Schroefdraad kroonstuk beschadigd; en nu!?

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Wilde vanmiddag mijn kroonstuk terugmonteren in mijn frame, had alles klaarstaan, alleen het bovenste lager moest nog ingevet.

Draaide de moet er losjes op om het zooitje even vast te houden terwijl ik het vet erbij ging pakken. Was blijkbaar te losjes, want hij donderde er gelijk weer uit met als resultaat dat dus de schroefdraad van mijn kroonstuk getrokken werd.

Hoe ik het ook probeer, de moet wil er niet meer op. Heb al gekeken of 'ie niet andersom erop kan (om te kijken of de moer of het kroonstuk zelf kapot was) maar andersom pakt 'ie evenmin.

Iemand een idee wat nu te doen? -O-
 
Weet dat er voor kleinere gaten Helicoils gebruik kunnen worden, lijkt mij dat dit op deze grote ook gewoon moet werken?

*EDIT*
Zie dat je het over je kroonstuk zelf hebt.... Ben bang dat dat een andere scoren wordt, maar hoop dat iemand op het forum iets hier voor weet.
 
Pak er een draadvijl bij en probeer de draad voorzichting op te vijlen. Dan krijg je er de moer wel terug op...
Kweenie waar je vandaan komt, maar anders mag je mijn vijl wel even lenen.


Edit: je komt uit Mierlo, ik uit Gemert. Gooi die kroonplaat en moer in de auto en knal ff langs mij, fiks ik t wel ff voor je, mocht je geen draadvijl hebben.
PB me maar voor mn nr. mocht dat nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Pak er een draadvijl bij en probeer de draad voorzichting op te vijlen. Dan krijg je er de moer wel terug op...
Kweenie waar je vandaan komt, maar anders mag je mijn vijl wel even lenen.


Edit: je komt uit Mierlo, ik uit Gemert. Gooi die kroonplaat en moer in de auto en knal ff langs mij, fiks ik t wel ff voor je, mocht je geen draadvijl hebben.
PB me maar voor mn nr. mocht dat nodig zijn.
Gemert is echt naast de deur! Zal mijn pa straks wel eens even vragen of 'ie de auto kan missen! ;)
 
En, al weer voor mekaar?
buurman_en_buurman_weekend.jpg
 
waarom niet? werkt perfect voor kleine beschadigingen

als het van belang is dat de bout precies op het juist moment komt te zitten dan is het geen goede oplossing, maar dat is hier niet het geval


Waarom niet? Een nieuwe maken met een draadvijl, daar ben je ff zoet mee...
Draad opfrissen kan prima met driehoekig zoetvijltje. Er zijn leuke sleutelvijlsetjes te koop voor weinig en die zijn zeer geschikt voor dit soort klusjes.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Een nieuwe maken met een draadvijl, daar ben je ff zoet mee...
Draad opfrissen kan prima met driehoekig zoetvijltje. Er zijn leuke sleutelvijlsetjes te koop voor weinig en die zijn zeer geschikt voor dit soort klusjes.
ow op die manier, ik dacht dat varkensmannetje bedoelde dat een draadvijl niet geschikt was om schroefdraad op te schonen

dat je geen nieuwe kunt maken met een draadvijl snap ik ook wel :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan