schroefkop kapot gedraaid, en nu?!?

ZX6Ronald

Die hard MF'er
5 nov 2001
427
0
Ik wik de kuip van mijn motor eraf halen om wat onderhoud aan de motor te doen. Nu heb ik een schroef (kruiskop) waarvan de kop geheel rond gedraaid is (geen houvast meer voor de schroevendraaier), k\'heb een paar keer wel grip gehad maar de schoef zit ook nog eens muurvast |( (heb al verschillende spraytjes geprobeerd maar geen resultaat)

Hoe krijg ik deze schroef er nu uit :? :?

Alle hulp is welkom
 
Als het geen verzonken kop is, kan je het ding ook meestal nog loskrijgen met doodgewone universeeltang ofzo
Zijn volgens mij van die afgeronde krengen... Wordt dan erg moeilijk om genoeg grip op te krijgen... Is de schroef wel te pakken, maar niet strak genoeg, is een klemtang (weet niet zo snel hoe het ding heet, maar zo een met zo\'n grote stelschroef aan de onderkant) misschien de oplossing... :)
 
Uitboren, of een linkse tap kopen en de schroef er daarmee uitdraaien.

Een linkse tap is een schroef die linksom vastdraait ( normaal draai je iets rechtsom vast.) Dus hoe vaster je de tap draait zoveel te losser komt de schroef. Uhm een linkse tap is wel duur...

Uitboren is ook wel lastig omdat de kop van zo\'n boutje vaak erg groot is. Neem een niet te grote boor ( diameter iets van 6 a 8 mm.) en boor de kop van de bout af... Daarna haal je je kuip eraf en draai je de rest van de bout eruit met een tang.
 
Een dikke schroevendraaier die je links om en rechts om kunt instellen.Je stelt hem in zodat ie links omdraait,zet hem op de schroef en sla er met de kamer achterop.Hierdoor draait ie snel en hard.Zo kun je veel meer kracht zetten dan met het draaien met de hand.Deze dingen zijn heel handing met het losmaken van schijfremmen bij auto\'s :)
Weet je zo genoeg :?
 
Ja Bedankt voor de info, ik zal er de volgende keer aan denken :)

Na bijna alle tips te hebben geprobeerd nog de schroef er niet uit.. ik denk dat er niks anders opzit dan hem eruit proberen te boren.
 
Ik zag toevallig net een advertentie van de firma Mastermate.
Zij hebben schroefbitjes om beschadigde schroeven te verwijderen. Volgens mij is het een schroefbitje wat zich in de schroef vreet.

Probeer dit eens.
 
Een dikke schroevendraaier die je links om en rechts om kunt instellen.Je stelt hem in zodat ie links omdraait,zet hem op de schroef en sla er met de kamer achterop.Hierdoor draait ie snel en hard.Zo kun je veel meer kracht zetten dan met het draaien met de hand.Deze dingen zijn heel handing met het losmaken van schijfremmen bij auto\'s :)
Weet je zo genoeg :?

hij draait niet snel rond, ik bedoel niet veel als je dat met snel bedoelt, hij maakt bij iedere slag een hele kleine draai...
 
inspuiten met loctite cleaner (niet op kap morsen)
dat wil wel is helpen
og gewoon schroefedraaier er op steeksleutel er op en goed hard drukken en een tik met een hamer of zo tegen de steeksleutel aan helpt nog wel is.
 
Ik bedoelde dit eigenlijk. Mischien vind iemand het wel handig.

misc.php


Ze zijn te koop bij Mastermate.

www.mastermate.nl
 
Heb toevallig onlangs exact hetzelfde probleem gehad. Ik heb het a la de Yohan manier gedaan. Worden ook wel slagpennen genoemd geloof ik. Je zal hem inmiddels wel open hebben denk ik maar ik moest het nog effe kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan