Schuberth S1, S1 pro of R1?

iBorisch

MF'er
5 jan 2007
185
0
Wie verteld mij het verschil...

Het verschil in prijs ken ik en ook het verhaal van de DD-sluiting... maar verder???

:/
 
S1 pro weet ik niet.. maar zal wel de verbeterde versie zijn van de S1.

S1 is ontworpen voor de toerrijders, is stiller en sluit beter aan door de col aan de onderkant.
R1 is ontworpen voor de sportievere (toer :+ )rijders en is wel stil, maar mist de col aan de onderkant en daardoor dus minder stil dan de S1.

Pas en draagcomfort is totaal verschillend, ik krijg in de S1 claustrofobische neigingen en de R1 wat minder, je kan het beste ze gewoon even bij een winkel gaan passen.
 
Graphics? :?

En de R1 is wat lichter, smaller (dus minder last van r/zijwind) en minder geluidsgeisoleerd.
Wel allebei zonnebril ingebouwd :} .

Ik ga er wel vanuit dat de Duitschehelmendealer :+ je e.e.a. haarfijn kan uitleggen.

En een S1 is imho een tophelm, maar da's mijn mening. :]
 
Laatst bewerkt:
De S1 en S1 pro hebben een grotere buitenschaal. Daardoor zijn ze wat minder "sporty" maar wel stiller dan de R1.

Edit: 3 reacties op hetzelfde tijdstip :+.
 
Laatst bewerkt:
Maar de graphics zijn voor beide mooi...

Denk toch dat ik voor de S1 pro Grey ga... wat een mooi ding!
 
Maar... ssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiii! :Z

Daarbij heb ik geen BMW...! :/
 
Kwestie van voorkeur, gewoon beide eens proberen, zijn fluisterstil :)

/Spammodus

Leuke louis.de aanbieding
R1 = 270 euro
S1 = 300 euro

/End Spammodus
 
Ehm... gebruiken als motorhelm, misschien? -O-

Ik vind overigens die S1 pro Grey Style niet saai hoor?
 
hallo ik ben zelf ook op zoek naar een helm.
de s 1 is heel mooi en stil maar geen pinlock kost 300 bij motozoom
idd nog maar een paar maten in een paar kleuren(gisteren langsgeweest)
er zijn ook problemen met vizier en binnenvoering van s1.ik heb deze helm opgehad en zit wel veel beter dan de r1.ik hoorde van een s1 pro en heb er eentje voor 399 gevonden.
het grote verschil is een pinlock vizier MotoWebShop.com - The WebShop for motorcycle parts, helmets, clothing & accessories!
ik denk dat ik voor deze ga.............................. 8-)
 
Ik zou degene nemen die bij jou lekker op je koppie zit, en die in jou budget past... :)
 
Grrrrrr... |(

Heb ik eindelijk genoeg gespaard voor die mooie grey style s1 pro... hebben ze hem niet meer?!??!? Ook op de site van schuberth staat ie niet meer, beetje jammer...!
 
s1 pro is de 'opvolger/ een extra lijn' naast de s1

alleen heeft die het zonnevizier (de knop) op een andere plek/ andere printjes/ en losse pinlock in het vizier ipv de laag in het vizier die in de s1 zit (en welleens wil afbrokkelen)
en er was nog 1 ding maar die weet ik zo toevallig even niet meer :s

de r1 is meer een 'sport' helmpje hij is minder stil en de pasvorm is ook redelijk anders
 
Er is voor de R1 ook een pinlock visier beschikbaar, werkt uitstekend kan ik je uit ervaring vertellen
 
die is voor de s1 ook beschikbaar ;) en kan verder eigenlijk ook bij alle andere merken en soort en helmen worden ingebouwd
 
dat doen er zoveel en is hun goed recht ook maar vaak bedenken ze niet dat een internet winkel geen etalage met spul e.d. hoeft te hebben liggen en geen mensen achter de balie heeft die betaald moeten worden en dat er in de wintermaanden bij een motorzaak qua kleding e.d. haast geen markt is en er daarom in de 'winter' op geteerd moet worden

en dat daarom de prijzen in de winkel vaak duurder zijn dan een internetwinkel
 
Ik heb hem al gepast in de winkel... niet de grey style, maar wel het model, en ik koop hem bij mijn vertrouwde motorzaak... die paar tientjes die de helm duurder is, zijn hem van harte gegunt!
 
ik zou een R1 kopen, die andere motoren ken ik niet


Duh

Dat zal wel het enige juiste antwoord zijn!

image006.jpg
 
ik heb toevallig de Schuberth S1 Pro grey style vorige week besteld bij-een-reeds-genoemde-webshop. de levertijd is ongeveer 2 weken dus ik hoop hem komende week binnen te krijgen.
sbu2ac.jpg


Persoonlijk vind ik de s1-pro erg goed aansluiten op je nek en als je weet dat er een zonnebril in zit dan wil je geen andere meer... :P
een R1 is ook best fijn, maar dan ontbreekt de pin-lock en die kost los tussen de 70 en 80 euro :S
 
Pinlock is maar kut als je et mij zou vragen.

Ben sinds een paar maandjes trotse bezitter van een Respro Foggy Mask, bevalt me echter een stuk beter ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan