schuberth s1 helm

paul2006

Rookie
11 jun 2006
4
0
brabant
Ik ben op zoek naar een stillere helm.

Ik heb nu een uvex boss 2000 die ik erg rumoerig vind mbt windgesuis.
Nu lees ik op internet dat de Schuberth S1 de stilste helm is op dit moment.
Ik ben van het weekend deze helm gaan passen bij een motorzaak in breda.
Nu is het zo dat 54/55 klemt op mijn voorhoofd (voel hard gedeelte drukken op voorhoofd), en dat 56/57 misschien te ruim is. Als ik hem opzet kan ik de helm redelijk naar links en rechts bewegen terwijl ik mijn hoofd stil houd. Ik weet ook niet of deze helm nog veel ruimer wordt. Graag hoor ik van andere mensen hun ervaring en/of advies.

Met vriendelijke groeten, Paul
 
Naja zelfde probleem had ik ook, tot ik oordopjes ging halen.
Gewoon doppen in, en je kan met elke helm hard rijden.
Verder hebben sommige helmen, ( Shoei ) een whisper kit.
Dat is een soort gordijntje wat je onderaan de helm klikt.
En dit sluit net netjes het stuk tot aan je nek af dmv elastisch doek.

Trouwens, hou er rekening mee dat windgeruis beschadiging oplevert bij;

80 km/u na 30 min
100 km/u na 15 min
120 km/u na 3 min

Naja ik las het ergens, maar mjah, mijn ervaring is zo'n beetje hetzelfde.
Ik ga NOOIT meer rijden zonder proppen!
 
S1 is stil maar niet stil genoeg om geen doppen te dragen. Dus als het alleen voor het geluid is neem oordoppen, is ook een gigantisch stuk goedkoper. De ingebouwde zonnebril is wel geil, maar de S1 is niet de enige met die functie.
 
Ik heb sinds kort ook de Schuberth S1 maar merk er eigenlijk vrijwel niets van dat ie stiller is. Zowel windgeruis als motorgeluid (bij mij misschien iets aan de hoge kant O-) ) zorgen ervoor dat ik het eerste uur nadat ik van de motor afstap merkbaar minder hoor. Verder is het wel een prettige helm, die bij mij (maat 54/55) erg strak aansluit. Ik denk dat als jij echt druk voelt op je voorhoofd en met een maatje groter de helm niet strak aansluit, je toch beter naar een ander type (en vorm) helm op zoek kunt gaan.

Wat de zonnevisier functie betreft. Die vind ik echt waardeloos. In de uiterste open stand kijk ik half door het zonnevizier en half niet. Daar valt niet mee te rijden :(
 
ik ben zelf zeer tevreden over mijn schuberth s1.
zonnevizier is bij mij wel een succes. niets op aan te merken naar mijn mening.
stil tja.. met alleen een pak aan, zonder koltrui ofzo dan hoor je zeker nog wel wat. maar wel zeker minder. maar met een chopper zal dat altijd nog lawaai opleveren.(motorgeluid). windruis is bij mij wel een zeer stuk afgenomen.
succes bij je keuze. je maat... ja, bij mij paste hij in 1x.
helmen komen altijd nog iets ruimer te zitten he. dus neem in ieder geval niet die 56/57.

gr. robbert
 
Ik heb sinds kort ook de Schuberth S1 maar merk er eigenlijk vrijwel niets van dat ie stiller is. Zowel windgeruis als motorgeluid (bij mij misschien iets aan de hoge kant O-) ) zorgen ervoor dat ik het eerste uur nadat ik van de motor afstap merkbaar minder hoor. Verder is het wel een prettige helm, die bij mij (maat 54/55) erg strak aansluit. Ik denk dat als jij echt druk voelt op je voorhoofd en met een maatje groter de helm niet strak aansluit, je toch beter naar een ander type (en vorm) helm op zoek kunt gaan.

Wat de zonnevisier functie betreft. Die vind ik echt waardeloos. In de uiterste open stand kijk ik half door het zonnevizier en half niet. Daar valt niet mee te rijden :(

- Wat die zonneklep betreft -> dan heb jij volgens mij gewoon de verkeerde vorm helm gekocht
- Lawaai: oordoppen! voor het te laat is..
 
Heb zelf ook een S1...wordt idd wel wat ruimer na een paar maanden...
Ik vind het geluid een beetje tegenvallen, ik rijd ook gewoon met doppen in...Zonneklep is perfect. Vizier is een ramp. Laat gelijk een pinlock monteren, ben je beter af. Anders eerst de adntidamp-laag afweken en vervolgens bv een fog-city inplakken....
 
zelfs met schuimdoppen icm uvex helm vind ik het nog best herrie boven de 100km/u.
Doppen van de gamma werken de eerste keer vrij aardig, maar als je ze 2 tot 3 keer hebt gebruikt veren ze niet goed genoeg meer uit en vind ik het teveel herrie.
Heeft de demping van de helm nog veel invloed indien je met doppen rijdt, dus
zit er bijvoorbeeld verschil in of je met bijvoorbeeld een schubert icm doppen rijdt of met een uvex icm doppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet, maar als ik die alpine dopjes van 2 tientjes in heb dan is het aangenaam stil in mijn helm, geen noemenswaardig windgeruis meer. (S1).
 
Ik heb sinds kort ook de Schuberth S1 maar merk er eigenlijk vrijwel niets van dat ie stiller is. Zowel windgeruis als motorgeluid (bij mij misschien iets aan de hoge kant O-) ) zorgen ervoor dat ik het eerste uur nadat ik van de motor afstap merkbaar minder hoor. Verder is het wel een prettige helm, die bij mij (maat 54/55) erg strak aansluit. Ik denk dat als jij echt druk voelt op je voorhoofd en met een maatje groter de helm niet strak aansluit, je toch beter naar een ander type (en vorm) helm op zoek kunt gaan.

Wat de zonnevisier functie betreft. Die vind ik echt waardeloos. In de uiterste open stand kijk ik half door het zonnevizier en half niet. Daar valt niet mee te rijden :(
De S1 is ontworpen als sporthelm, en dus voor een meer voorover gebogen zithouding... Zou me niet verbazen dat jouw zit eigenlijk te rechtop is en dat je daarom onder het zonnevizier doorkijkt.
 
Ik heb een schuberth s1 + otoplastieken, ik heb vaak problemen om andere te verstaan als je toch wat probeert te zeggen voor het stoplicht :? :?

Zonnevizier werkt prima bij mij, ik klap hem vaak in en uit. Ook rij ik vaak alleen met het zonnevizier naar beneden.

Prima keuze deze helm :)
 
Ik vind een S1 een levensgevaarlijke helm.

Voor het rijbewijs, met doppen zo stil dat je 200 rijdt :] en denkt dat je 120 doet.

Had hiervoor een Concept, toen de stilste systeemhelm (ook een Schuberth) en die is met doppen lawaaiiger dan S1 zonder.
Daarvoor reed ik met Schuberth SprintR, ook al vanwege die zonnebrilfunctie, maar tegenwoordig hebben Lazer, Caberg, Nolan etc. die ook, gelukkig. 8-)

Neemt allemaal niet weg dat ik nu ook nog bijna altijd met otoplastieken in rijd :] , wel zo rustig...
 
De S1 is ontworpen als sporthelm, en dus voor een meer voorover gebogen zithouding... Zou me niet verbazen dat jouw zit eigenlijk te rechtop is en dat je daarom onder het zonnevizier doorkijkt.

Dat zou ik toch vreemd vinden, ook voor een sporthelm. Maar goed, ik lijk de enige te zijn met dit probleem als ik het hier zo lees.

En ja, oordopjes daar doe ik zelden aan. Eigenlijk alleen als ik op de snelweg rij.
 
Heb nu een maand of 8 de S1. Inderdaad stiller, maar het verschil met m'n vorige helmen is niet echt dramatisch groot; ik draag nog steeds oordoppen. De helm wordt al vrij snel iets ruimer (en blijft dan zo, mag ik hopen), dus zeker niet met ruimte kopen. De ventilatie - prima te testen nu met het warme weer - vind ik uitstekend. De ingebouwde zonnebril is zonder meer bruikbaar.
 
Ik heb sinds kort ook de Schuberth S1 maar merk er eigenlijk vrijwel niets van dat ie stiller is. Zowel windgeruis als motorgeluid (bij mij misschien iets aan de hoge kant O-) ) zorgen ervoor dat ik het eerste uur nadat ik van de motor afstap merkbaar minder hoor. Verder is het wel een prettige helm, die bij mij (maat 54/55) erg strak aansluit. Ik denk dat als jij echt druk voelt op je voorhoofd en met een maatje groter de helm niet strak aansluit, je toch beter naar een ander type (en vorm) helm op zoek kunt gaan.

Wat de zonnevisier functie betreft. Die vind ik echt waardeloos. In de uiterste open stand kijk ik half door het zonnevizier en half niet. Daar valt niet mee te rijden :(

heb zelf ook een S1 en deze voor aankoop zelf getest of deze stiller is. Zet je oude helm nog maar eens op kun je het verschil horen want je went er wel aan. Nee niet absolutstil en ja ik rij ook vaak nog met oordoppen in. Korte stukjes of binnen door toeren waarbij de snelheid niet boven de 100 komt doe ik zonder doppen.

Wat betreft de pas maat het aller belangrijkste van een helm is dat deze goed past.

Wat betreft het zonnevizier gelijk mee terug gaan. De het zonnevizier hoort volledig weg te klappen.

Hanzzzz
 
Heb zelf ook een S1...wordt idd wel wat ruimer na een paar maanden...
Ik vind het geluid een beetje tegenvallen, ik rijd ook gewoon met doppen in...Zonneklep is perfect. Vizier is een ramp. Laat gelijk een pinlock monteren, ben je beter af. Anders eerst de adntidamp-laag afweken en vervolgens bv een fog-city inplakken....

De anti-fog laag ging bij mij vrij snel los bij de duim greep omdat deze nat werd van de regen door mijn handschoen. Er mee terug geweest en een ander vizier gekregen (motorport had deze gewoon op de plank liggen kom wellicht vaker voor)
Nu viel mij laatst pas op dat bij dit nieuwe visier de antifog laag nie meer tot helemaal aan de rand doorloopt. Dit voorkomt herhaling ;)
over de werking. Nee, het is niet perfect want de laag wordt op een gegeven moment verzadigd en dan moet deze eerst weer een tijd drogen om de werking te herstellen. Voor mij is het goed egnoeg tot nu toe. Als je veel weersomstandig heden hebt waarbij de kans op beslaan groter is dan zou ik een pinlock monteren.


Hanzzzz
 
Wat betreft het zonnevizier gelijk mee terug gaan. het zonnevizier hoort volledig weg te klappen.
Ik bedoelde met 'open' eigenlijk 'uitgeklapt'. Hij klapt wel gewoon volledig terug, maar het vizier is voor mij gewoon niet groot genoeg of staat te ver van me af. Het is net alsof mijn ogen te laag staan. De helm zit verder perfect en het zonnevizier kan ook echt niet verder uitgeklapt worden. Ik zal binnenkort wel eens teruggaan ermee, kijken of het echt zo bedoeld is...

GirlHelmetWrong.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde met 'open' eigenlijk 'uitgeklapt'. Hij klapt wel gewoon volledig terug, maar het vizier is voor mij gewoon niet groot genoeg of staat te ver van me af. Het is net alsof mijn ogen te laag staan. De helm zit verder perfect en het zonnevizier kan ook echt niet verder uitgeklapt worden. Ik zal binnenkort wel eens teruggaan ermee, kijken of het echt zo bedoeld is...

http://www.racegirl.nl/PhotoGallery/Humorous/Images/GirlHelmetWrong.jpg ((Afbeelding))

_O- die foto :}

Ok, gelijk even gechecked Uitgeklapt. Staat bij my de rand van het zonnevisier op de helft van de totale opening als je van opzij kijkt. Pak met een papiertje de zonne visier eens vast en trek die voorzichtig ietsje (paar mm) naar beneden om zo te voelen dat de visier vrij verder kan bewegen.

Wat je ook nog kan doen is het visier om te draaien zodat de bovenkant onderkomt en de onderkant boven. Dit doe je door het visier verder naar beneden te trekken totdat deze net voorbij de helmschaalkomt endan naar voren te trekken links en rechts. Het klopt dat je een kleine weerstand voelt. Dit is overigens een normale toegestane handeling die ook in de handleiding beschreven is.
 
Ik heb bij Motoport in Leek een Schubert S1 besteld.
Je wordt daar perfect geholpen en ook met het passen en meten werd keurig netjes e.e.a. verteld.
De helm die ik wilde kopen zat wat strak aan mijn voorhoofd en een maatje groter was weer te ruim aan de zijkanten.
Bij Motoport hebben we uiteindelijk de kleinere (goed passende)helm besteld en en die hebben ze aangepast door de druk aan de voorhoofd wat weg te halen.
Geweldig, hij zit als gegoten.
 
Mijn vriendin HAD ook een schubert S1 ... de ervaringen ...
zonneklep: geweldig
pasvorm : geweldig
geluidsdicht : geweldig
het gewicht : dramatisch veeel te zwaar

En dan na de crash !! drama .. helm is gewoon gebroken !! en achteraf gehoord dat het vaker voorkomt bij de schuberts .. hier geen schubert meer .. nu nog herstellende van een hersenkneuzing :(

full
 
Ik vraag me af of dat breken nu zo slecht is. Ik zie alleen een scheur. NIet dat er een gat in zit waardoor je hoofd niet meer beschermd werd. Ik denk zelf eerder dat de helm juist zijn werk goed heeft gedaan en je behoed heeft voor ernstigere zaken dan een hersenkneuzing. Ik vind het niet verbazingwekkend dat je helm stuk is gegaan, daar is ie voor.
 
Mee eens

Als je verwacht dat een helm altijd heb je het (denk ik) verkeerd hij heeft voldoende bescherming gegeven, en na een crash hoor je natuurlijk gewoon een nieuw helmpje te kopen..

K heb zelf ook de s1 en ben er zeer tevreden mee, maar ook ik rijd met mn oordopjes, veel rustiger....
 
Ik heb sinds een paar week nu ook een Schubert S1, en het maakt wel een verschil. Nee, geen fluisterstille helm, heb nog steeds oordoppen in. Maar toch aanmerkelijk minder windruis, en een stuk egaler ruis.

M'n vorige helm (HJC) was bij 140 km/h stiller als bij 120 km/h, waardoor ik alleen al door de windruis de neiging had 140 te gaan rijden. Met de S1 is 120 relaxed rijden. Voor het verschil tussen 120 en 160 moet ik nu overigens wel op de teller kijken...

De zonneklep is echt ideaal, zeker voor mij als brildrager. Zeker deze tijd van het jaar met laagstaande zon heb ik daar al erg veel plezier van gehad.

Ik heb m'n S1 nog te kort om echt wat te kunnen zeggen over de duurzaamheid van de anti-condens laag, tot nog toe werkt ie prima in ieder geval. De S1 geeft in elk geval beter zicht, ook naar de zijkanten, dan m'n HJC.
 
Ik vraag me af of dat breken nu zo slecht is. Ik zie alleen een scheur. NIet dat er een gat in zit waardoor je hoofd niet meer beschermd werd. Ik denk zelf eerder dat de helm juist zijn werk goed heeft gedaan en je behoed heeft voor ernstigere zaken dan een hersenkneuzing. Ik vind het niet verbazingwekkend dat je helm stuk is gegaan, daar is ie voor.


Mee eens

Als je verwacht dat een helm altijd heb je het (denk ik) verkeerd hij heeft voldoende bescherming gegeven, en na een crash hoor je natuurlijk gewoon een nieuw helmpje te kopen..

K heb zelf ook de s1 en ben er zeer tevreden mee, maar ook ik rijd met mn oordopjes, veel rustiger....

Als jullie vinden dat een helm goed zijn werk doet door te breken tijdens een crash dan wens ik jullie veel plezier tijdens een crash ... een helm hoort echt gewoon heel te blijven daar is zo'n ding voor gemaakt ..

ennuh ....


:X

hersenkneuzing is al aardig ernstig lijkt mij ...

:^

kan altijd ernstiger natuurlijk .. had ook dood kunnen zijn .. maar had misschien ook zo weg kunnen lopen met een beetje hoofdpijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan