schuberth concept probleempje?

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Het zal ook niet zo zijn(maar misschien ligt het aan mij).
Het volgende is het geval; na mijn HJC Symax ingeleverd te hebben vanwege het feit dattie een vissekom nadeed (lek als een gieter), dacht ik met de concept een goede helm aangeschaft te hebben.Op zich niets dan lof over deze helm, zit lekker, goede constructie, etc etc.Hij tocht alleen nogal aan de zijkanten waar het kinstuk op de helm aansluit.Nader onderzoek leerde dat ik van de zijkant zo naar binnen kon kijken.Schubert heeft hier dus geen afdichting tussen gemaakt.
Iedereen denkt nu, tjeemig wat een zeurkous, waar heppie het over,maar de tocht loopt van de ene zijde van de helm naar de andere zijde precies langs mijn voorhoofd. Dit resulteert bij temperaturen rond het nulpunt in koppijn.
Mijn vraag; wie heeft hier ook problemen mee en wat kan ik es proberen om dit af te dichten, ik heb al tochtstrip gebruikt,dat lukt niet want te dik.
Kan het ook niet dichttapen want dan wil die niet meer open :9
suggesties??

greets, Eric.
 
toch in de toekomst naar een andere helm kijken...schubert helmen..zijn toch toerhelmen? met een toergewicht op je hoofd? bevalt dat?
 
Ik heb een schuberth speed...
Ik weet niet wat voor soort helmpie, maar hij lekt niet hoor.. en is volledig gesloten..
tis verder imho geen tourhelmpje, echt een wat speedy'er model zegmaar :)
 
CBRGeert heeft ook zo'n hellumpie en hij rijdt ook lekker door bij koud weer maar ik heb hem er niet over horen klagen... misschien produktiefoutje ?
 
Ik heb ook een concept, maar ik heb helemaal geen last van tocht.
Sluit je helm misschien niet goed? Volgens mij kan ik ook niet naar binnen kijken vanaf de zijkant, maar ik check het vanavond voor de zekerheid nog wel even. :)
 
ik heb ook een concept en heb geen enkel probleem met die helm
rij het hele jaar door dus heb alle wwersomstandigheden al meegemaakt

ga eens terug naar de winkel en laat er even naar kijken
 
Ik heb ook een concept, maar ik heb helemaal geen last van tocht.
Sluit je helm misschien niet goed? Volgens mij kan ik ook niet naar binnen kijken vanaf de zijkant, maar ik check het vanavond voor de zekerheid nog wel even. :)

Als je bij de aansluiting aan de zijkanten, de naad zeg maar van buitenaf naar binnen kijkt, in de richting van de voorkant, kijk je er precies tussendoor.Ik had gezien dat er aan de binnezijde van de helm ter hoofte van de wang een rubberflapje zit maar deze dicht bij lange na niet af.Toch ziet het er niet uit als een fabricagefout.Zou mooi zijn als de andere concept eigenaren hier ook ff zouden willen kijken.
Het betreft trouwens geen extreme tocht, en de sluiting van het kinstuk is ook wel in orde, maar het tocht net genoeg om een kouwe kop te krijgen.Ook valt het me op dat het vizier nauwelijks last heeft van vochtophoping zoals je dat normaal ziet bij anticondensvizieren.Ook dit duidt duidelijk op tocht.
 
toch in de toekomst naar een andere helm kijken...schubert helmen..zijn toch toerhelmen? met een toergewicht op je hoofd? bevalt dat?

Alweer een andere helm?, tja, tis een systeemhelm, tour zo je wilt, maar zwaar vind ik hem niet eigenlijk. Was een Arai NR3 gewend maar het verschil valt mee.
De Arai was tot dusver trouwens de enige helm die (in combinatie met een booster-helmsok) potdicht af te sluiten was.Perfecte helm, jammer dat het geen systeemhelm is.
 
Ik heb die HJC Sy-max maar die lekt niet voor zover ik weet. Waar lekt ie dan bij jou? Bij he visier ofzo? Ik heb aardig wat in de regen gereden en dat gaat wel goed. (20 tot 30 km rijden)
 
Ja hij lekte als een gieter boven bij het vizier, en dat pik ik niet dus, een helm behoort gewoon dicht te zijn, je auto lekt toch ook niet?
Scheen in een (zeer klein) aantal gevallen voor te komen volgens de duitse importeur.(topgozer dattie dat toe gaf!)
Overigens niets dan lof voor de duitse Hein Gericke en de duitse HJC importeur, ik had binnen een week mijn geld terug (helm van 3 maand oud) en zelfs het anticondens viziertje dat ik erin geplakt had kreeg ik vergoed. Zo hoort het te zijn.Die hebben het in elk geval begrepen.
(in tegenstelling tot Shark zullen we maar zeggen)
 
De vertegenwoordiger van splash design ( importeur van Schuberth ) was net toevallig hier en vertelde hem over motor-forum en hij zag jou probleem. Het is geen bekend probleem en hij adviseerde om toch even terug te gaan naar je dealer zodat zij er even naar kunnen kijken.
Hopelijk helpen ze je dan fatsoenlijk.
 
De vertegenwoordiger van splash design ( importeur van Schuberth ) was net toevallig hier en vertelde hem over motor-forum en hij zag jou probleem. Het is geen bekend probleem en hij adviseerde om toch even terug te gaan naar je dealer zodat zij er even naar kunnen kijken.
Hopelijk helpen ze je dan fatsoenlijk.

Kijk jongens, dat zijn toch acties waar je wat mee kunt zeg maar.Toch mooi dat dat soort jongens ook naar dit forum kijken. Toppie.
 
Ik heb een schubert concept en ik merk boven een bepaalde snelheid dat me hoofd gaat zwabberen als gevolg van iets wat uitsteekt ofzo, erg irritant, ook merk ik een behoorlijke ruis, echt geluidsdicht is mijnes niet :(

Maar goed, meestal doe ik me doppen in dus daar heb ik dan weer weinig last van ;)
 
Kijk jongens, dat zijn toch acties waar je wat mee kunt zeg maar.Toch mooi dat dat soort jongens ook naar dit forum kijken. Toppie.

gewoon even langs de dealert dus...

trouwens hoe heb jij je ventilatie openingen staan?

je moet eens proberen om dat schuifje aan de binnenkant van het kinstuk dicht te doen en dan aan de buiten kant dat klepje open kijk een hoe dat rijdt

zomers heb ik altijd dat schuifje binnenin ook open lekker wat frisse lucht langs je gezicht..
 
Ik heb een schubert concept en ik merk boven een bepaalde snelheid dat me hoofd gaat zwabberen als gevolg van iets wat uitsteekt ofzo, erg irritant, ook merk ik een behoorlijke ruis, echt geluidsdicht is mijnes niet :(

Maar goed, meestal doe ik me doppen in dus daar heb ik dan weer weinig last van ;)
Wat erg goed tegen ruis helpt is het afplakken van de vizierscharnierpunten met boeklon.
Verder heb ik bij mijn helm geen last van tocht, lijkt me exemplarisch
 
Wat erg goed tegen ruis helpt is het afplakken van de vizierscharnierpunten met boeklon.
Verder heb ik bij mijn helm geen last van tocht, lijkt me exemplarisch

Had ik al gedaan = inderdaad beter mbt geluid/ruis.

trouwens hoe heb jij je ventilatie openingen staan?
je moet eens proberen om dat schuifje aan de binnenkant van het kinstuk dicht te doen en dan aan de buiten kant dat klepje open kijk een hoe dat rijdt
zomers heb ik altijd dat schuifje binnenin ook open lekker wat frisse lucht langs je gezicht..

Die heb ik met ducktape afgetaped, de bovenste ook, die lekte lucht (ik haat tocht)de onderste op de kin toen ook maar direct gedaan.
volgens mij kan ik beter een persluchtmasker onder me helm doen, issie tenmiste luchtdicht, haha (ff xxxl helmpie bestellen)
 
Op woensdag 20 november 2002 13:49 schreef Gizmo73 het volgende:Had ik al gedaan = inderdaad beter mbt geluid/ruis.Die heb ik met ducktape afgetaped, de bovenste ook, die lekte lucht (ik haat tocht)de onderste op de kin toen ook maar direct gedaan.
volgens mij kan ik beter een persluchtmasker onder me helm doen, issie tenmiste luchtdicht, haha (ff xxxl helmpie bestellen)
tja je bent een rare vogel merk ik.... :+

nou ik zou dat plakband er maar af halen als je met je helm terug gaat

:X
 
CBRGeert heeft ook zo'n hellumpie en hij rijdt ook lekker door bij koud weer maar ik heb hem er niet over horen klagen... misschien produktiefoutje ?

Klopt en hij bevalt uitstekend. Ik kan niet zeggen dat de mijne tocht. ALs je hard rijd en je hoofd begint te zwabberen dan moet je je hoofd wat knikken totdat je helm de goede hoek heeft in de luchtstroom. De helm heeft namelijk een aerodynamisch vorm (zie ook rand op de achterkant). Hij is trouwens hetzelfde als de BWM evo4 helm (wordt bij Schuberth gemaakt). Sluiting en binnenvoering etc. zijn precies hetzelfde alleen is de schanier van buiten mooier afgewerkt bij BMW. Tot nu toe geen spijt enh ik heb al bij kou en wind gereden ermee.
Ik zou je ook adviseren langs de dealer te gaan en als ie opgestuurd moet worden eis dan een vervanging (je moet toch rijden en neem geen genoegen met een bloempot je hebt namelijk niet voor niets een systeemhelm gekocht).
 
Klopt en hij bevalt uitstekend. Ik kan niet zeggen dat de mijne tocht. ALs je hard rijd en je hoofd begint te zwabberen dan moet je je hoofd wat knikken totdat je helm de goede hoek heeft in de luchtstroom. De helm heeft namelijk een aerodynamisch vorm (zie ook rand op de achterkant). Hij is trouwens hetzelfde als de BWM evo4 helm (wordt bij Schuberth gemaakt). Sluiting en binnenvoering etc. zijn precies hetzelfde alleen is de schanier van buiten mooier afgewerkt bij BMW. Tot nu toe geen spijt enh ik heb al bij kou en wind gereden ermee.
Ik zou je ook adviseren langs de dealer te gaan en als ie opgestuurd moet worden eis dan een vervanging (je moet toch rijden en neem geen genoegen met een bloempot je hebt namelijk niet voor niets een systeemhelm gekocht).
Service bij Schubert is overigens van het type niet lullen maar doen.
Bij mijn helm kwam ik er na een jaar (!!!) achter dat de anti-condenslaag niet zo goed was als hoorde (nadat ik een Schubert van een maat opgehad had).
Terug naar dealer en meteen met een nieuw vizier naar huis, zonder zeuren.
 
Bij mijn Concept net even voor je gekeken maar die van mij zit haast naadloos dicht! Ik kan nergens tussendoor kijken in geen enkele richting, dus ik denk dat jouw helm niet goed is. Ik zou eens terug gaan naar de dealer en naar een andere concept kijken dan kun je zelf vergelijken met je eigen helm en zie je precies wat er aan jouw helm anders is! Ik ben over mijn helm zeer te spreken en vind hem ook veel stiller als de Sy-Max (Die heb ik hiervoor gehad, heeft zijn werk uitstekend gedaan :} en is dus een bewezen goede helm maar ik vond het zonneviziertje van de Concept ideaal)
 
Bij mijn Concept net even voor je gekeken maar die van mij zit haast naadloos dicht! Ik kan nergens tussendoor kijken in geen enkele richting, dus ik denk dat jouw helm niet goed is. Ik zou eens terug gaan naar de dealer en naar een andere concept kijken dan kun je zelf vergelijken met je eigen helm en zie je precies wat er aan jouw helm anders is! Ik ben over mijn helm zeer te spreken en vind hem ook veel stiller als de Sy-Max (Die heb ik hiervoor gehad, heeft zijn werk uitstekend gedaan :} en is dus een bewezen goede helm maar ik vond het zonneviziertje van de Concept ideaal)

Tja, kun je nagaan, ik vond de Symax niks, alleen de bediening van het kindeel was goed, alleen jammer dattie: gehorig als de pest was, lekte als een gieter en niet in het slot viel aan de rechterzijde. Maar ik vermoed echt dat ik een maandagmorgen exemplaar had, ik heb er verder niet echt slechte dingen over gehoord namelijk.
 
Het zal wel mosterd na de maaltijd zijn, maar ik wil toch even mijn ervaringen kwijt.
Ik heb zondag j.l. 9 mrt op de beurs in Dortmund een Schuberth Concept gekocht. Helaas kwam ik er te laat achter dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat. Heb alles proefondervindelijk moeten vaststellen. Eerst had ik toevallig dit forum gelezen (by the way).
De eerste dag : geen probleem. De tweede dag: TOCHT !! Hoewel niet op mijn voorhoofd, was er toch duidelijk sprake van tocht. Nu had ik de meeste ventilatieopeningen al gevonden en dicht gedaan. DE MEESTE, op één na ! Op de Duitse site had ik al iets gezien boven op het vizier, maar dat begreep ik niet helemaal. NU WEL ! Het vizier is namelijk in twee standen te zetten. Bovenaan zitten twee "handvaatjes" waarmee jet vizier iets mee naar voren kan schuiven. Het sluit dan niet geheel meer op de helm aan en je hebt dus verluchting ! Als je weet waar het vandaan komt en toe doet : ideaal.
Ik weet niet of dit ook bij jou het geval was. 'k dacht : 't ken nooit kwad het ff te zeggen. *D
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan