Schuberth C4 pijn op hoofd van binnenvoering

janbodijk

Rookie
22 mrt 2019
4
0
Hallo allemaal,

Ben op zich bijzonder tevreden over mijn Schuberth C4 helm met communicatie uit 2018. Geen beslagen vizier en goede ventilatie en communicatie set. Echter bij lang, langer dan anderhalf uur, motor rijden krijg ik pijn op mijn hoofd van de binnenvoering, soort van pads. Tijdens het rijden verschuiven van de helm geeft even verlichting maar kort daarna weer een pijnlijk gevoel op mijn hoofd. Net even contact gehad met Splash design, importeur, maar die kunnen niets doen. Het schijn dat de C4 Pro wel een modificatie heeft gekregen.
Het vreemde is dat ik voor deze helm de C3 had waar ik dit soort problemen geheel niet had. Het vervelende is eigenlijk dat je vrij laat achter kunt komen en dat even een proefritje met je nieuwe helm dit in ieder geval niet aan het licht brengt.
Herkent iemand van jullie dit probleem of is er iemand met een geweldige tip om dit op te lossen?

Groet
Jan
 
Herkenbaar verhaal :Y Vind ik zelf idd ook een moeilijke. Je komt er inderdaad pas 'te laat' achter, want in het begin denk je nog ach de helm moet zich nog een beetje zetten naar de vorm van mijn hoofd.. Maar als dit toch niet het geval is na een paar weken dan zit je idd wel weer met die (dure) helm..
Ik volg .. hopelijk wat goede tips

Is het echt 1 bepaalde plek of zit de helm in zen geheel gewoon niet goed?
 
Helm zit op zich goed en het is echt boven op het hoofd. Maat is zoals Schuberth het voorschrijft en in mijn geval XL (/61).
 
IK had dit juist in het begin bij mijn C3, nu ik een C3 Pro heb heb ik er geen last meer van. na een aantal jaar is dit wel weggesleten. O-)O-)O-)
 
Mijn ervaring is dat je helm dan toch te klein is. Je bent geneigd een helm te klein te kopen omdat hij strak moet zitten. Maar hij moet niet strak zitten, maar hij moet niet kunnen verschuiven. Probeer eens een grotere maat, bij een goede motorzaak moet je ook langere proef kunnen rijden met een helm.
 
IK had dit juist in het begin bij mijn C3, nu ik een C3 Pro heb heb ik er geen last meer van. na een aantal jaar is dit wel weggesleten. O-)O-)O-)
Je bedoelt dat je voor half geld naar de kapper kunt?:+

Misschien een idee voor TS: tijdelijk rijden met een helmmuts, misschien klinkt de voering dan sneller in.
 
ik heb eens bij een helm op de pijnlijke plek
de isolatie iets ingedrukt het is maar piepschuim
hierna zat het prima tot aan het verslijt gedragen
 
Bij shoei kun je tegenwoordig je helm laten aanpassen , denk dat zoiets best lowtech is , deuk in het piepschuim meppen of de of een beetje schuim spul erbij
 
Blijkbaar is de C4 ook meer voor "ovaal" hoofd en de C4 Pro (en de voorgaande C3) meer voor "rond" hoofd.... (of was het nou net andersom....)
 
Ik had het bij mijn X-Lite, zelfde verhaal. Uiteindelijk is de helm door gebruik meer passend geworden denk ik, want ik heb er nu helemaal geen last meer van.
 
Even een korte update;
Schubert heeft mij laten weten dat de binnenvoering van een grotere maat dunner is. Kreeg ook de tip bij de motor dealer om het schuim binnen de helm in te drukken (gewoon met de duim). Dat lijkt voor mij nu een oplossing te bieden. Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet meer dan twee uur achter elkaar mijn helm op gehad heb maar het lijkt wel te helpen.
Zal later in het jaar nog een keer een update doen in dit artikel.
 
Past zo'n binnenvoering van een grotere maat ook in een kleinere maat?

Bijvoorbeeld een L in een M
 
Als je het schuim indrukt, heb je dus wel minder absorberend vermogen bij een ongeval. Ik had het mijn Shoei ook. Die is toen aangepast, niet door er wat uit te halen, maar door op een andere plek wat aan toe te voegen. Die van mij drukte op het voorhoofd, na een half uur werd ik er gek van en na 14 dagen blijven proberen, werd het niet minder. Na een meting van de bol werden er achteraan wat vulstukken toegevoegd waardoor de voorkant meer ruimte had. Nu 18 maanden later zit hij nog steeds prima.
Ik heb ook een C4 gehad, die zat mij wel goed. Schubert had toen echter die nep pinlocks die steeds volliepen. Dat konden ze ook niet oplossen. Helm dus teruggebracht naar de winkel na het derde inzet schermpje. Spash deed er toen ook niets mee. Behalve dan dat ze weer overgaan zijn op weer echte pinlocks. Ik vind het zwaar overprijsde helmen met weinig service. Ik koop er geen meer! Ondanks dus dat ik er 4 bezeten heb in de afgelopen 15 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Als je het schuim indrukt, heb je dus wel minder absorberend vermogen bij een ongeval. Ik had het mijn Shoei ook. Die is toen aangepast, niet door er wat uit te halen, maar door op een andere plek wat aan toe te voegen. Die van mij drukte op het voorhoofd, na een half uur werd ik er gek van en na 14 dagen blijven proberen, werd het niet minder. Na een meting van de bol werden er achteraan wat vulstukken toegevoegd waardoor de voorkant meer ruimte had. Nu 18 maanden later zit hij nog steeds prima.
Ik heb ook een C4 gehad, die zat mij wel goed. Schubert had toen echter die nep pinlocks die steeds volliepen. Dat konden ze ook niet oplossen. Helm dus teruggebracht naar de winkel na het derde inzet schermpje. Spash deed er toen ook niets mee. Behalve dan dat ze weer overgaan zijn op weer echte pinlocks. Ik vind het zwaar overprijsde helmen met weinig service. Ik koop er geen meer! Ondanks dus dat ik er 4 bezeten heb in de afgelopen 15 jaar.
Die ervaring had ik ook
Wat een ruk helm , lekken, piepen het leek wel een fluitketel
rolluik gaat dicht als je niest
Heb ‘m compleet met geluidsinstallatie en helmzak in de kliko gedumpt
Toen ik ‘m kocht had ik al zoiets van “als ik hier maar geen spijt van krijg !”
 
Hey, ik heb enkele maanden geleden ook een C4 gekocht. De hoofdreden was dat ik een upgrade wou van mijn goedkope Vemar helm waar er een fluittoon te horen was. Grote ontgoocheling. De C4 maakt enorm veel kabaal. Zelfs vanaf 50 km/h vind ik het echt te luid. Ik heb al wat gespeeld met de verschillende ventilatie klepjes,....zonder resultaat. Is er iemand die dezelfde klachten heeft? Ik zie als enige oplossing, een andere helm kopen. Tenzij er iemand iets beter kan voorstellen.
 
Ik ben van een Shoei Qwest naar een Schuberth C4 gegaan. Heb die laatste voor een leuke prijs kunnen kopen. In mijn situatie is de Schuberth stiller dan de Shoei.

De bekleding van de Schuberth ben ik zelf ook niet zo blij mee, heb bij langere ritten last aan de achterzijde van mijn hoofd, bij die kanalen in het schuim. Heb hem nog niet zo lang, als het niet weggaat ga ik denk ik het schuim een beetje indrukken.
 
Hey, ik heb enkele maanden geleden ook een C4 gekocht. De hoofdreden was dat ik een upgrade wou van mijn goedkope Vemar helm waar er een fluittoon te horen was. Grote ontgoocheling. De C4 maakt enorm veel kabaal. Zelfs vanaf 50 km/h vind ik het echt te luid. Ik heb al wat gespeeld met de verschillende ventilatie klepjes,....zonder resultaat. Is er iemand die dezelfde klachten heeft? Ik zie als enige oplossing, een andere helm kopen. Tenzij er iemand iets beter kan voorstellen.

Kan zijn dat je pech hebt met je motorruitje...
Ik heb zelf ook een C4 en die is beduidend stiller dan mijn HJC Symax-3...ALS ik op mijn stepjes sta....

Als ik gewoon zit, dan zit ik precies in de turbulentie van mijn scherm en dan maakt mijn C4 net zoveel lawaai als mijn HJC.
Sterker nog, nu ik een spoilertje op mijn ruit heb gezet, is de turbulentie wel wat minder (nu nog pas vanaf 80+km/u)
Maar heb ik wel een fluittoon omdat de wind nu op een bepaalde manier over/langs de ventilatie opening bovenop de helm word gevoerd.
Die fluittoon komt zeer zeker daarvan, want het is dezelfde toon als wanneer ik op mijn stepjes ga staan en mijn hoofd onder een bepaalde hoek naar beneden kantel.... Ga ik zitten en hou ik een vinger voor de top ventilatie opening, is mijn fluittoon weg :)

Dat beetje turbulentie lawaai wat ik nu nog heb komt door de wind die links/rechts langs mijn ruitje weer naar binnen komt :( daar helpt het spoilertje niks tegen....
Ja.. nog 2 spoilertjes halen en links & rechts op het ruitje monteren maar dat ziet er zo raar uit.
 
Kan zijn dat je pech hebt met je motorruitje...
Ik heb zelf ook een C4 en die is beduidend stiller dan mijn HJC Symax-3...ALS ik op mijn stepjes sta....

Als ik gewoon zit, dan zit ik precies in de turbulentie van mijn scherm en dan maakt mijn C4 net zoveel lawaai als mijn HJC.
Sterker nog, nu ik een spoilertje op mijn ruit heb gezet, is de turbulentie wel wat minder (nu nog pas vanaf 80+km/u)
Maar heb ik wel een fluittoon omdat de wind nu op een bepaalde manier over/langs de ventilatie opening bovenop de helm word gevoerd.
Die fluittoon komt zeer zeker daarvan, want het is dezelfde toon als wanneer ik op mijn stepjes ga staan en mijn hoofd onder een bepaalde hoek naar beneden kantel.... Ga ik zitten en hou ik een vinger voor de top ventilatie opening, is mijn fluittoon weg :)

Dat beetje turbulentie lawaai wat ik nu nog heb komt door de wind die links/rechts langs mijn ruitje weer naar binnen komt :( daar helpt het spoilertje niks tegen....
Ja.. nog 2 spoilertjes halen en links & rechts op het ruitje monteren maar dat ziet er zo raar uit.
Hey, ik denk niet dat de kuip de oorzaak is. Ik heb overmatig lawaai gehad bij míjn duke 390, zonder windscherm, alsook nu bij mijn kawa ninja 650. Ik heb ook al eens recht gestaan op mijn motor, ook geen beterschap..... Ondertussen contact opgenomen met de verkoper. Ze gaan het eens bekijken en eventueel de helm opsturen naar schuberth zelf. We wachten af......
 
Beste mijn vader heeft het zelfde probleem, hij heeft de schubert c4 incl communicatie bij zijn c3 had hij nergens last van. Wij zijn gisteren terug gegaan en hebben nu als proef de binnenvoering van de c4pro in zijn helm gezet. Een tijdje mee gereden en dit lijkt de oplossing. Bij de c4 pro hebben ze de schaal aangepast en de binnenvoering. De voering van de pro is dikker en groter.
 
Hallo allemaal,

Ben op zich bijzonder tevreden over mijn Schuberth C4 helm met communicatie uit 2018. Geen beslagen vizier en goede ventilatie en communicatie set. Echter bij lang, langer dan anderhalf uur, motor rijden krijg ik pijn op mijn hoofd van de binnenvoering, soort van pads. Tijdens het rijden verschuiven van de helm geeft even verlichting maar kort daarna weer een pijnlijk gevoel op mijn hoofd. Net even contact gehad met Splash design, importeur, maar die kunnen niets doen. Het schijn dat de C4 Pro wel een modificatie heeft gekregen.
Het vreemde is dat ik voor deze helm de C3 had waar ik dit soort problemen geheel niet had. Het vervelende is eigenlijk dat je vrij laat achter kunt komen en dat even een proefritje met je nieuwe helm dit in ieder geval niet aan het licht brengt.
Herkent iemand van jullie dit probleem of is er iemand met een geweldige tip om dit op te lossen?

Groet
Jan

Beste mijn vader heeft het zelfde probleem, hij heeft de schubert c4 incl communicatie bij zijn c3 had hij nergens last van. Wij zijn gisteren terug gegaan en hebben nu als proef de binnenvoering van de c4pro in zijn helm gezet. Een tijdje mee gereden en dit lijkt de oplossing. Bij de c4 pro hebben ze de schaal aangepast en de binnenvoering. De voering van de pro is dikker en groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan