Schroeven, bouten, moeren..

1 apr 2004
122
0
Apeldoorn
Hebben jullie dat nou nooit, ben je lekker aan het sleutelen raak je weer een originele bout of schroef kwijt...
Vaak ben je dan aangewezen om van dat industriele spul te gebruiken, maar dat ziet er niet uit!!
Waar halen jullie altijd de vervanings spullen vandaan?
Ik probeer altijd zoveel mogelijk bij het origineel in de buurt te komen maar dat valt niet altijd mee..
 
Gewoon naar de dealer o.i.d. rijden en daar wat bouten/moeren/ringen in diverse maten bij de werkplaats vragen in ruil voor een grote taart/3 vlaaien ;)
 
Zou dat werken?
Ik woon in Apeldoorn maar de enige motor toko is safe en dat vind ik meer een supermarkt niet mijn ding..
Maar de lokale schroeven en bouten handel heeft het ook haast niet.
Vooral als je dan wat zwarte spullen nodig hebt.
 
ja das een goede oplossing van smitjr

je kan ook van dat industriele spul kopen en dan zwart spuiten
 
Is niets kwijtraken geen oplossing??? :?

Ik hou altijd alles bij elkaar, en als het even kan zet ik alles terug waar het hoort nadat het betreffende onderdeel eraf is, kan ik het ook niet kwijtraken.... en het werkt tot nu toe heel erg goed *D
 
Is niets kwijtraken geen oplossing??? :?

Ik hou altijd alles bij elkaar, en als het even kan zet ik alles terug waar het hoort nadat het betreffende onderdeel eraf is, kan ik het ook niet kwijtraken.... en het werkt tot nu toe heel erg goed *D
das mooi maar dat zou inhouden dat als je harley rijd dat je niet meer met je reet van de brommer afkomt
 
Zou dat werken?
Ik woon in Apeldoorn maar de enige motor toko is safe en dat vind ik meer een supermarkt niet mijn ding..
Maar de lokale schroeven en bouten handel heeft het ook haast niet.
Vooral als je dan wat zwarte spullen nodig hebt.


Safe de enige in apeldoorn? Er zijn er volgens mij nog wel een aantal meer. O.a Motor apeldoorn en een bmw dealer volgens mij.

Ik zou es effe de goudengids proberen of anders motor-zaak.pagina.nl
 
alles vervangen door glimmende schroefies van de lokale boer, die daar een miljoen van heeft liggen voor 5ct de stuk, terwijl de dealer er 2 euro voor vraagt.

laatst had ik een stom rubber ringetje van max 1 cm in doorsnee, koste ff €2,85 ex btw /stuk. |(

stom schroeffie: 1,86 ex
 
Ben je al bij Meijerink aan de Eendrachtstraat geweest? Volgens mij heeft die alles wat nergens te krijgen is...
 
R & B Tools in Zutphen. Voor een paar knaken heb je alles omgezet naar RVS.
 
Heb op de laatste motorbeurs een heleboel inbus boutjes gekocht van een duitser
Koste 10 E en heb nu genoeg rvs boutjes voor twee motorfietsen
 
Als je meerdere dingen uitelkaar haalt gewoon alle bouten/moeren/kleine losse onderdelen enz. in een appart plastic zakje doen en aan het onderdeel plakken. Weet je iig nog waar ze oorspronkelijk van waren ook als je een paar weken later er weer mee verder gaat.
En nee, het niet verliezen van onderdelen is vaak geeen optie, meestal doe je dat niet vrijwillig...
 
Goeie tip idd. Ik heb nieuwe remmen en de oude verkocht met de bevestigingsbouten. |( Is natuurlijk weer aparte draad etc. B|

Gelukkig kun je wel originele bestellen natuurlijk. Maar handig is anders.
 
Mijn probleem is opgelost, in Apeldoorn zit er aan de Wilmersdorf een Fabory centre. Het moet wel gek zijn als ze het hier niet hebben!
 
Mijn probleem is opgelost, in Apeldoorn zit er aan de Wilmersdorf een Fabory centre. Het moet wel gek zijn als ze het hier niet hebben!

Die hebben idd heel veel maar geen zwarte bouten of moeren. RVS zijn ze super in maar ze verkopen eigenlijk enkel aan bedrijven. Maar met de juiste benadering verkopen ze aan particulieren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan