Schuberth S1, S1 pro of R1?

Hallo,
Zie heel wat gepraat over R1/S1 helmen; ik zie weinig tot geen negatieve reacties, maar ik heb er nu zelf wel 1: Het zwarte kapje aan de buitenkant (lucht inlaat) onder het vizier is bij mijn laatste motorrit (van de totaal 20 en totaal ongeveer 1500km) vandoor gegaan.... De helm (een R1) is nu een jaar oud (ja ik weet het; ik rij weinig) en dat vind ik toch echt niet kunnen. Hebben meer mensen ervaring hiermee?

//Kokkie

PS: Verder kan ik wel melden dat ik het een fijne helm vind met zijn fijne pasvorm, stilte en het super ingebouwde zonnevizier; een aanrader.
 
vriend van me heeft dat ook gehad, net na aanschaf, tevens begon zijn vizier te bladeren, allemaal meteen onder garantie vervangen, het vizier dan wel met pinlock welteverstaan
 
Heb vandaag ook de S1 Pro Grey style besteld.
Prachtige helm, nu afwachten wanneer het geleverd gaat worden.
 
Jaaaaaaaaaaa, vandaag mijn helm ontvangen.
Mooi ding, leuk layout met een spinnenweb... Spinnenweb, die heb ik toch niet besteld?
Heb dus de verkeerde helm gekregen, een R1 in plaats van een S1 Pro.

Helm is weer retour gestuurd, wordt vervolgd!
 
Hallo,
Zie heel wat gepraat over R1/S1 helmen; ik zie weinig tot geen negatieve reacties, maar ik heb er nu zelf wel 1: Het zwarte kapje aan de buitenkant (lucht inlaat) onder het vizier is bij mijn laatste motorrit (van de totaal 20 en totaal ongeveer 1500km) vandoor gegaan.... De helm (een R1) is nu een jaar oud (ja ik weet het; ik rij weinig) en dat vind ik toch echt niet kunnen. Hebben meer mensen ervaring hiermee?

//Kokkie

PS: Verder kan ik wel melden dat ik het een fijne helm vind met zijn fijne pasvorm, stilte en het super ingebouwde zonnevizier; een aanrader.

Heb precies hetzelfde gehad met mijn Schuberth R1.
Een mailtje naar Schuberth duitsland gestuurd, en 3 dagen later lag er een envelloppe met een nieuw kapje (kinbeliftung) in de bus. Het kapje druk je zo op zijn plek, maar zeker met handschoenen aan trek je het er ook zo weer vanaf, zonder dat je dat merkt. |(

Verder is de R1 een klasse helm, die uit de meeste testen als beste integraal helm komt. :Y
 
Hoi altesaam :W , heb voordat ik mijn keuze van helm ging maken wat van deze reacties in dit topic gelezen.
De keuze is nu gevallen op de S1 pro van Schubert, heb ermee proefgereden bij Motoport in Wateringen (ook met de C3) maar de pro is stiller (voor mij in ieder geval).

Over de prijs valt niet te twisten, die is hoog, maar in deze crisistijd moet je gewoon onderhandelen *D , heb 20% korting weten te krijgen, dus ipv 599,95 nu dus 480 euries. O-)

Ga van de week 5 dagen rijden :] in de Eifel en denk dat dat een stuk stiller gaat worden.


grtjes Richard
full
 
Ik heb zaterdag ook de schubert s1 pro grey versie gekocht. Hij heeft mij 530 euro gekost. Zaterdag ga ik hem voor het eerst gebruiken met de rijlessen :)
 
ik rij nu ruim een jaar rond met een S1, super helm lekker stil enz.
er zijn maar 2 probleempjes met deze helm: het visier, de anti condens laag brokkelt af en het bovenste ventilatiegat zit steeds verstopt met vliegen.

grote min punt is het niet hebben van een d.d sluiting.
 
ik rij nu ruim een jaar rond met een S1, super helm lekker stil enz.
er zijn maar 2 probleempjes met deze helm: het visier, de anti condens laag brokkelt af en het bovenste ventilatiegat zit steeds verstopt met vliegen.

grote min punt is het niet hebben van een d.d sluiting.
Vizier is een bekend probleem. Je kan bij je dealer kosteloos een nieuw vizier bestellen.
Tevens kan je voor een kleine bijbetaling (ik 33 euro) een Pinlock vizier krijgen. Aanradertje!!! Ik heb zelf overigens een C2.
 
Vizier is een bekend probleem. Je kan bij je dealer kosteloos een nieuw vizier bestellen.
Tevens kan je voor een kleine bijbetaling (ik 33 euro) een Pinlock vizier krijgen. Aanradertje!!! Ik heb zelf overigens een C2.

:^ gister ook weer in het zeikweer gereden, maar qua zicht geen centje pijn
 
Afgelopen donderdag een R1 gehaald bij polo in Juchen (nog steeds in de aanbieding voor 299!)
Vandaag al terug voor die anti fog laag die loslaat! Dass war sehr schnell!

Deze week eens lekker gaan testen, ga wel die windabwieser halen want het waait best wel naar binnen (dan was mijn oude lazer beter).

Dat zonnevizier is echt handig!

Greetz
 
Heb net een S1 pro gekocht, mat zwart *O* mooie helm en moet een van de stilste zijn... Heeft overigens gewoon DD sluiting. Hopelijk morgen beter weer dan kan ik m wat uitgebreider testen.
 
Heb verleden week ook een R1 gekocht. Zit perfect, alleen het opzetten vind ik kut, maar dat komt omdat ik de sluiting al in orde maak voordat ik de helm opzet, anders lukt het me niet lol.
Is een aanrader, maar eerlijk is eerlijk, echt vergelijkings materiaal heb ik niet.
 
Het windscherm van de S1 trekt op niet veel, bij de S1-PRO is dit verbeterd. Mijn S1 is door slecht sluiten terug gestuurd naar de fabriek en is terug gekomen met nieuwe rubbers + het vizier van een pro (pinlock)
 
Ola allemaal...wat een hoop info over de pro s1 zeg .....

Ik heb er vandaag een gekocht op hazerswoude-rijndijk bij motorkleding center.
Hij heeft standaard een dd sluiting en een pinlock vizier.en die zonnebril is idd erg handig.
Naar mijn idee is hij erg stil in ieder geval stiller dan mijn nzi die ik teveel herrie vond maken.

Maar wat is die wind abweiser ?????

grtzzz martin
 
Ola allemaal...wat een hoop info over de pro s1 zeg .....

Ik heb er vandaag een gekocht op hazerswoude-rijndijk bij motorkleding center.
Hij heeft standaard een dd sluiting en een pinlock vizier.en die zonnebril is idd erg handig.
Naar mijn idee is hij erg stil in ieder geval stiller dan mijn nzi die ik teveel herrie vond maken.

Maar wat is die wind abweiser ?????

grtzzz martin

zoals ik het begrijp zit die al in je S1 pro, het verschil tussen de S1 en R1 is o.a. de windabweiser (en de prijs ;) )

Die windabweiser is eigenlijk het stukje stof dat voor onder je kin zit. Dat zorgt ervoor dat er minder wind van voor onder in de helm kan komen.

Ergens heb ik nog gelezen dat iemand (ik geloof in dit topic) zo'n stukkie stof van een andere merk in zijn R1 heeft zitten. Alleen weet ie jammer genoeg niet van welk merk en als echte nederlander betaamt moeten wij dat stukkie dan ook hebben! En niet de schuberth variant van ik meen €28,-

Greetz wouter
 
zoals ik het begrijp zit die al in je S1 pro, het verschil tussen de S1 en R1 is o.a. de windabweiser (en de prijs ;) )

Die windabweiser is eigenlijk het stukje stof dat voor onder je kin zit. Dat zorgt ervoor dat er minder wind van voor onder in de helm kan komen.

Ergens heb ik nog gelezen dat iemand (ik geloof in dit topic) zo'n stukkie stof van een andere merk in zijn R1 heeft zitten. Alleen weet ie jammer genoeg niet van welk merk en als echte nederlander betaamt moeten wij dat stukkie dan ook hebben! En niet de schuberth variant van ik meen €28,-

Greetz wouter

Kom op!Wel geld voor een Schuberth *O* en dan een 'lap stof' -O- van ???.
Onder een Porsche gooi je ook geen velgen van een Lada :X !

:W
 
Beste mensen,

Na enkele jaren met een XR1000 rond gereden te hebben denk ik eraan om een nieuwe helm te kopen volgende lente.

De XR1000 is echt wel luidruchtig.

Ik rij nu met een naked. Het type moto is ook wel belangrijk.

Gisteren ben ik zo'n S1 Pro gaan passen. Ik had thuis mijn hoofd gemeten = 57 cm. Dus gelijk aan een medium Schuberth S1 Pro.

Ik vond dat deze helm wel soepel over mijn hoofd ging. Ik had niet het idee dat hij erg vast op mijn hoofd zat. Ik had wel de DD sluiting niet dicht. Maar als ik met mijn hoofd schud met mijn Shoei lijkt de Shoei vaster te zitten.
Ik heb dan eens een small gepast en ik kon daar ook in. Het spande wel.


Heeft iedereen de gemeten maat gekocht?
 
Ik heb een R1. Ik had meer verwacht qua afwerking. Een van die lucht openingen glijdt te veel. Als ik mijn hoofd even draai (± 30­°) fluit ie als ik op een naked (superduke) rijd. Eerst dacht ik dat de politie achter mij aan zat te fluiten. Ik had het toen bij Hein Gericke in A'dam voor 300€ gekocht. Toen ik ging vragen voor het verbeteren van de foutjes werd mij gezegd dat ze mij niet kon helpen een moest de importeur benaderen (Splash design). Dat heb ik toen gedaan maar zei Splash design dat ik bij Gericke moest zijn....
Trek jouw eigen conclusie
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ben ik zo'n S1 Pro gaan passen. Ik had thuis mijn hoofd gemeten = 57 cm. Dus gelijk aan een medium Schuberth S1 Pro.

Ik vond dat deze helm wel soepel over mijn hoofd ging. Ik had niet het idee dat hij erg vast op mijn hoofd zat. Ik had wel de DD sluiting niet dicht. Maar als ik met mijn hoofd schud met mijn Shoei lijkt de Shoei vaster te zitten.
Ik heb dan eens een small gepast en ik kon daar ook in. Het spande wel.

Heeft iedereen de gemeten maat gekocht?
Principieel bestel je een helm niet via een webshop indien je deze ook niet op hebt gehad.
Pas eerst (veel) verschillende (merken) helmen en wees daarna pas evt goedkoop uit bij een webshop (maar dan nog zijn er risico's mbt pasvorm).
Er zijn verschillende kriteria waarom een helm wel en niet goed zit (zie volgens mij ook de handleiding van Schubert (downloadable?)).


Ik heb ook een S1 Pro (met pinlock uiteraard), prima helm. Bijna stil met doppen.
Moest wel wennen aan de DD sluiting. Nl. niet gehad bij mijn Nolan en Shoei.
Het extra flapje heb ik er uiteindelijk niet inzitten, krijg ik de helm vrij lastig op en af en zoveel scheelde het bij mij ook niet.
En zoals gezegd (als je aan de grens woont); louis.de. Per definitie goedkoper dan in NL & intressante aanbiedingen.
Helaas kende Louis.de geen gele pinlocks :?

De R1 heb ik juist niet gekocht vanwege het feit dat deze geen vlakke onderzijde heeft; met neerzetten van helm kan het wel eens onstabiel zijn.

Oja, die minimale hoeveelheid ventilatie moet je wel even aan wennen overigens. :)
 
Laatst bewerkt:
Pas geregistreerd hier. Ik heb een S1 Pro. Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de pin-lock. Erg fijne en stille helm. Ventilatie is goed, ook bij lage snelheden. Die zonnebril er in vind ik prima, hoewel hij makkelijk vies word als je met open vizier rijd (het lijkt wel stof en viezigheid aan te trekken), maar met een brillen-doekje zo weer schoon!
 
Zijn er forumleden die een Schuberth S1 Pro hebben die eens hun hoofd willen meten en dan zeggen welke Schuberth S1 Pro maat ze kochten?

Thanks :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan