schuberth concept probleempje?

Gister terug gegaan met mijn helm.

Ik had er een anti condens viziertje ingeplakt en nu was mijn zicht naar buiten steeds waziger aan het worden.
Bleek de binnenlaag van het vizier aan het loslaten te zijn.

Ik krijg nu een nieuw vizier en zo'n binnenviziertje (die hun er netjes inplakken) gratis en voor niks :} :} :}

Kijk dat noem ik garantie :} :} :}
 
Als je bij de aansluiting aan de zijkanten, de naad zeg maar van buitenaf naar binnen kijkt, in de richting van de voorkant, kijk je er precies tussendoor.Ik had gezien dat er aan de binnezijde van de helm ter hoofte van de wang een rubberflapje zit maar deze dicht bij lange na niet af.Toch ziet het er niet uit als een fabricagefout.Zou mooi zijn als de andere concept eigenaren hier ook ff zouden willen kijken.
Het betreft trouwens geen extreme tocht, en de sluiting van het kinstuk is ook wel in orde, maar het tocht net genoeg om een kouwe kop te krijgen.Ook valt het me op dat het vizier nauwelijks last heeft van vochtophoping zoals je dat normaal ziet bij anticondensvizieren.Ook dit duidt duidelijk op tocht.


Ergens klink het mij als dat hij toch iets te groot is!
Misschien moet je ander vulstukken proberen. Bij mijn nieuwe helm (uiteindelijk ander merk geworden)heb ik ook een vrij grote maat maar de wangstukken en dergelijk heb ik een maat kleiner genomen omdat dat steviger zat. De verkoper heeft dus met de losklikbare stukken een helm op maat gefabriceerd!!
 
Ik heb een schubert concept en ik merk boven een bepaalde snelheid dat me hoofd gaat zwabberen als gevolg van iets wat uitsteekt ofzo, erg irritant, ook merk ik een behoorlijke ruis, echt geluidsdicht is mijnes niet :(

Maar goed, meestal doe ik me doppen in dus daar heb ik dan weer weinig last van ;)

Ruis is een nadeel van systeemhelmen het is altijd wat meer als gewone helmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan