Schubert S1 in combinatie met Cardo Scala Rider Q2 Multiset

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Ik heb al ff gezocht, maar kan zo geen passend antwoord vinden.

Mijn dochter en ik hebben allebei een Schubert S1 helm. Nu willen we graag met elkaar communiceren tijdens het rijden. En in de toekomst ook nog eens te gebruiken in combinatie met een navigatie systeem op de motor. Ons oog is gevallen op de Cardo Scala Rider Q2 Multiset.

Maar hoor zo her en der dat dit systeem niet past op dit type helm.

Er bestaat een mogelijkheid om het systeem te plakken op de helm. Maar dat lijkt me niks.





Iemand ervaring hiermee??
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zo''n integraal systeem niks...kost een vracht geld en mocht je in de toekomst een andere helm kopen dat zit je ermee. Niet goed gelezen... |(

Ik heb eentje van Interphone en is universeel/goedkoop.... belangrijkste hij werkt dut icm zumo/mobiel.... :} :}

(en dat kun je niet zeggen, test in promotor, van het bluesonic van Schubert en tering duur)

Hier het puistje van mij, kan zo weer op een andere helm..... _O- )
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zo''n integraal systeem niks...kost een vracht geld en mocht je in de toekomst een andere helm kopen dat zit je ermee. Niet goed gelezen... |(

Ik heb eentje van Interphone en is universeel/goedkoop.... belangrijkste hij werkt dut icm zumo/mobiel.... :} :}

(en dat kun je niet zeggen, test in promotor, van het bluesonic van Schubert en tering duur)

Hier het puistje van mij, kan zo weer op een andere helm..... _O- )
[afbeelding]

En hoe bevestig je de Interphone dan? Gaat dit ook middels het klem systeem?? Volgens mij past dat niet op een S1. Je krijgt volgens mij niets tussen de schaal en de binnenvoering.
 
De klem past gewoon tussen de schaal en de binnenvoering, je zult dan echter wel een beetje tussenruimte houden omdat de Scala schuin loopt langs de buitenkant.

Je kunt dit eventueel opvullen met bijv. een rubber vulstuk als je er last van hebt.
Maar het past wel gewoon om een lang antwoord kort te maken.

De Schuberth waar het systeem moeilijker op past is de C2 systeemhelm. Dit is omdat er in de leren nekrand een metalen rand zit die de nekrand aan de helm vastgedrukt houdt.
Om de Scala daarop bevestigd te krijgen moet een een snede worden gemaakt in de nekrand.
 
En hoe bevestig je de Interphone dan? Gaat dit ook middels het klem systeem?? Volgens mij past dat niet op een S1. Je krijgt volgens mij niets tussen de schaal en de binnenvoering.
Plakker aan de buitenkant waarbij je de BT module dmv een klemmetje kunt verwijderen. Bij het setje was ook een bevestigingsplaat meegeleverd die je dmv schroeven kunt monteren. Ik heb gemakshalve voor de plakker methode gekozen.
 
De klem past gewoon tussen de schaal en de binnenvoering, je zult dan echter wel een beetje tussenruimte houden omdat de Scala schuin loopt langs de buitenkant.

Je kunt dit eventueel opvullen met bijv. een rubber vulstuk als je er last van hebt.
Maar het past wel gewoon om een lang antwoord kort te maken.

De Schuberth waar het systeem moeilijker op past is de C2 systeemhelm. Dit is omdat er in de leren nekrand een metalen rand zit die de nekrand aan de helm vastgedrukt houdt.
Om de Scala daarop bevestigd te krijgen moet een een snede worden gemaakt in de nekrand.
Kijk hier kan ik wat mee. :} Ik had al ff gekeken bij mijn helm, maar de binnenvoering zit erg gesloten aan de buitenschaal. Maar goed het zou moeten passen dus. :)
 
Ik heb al ff gezocht, maar kan zo geen passend antwoord vinden.

Mijn dochter en ik hebben allebei een Schubert S1 helm. Nu willen we graag met elkaar communiceren tijdens het rijden. En in de toekomst ook nog eens te gebruiken in combinatie met een navigatie systeem op de motor. Ons oog is gevallen op de Cardo Scala Rider Q2 Multiset.

Maar hoor zo her en der dat dit systeem niet past op dit type helm.

Er bestaat een mogelijkheid om het systeem te plakken op de helm. Maar dat lijkt me niks.




Iemand ervaring hiermee??


Oih,

Ik zelf heb ook de scala rider tbv de navigatie aan mijn Schubie R1 kunnen bevestigen, dus ik denk dat ie aan de S1 ook wel zou passen.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
En welke kan ik dan het beste nemen voor mijn Schubert S1 de Cardo Scala Rider Q2 Multiset. Of de Cardo Scala Rider Q2 Multiset XL
 
Heb je dat schuifje voor het zonnevizier aan de zijkant of onderkant van je helm zitten?
Als ie aan de zijkant zit heb je aan de korte denk ik genoeg, als ie aan de onderkant zit heb je sowieso de lange nodig.

Maar een beetje motorzaak heeft zowel de korte als lange wel op voorraad, dus dan kun je altijd nog kijken en vergelijken.
 
Heb je dat schuifje voor het zonnevizier aan de zijkant of onderkant van je helm zitten?
Als ie aan de zijkant zit heb je aan de korte denk ik genoeg, als ie aan de onderkant zit heb je sowieso de lange nodig.

Maar een beetje motorzaak heeft zowel de korte als lange wel op voorraad, dus dan kun je altijd nog kijken en vergelijken.


Het schuifje zit bovenop aan de zijkant. Als je een hoog opstaande rand (dus het gedeelte voor de kin zeg maar) dan wordt er geadviseerd een lange te kopen.

Maar ben het met je eens ff langs de motorzaak en kijken wat het beste is.
 
En welke kan ik dan het beste nemen voor mijn Schubert S1 de Cardo Scala Rider Q2 Multiset. Of de Cardo Scala Rider Q2 Multiset XL

Er is een Q2 voor systeemhelmen (in gewone en XL uitvoering) en voor integraalhelmen. Die laatste versie werkt niet met een microfoon op een steeltje, maar met een microfoontje dat je in je helm plakt. Daar is de XL-vraag dus niet aan de orde.

Overigens heb ik een Q2 zonder problemen in mijn Schuberth R1 kunnen bevestigen en lukt het niet dan doe je het gewoon met het plaksetje dat er ook bij zit :)

Wil je heel goed advies en onwaarschijnlijk goede service, ga dan naar Waypoint in Notter. Lang verhaal, maar ik had een probleem met mijn Zumo en Q2 combi en ik ben toen door een medewerker vanuit de auto (met de GSM) geholpen. Zeer ruim half uur op zijn vrije dag :} :} :}
 
Ff langs motoport geweest en geinformeerd of de Cardo Scala rider Q2 multiset te monteren is op een Schubert S1. Dit blijkt wel het geval. De verkoper adviseerde mij, om dan het setje te kopen, waarbij je de microfoon in de helm kunt plakken.
 
Ik heb een Scala Rider Q2 XL op mijn Schuberth S1 zitten.
Door de vrienden in Notter werd de XL variant geadviseerd icm een S1.

De binnenvoering moet inderdaad wat naar binnen gedrukt worden. Het is echter in een kwartiertje gedaan. Ik heb de Scala Rider met de imbusboutjes vastgezet. (ingeklemd)

Samen met andere motorrijder is de communicatie subliem. Zelfs bij 140+ bij de oosterburen gaat het goed. Zorg er wel voor dat de speakers op de juiste plek zitten.

Ik heb wel de gesproken tekst van de Zumo uitgeschakeld. Dat is te irritant als je met een ander rijdt.
Bij mij heeft dat op 1400 km slechts 2 stukjes verkeerd rijden opgeleverd omdat ik de afslag te laat door had.

mvrgr
VFRookie
 
Terug
Bovenaan Onderaan