagen.. hoe gesloten is de andere kant waar de pen uit komt? Misschien daar ook wat kruipolie bij spuiten of doekje erom en verzadigen..?
 
Ah, dus ik ben niet de eerste die problemen heeft met dat kreng. Welke mongool ook heeft verzonnen om dat ding een sleufje voor een platte schroevendraaier te geven... :/
Morgen ff kijken hoever ik met een föhn kom.
Nu je de remklauwen toch al los hebt: misschien de klauw eens meenemen naar iemand die goed werkende slagschroevendrasier heeft. En het daar nog eens proberen?
 
Victory!! *O*
1566632516.jpg


Hooguit een half minuutje met de haarföhn op de hoogste stand gericht op de schroef. Scroevendraaier erop, goed aangeduwd en proberen te draaien. *tak*, los. :}

Trouwens; controleer hoe jouw slagschroevendraaier ingesteld moet worden. Ik heb meerdere, ook 1 met links recht en vast....
Dit is de mijne:
1566632525.jpg

Als ik de kop indruk kan ik 'm een stukje naar links of rechts draaien. Ik denk dan 'lefty loosy', dus links? :?

Vervolgens gewoon een ander kopje (imbus) met kopervet er in gedraaid.
Stomme vraag maar waar haal je zo'n kopje? Geen idee hoe ik zo'n ding moet noemen dus dan word goeggelen nogal een uitdaging. :P
En hoezo kopervet? Dan vreet 'ie zich niet meer vast? Maar trilt 'ie dan niet sneller los?

Maarja daar heb jij geen klote aan... Succes!
Dank je! _O-

hoe gesloten is de andere kant waar de pen uit komt?
Zoals je hierboven kunt zien is het geen onderdeel van de pen maar een dop die eroverheen zit.
Zal tegen vuil zijn ofzo? Kweenie.
 
Deze heb ik gebruikt:


Steekt iets meer uit dan origineel, geen zin om dat op maat te gaan maken.
Zo werkt het ook.

Is idd alleen maar een dopje tegen vuil.
Lostrillen zal het niet, met kopervet vreet het inderdaad niet meer vast.

Ik heb ook dezelfde (denk ik) slagschroevendraaier van de gamma ofzo.
draairichting kan je zien als je hem met de hand op een voorwerp iets indrukt.
Dan tegen de schroef aan houden, op spanning zetten (iets drukken en draaien) en dan een mep verkopen.
Vergt wel even wat oefening ook al zou je denken van niet haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan