Schuberth S1, S1 pro of R1?

Vorige week een R1 en S1 pro geprobeerd. Het is de R1 geworden op grond van de pasvorm.
Ook de wind deflector set erbij gekocht. Op weg naar huis zat deze er nog niet op, maar dat maakt wel veel verschil, voor montage was deze helm wat luidruchtig, nu met de deflector is hij even stil als mijn vorige, de Concept.
 
wat waren nou de verschillen tussen S1 en S1 Pro?? zo op het oog (los van de kleurstelling) zie ik niet veel verschillen?

de s1 pro is de verbeterde versie van de s1

- hij is lichter
- ander binnenwerk
- zonnevisier bediening op een andere plek
- standaard pinlock
- ander visier (met o.a. 'lipjes' aan de onderkant en 'windgeleiders' aan de bovenkant)

dat was t wel zo'n beetje geloof ik :)
 
Vorige week een R1 en S1 pro geprobeerd. Het is de R1 geworden op grond van de pasvorm.
Ook de wind deflector set erbij gekocht. Op weg naar huis zat deze er nog niet op, maar dat maakt wel veel verschil, voor montage was deze helm wat luidruchtig, nu met de deflector is hij even stil als mijn vorige, de Concept.
Ik heb wel oren naar zo'n wind deflector voor mijn R1 !
Hoe werkt het precies en wat kost het ?
 
Ik heb wel oren naar zo'n wind deflector voor mijn R1 !
Hoe werkt het precies en wat kost het ?

Om te zien stelt het weinig voor... een stukje uitbreiding van de helmvoering welke grotendeels het gat afsluit wat anders voor/onder je kin openblijft. Hierdoor komt dus minder wind binnen en daarmee minder herrie. Werkt wel maar tamelijk duur, ik dacht iets van 26 euro. Nadeel is dat op- en afzetten van de helm weer wat lastiger wordt
(opening is kleiner). Meer info kun je wel op internet vinden (evt. zoeken op 'windabweiser').
 
@mambo3
Heb je er ook last van dat je te weinig ventilatie in je helm hebt. Ervaar je het op- en afzetten als enige nadeel?
 
@Ken: De tweede, inclusief 'anti-noise-pad'. Hoe dat precies werkt is me echter niet duidelijk.

@Spartamet: met de huidige temperaturen en zittend achter een windscherm wil mijn vizier wel eens een beetje beslaan, in de benedenhoeken. Klein beetje openzetten helpt dan.
Ik had hiervoor een Concept systeemhelm; op- en afzetten met de R1 is per definitie dus iets lastiger. De deflector maakt het gat nog wat nauwer. Maar ik vind het niet zo'n probleem. Is iets persoonlijks denk ik. Je haar gaat er van in de war maar zoveel heb daar toch niet meer van.
 
Heb vanmiddag een S1 pro gekocht matzwart, had hiervoor een Bayard SP 100 Tribal en werd helemaal gek van de hoge fluittoon zelfs met otoplastieken van Alpine in mijn oren.
Het zal nu wel een stuk beter gaan, jammer dat het regent anders ging ik hem nu nog uitproberen.
 
vandaag ook mijn s1 pro grey style binnen. Is even een werk om de helm op te krijgen, ivm anti-noise-pad, maar als hij eenmaal zit dan zit hij ook :P

vrijdag ga ik hem testen
 
Ik heb zojuist ook zo'n anti-noise ding besteld. Bedankt voor de tip !
Ben benieuwd (vooral ook naar het op zetten van de helm met dat ding erop)
 
Ik heb zojuist ook zo'n anti-noise ding besteld. Bedankt voor de tip !
Ben benieuwd (vooral ook naar het op zetten van de helm met dat ding erop)

Laat even weten hoe 'ie je bevalt. Zit ook wel ernstig over zo'n ding na te denken.
 
Ik heb 'm zojuist bij MotoPort opgehaald, erin geschoven en uitgeprobeerd.
Het is in feite precies hetzelfde kinstuk als dat van de S-serie. De helm zit nu nog lekkerder om mijn hoofd heen door de steun bij mijn kin. En er komt inderdaad geen (of minder) rijwind naar binnen. Volgende keer duidelijk wel weer mijn oordoppen erbij, want echt stil wordt het nooit natuurlijk.

Conclusie: aanradertje voor €26,95 !
 
Ik ben gisteren naar Ten Kate geweest om te vragen of ze dat ding ook hadden liggen. De verkoper had er wel een voor de S1 Pro liggen, maar die paste niet naar zijn zin in mijn helm. Een andere 'windabweiser' (van een ander merk) paste wel goed.

Verkoper: "Mooi zo, neem maar mee."
Ik: :o

Kreeg 'm gratis mee dus. Niet de eerste keer dat Ten Kate me met dit soort acties verrast. Topwinkel. *O*
 
ervaren jullie het niet als lastig om de helm op te zetten? ik heb best moeite om de helm op te zetten, afzetten gaat daarin tegen wel makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm net zo makkelijk op als af eigenlijk.
Met opzetten moet ik 'm nog een stukje verder op mijn hoofd duwen / verschuiven, maar dat is niet echt moeilijk verder gelukkig.

Goeie deal inderdaad Spartamet :P
 
ervaren jullie het niet als lastig om de helm op te zetten? ik heb best moeite om de helm op te zetten, afzetten gaat daarin tegen wel makkelijk.

Opzetten is op zich nog niet zo'n probleem. Maar ik doe 'm toch anders op, waardoor iedere keer m'n oren dubbelklappen. B|
Moet m'n helmmuts dus maar weer even opzoeken :)
 
Heeft iemand ook een idee wat de S1 carbon moet kosten?
Zal best duur zijn, anders wordt het voor mij ook de S1 Pro Grey Style.
 
De Schubert S1 is geweldig. Past perfect en het is de stilste helm die ik ooit opgehad heb. Denk dat het niet de lichtste helm is, maar daar merk je niks van. Ook met serieus hard rijden, lift ie niet en het vizier drukt niet op je neus. Gebruik hem nu twee jaar en hij zit nog steeds mooi stevig. Alleen dat luchthappertje bovenop, snap nog steeds niet wanneer die open staat en wanneer dicht, merk er maar weinig van qua ventilatie. Hiervoor had ik een Sho EI, ook niet de minste, maar daar kijk ik niet eens meer naar.

Mijn volgende helm wordt weer een Schubert. Zou graag de pro carbon hebben, maar die is twee keer zo duur bijna, dus da's wat te gortig.
 
Heb de afgelopen week wat gezocht, en ook in winkels geweest en de S1 Pro Grey style kost daar € 599,-
Volgens de verkoper mogen ze van de leverancier niet onder die prijs verkopen, en dat scheelt zo´n € 120,- met een internet webshop.

Kent iemand nog een winkel die voor een redelijke prijs verkoopt, €500,- ofzo?
 
Ik heb na lang wikken en wegen een S1 Pro gekocht. De maatvoering is anders dan bij de gewone S1, dus even goed passen. Wel twijfel ik of ik achteraf niet beter de R1 had kunnen kopen. Aan de onderkant bij de oren komt wat wind binnen, dus dat maakt weer lawaai. Een smallere R1 was wellicht stiller geweest. Pinlock heb ik hiervoor nooit gehad en dus ook nooit gemist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan