Schuberth S1

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
heeft iemand ervaringen met de schubert s1 ?
wil er 1 aanschaffen , maar 10 seconden zo,n helm op in de winkel schiet ook niet echt op.
hij zat wel erg goed en comfortabel.
ook de prijs mag er zijn. ;)
 
Ik rij er nu ongeveer 3 maanden mee. En ik moet zeggen(eerste helm trouwens) dat hij me heerlijk zit.

Alleen is men vizier 1 keer van binnen gaan bladeren, maar netjes omgewisseld.
 
Ik heb er al redelijk lang meee rondgereden. ondanks dat het een ramp was voor mijn kapsel, was het een superhelm. Comfortabel, stil en vangt klappen goed op zoals ik laatst helaas ben achtergekomen.
(members1.chello.nl/~f.vanwerven/1.JPG, members1.chello.nl/~f.vanwerven/2.JPG, members1.chello.nl/~f.vanwerven/3.JPG, members1.chello.nl/~f.vanwerven/4.JPG)

Je kan in de winkel ook vragen of je er een proefrit mee mag maken. let wel op, je koopt em dan ook :)
 
Nadelen - de buitenkant is groot in verhouding tot andere helmen (ik heb ook een Shoei), daardoor vangt ie nogal veel rijwind.
Bovendien zijwind gevoeling en wat vreemd gedrag bij hogere snelheden, wanneer je je hoofd naar links draait, kost dat op een bepaald punt meer kracht.
 
Heb ook een S1 schubert. De verkoper vertelde mij dat het vizier waarschijnlijk ging bladeren. Maar ik kon als hij dat ging doen gewoon terug komen voor garantie. Ik wou toch pin-lock dus hij stelde voor om dan direct een "goed" vizier met pin-lock er op te zetten en dat alles gratis.
Was bij Kalsbeek in Zwolle.
Oja, goede pasvorm, lekker stil en een handige ingebouwde zonnebril.
 
Laatst bewerkt:
Nadelen - de buitenkant is groot in verhouding tot andere helmen (ik heb ook een Shoei), daardoor vangt ie nogal veel rijwind.
Bovendien zijwind gevoeling en wat vreemd gedrag bij hogere snelheden, wanneer je je hoofd naar links draait, kost dat op een bepaald punt meer kracht.

Hoe je dat ervaart is nogal afhankelijk van je motor!
Over het algemeen zijn de Schuberth helmen keurig gestroomlijnd.

Dat hoofddraaiprobleem heb ik eigenlijk niet (Met de C2, die nog iets "lomper" is
dan de S1)
 
Perfecte helm hoor. Wel lekker strak kopen! En het vizier niet behandelen met spraytjes tegen beslaan of schoonmaakmiddelen; dan bladdert er ook niets.
Zover ik weet is Kalsbeek erg scherp in z'n prijs. Die van mij heb ik gehaald in Essen (D), bij Louis.
 
in het geel zijn ze overal al uitverkocht in mijn maat 62/63.
bestel em dan maar in Duitsland.
de nieuwe lichting komt over een week of 7 in Nederland aan zeiden ze......... :?
 
Ik heb hem al even en hij bevalt me nog steeds goed en het zonnevizier vind ik echt een uitvinding :) Wel even meteen het vizier omwisselen (onder garantie) voor een pinlock-vizier zodat je dat meteen kunt monteren. Dan heb je ook geen last van die anti-aandamplaag die los kan laten.


Nadelen - de buitenkant is groot in verhouding tot andere helmen (ik heb ook een Shoei), daardoor vangt ie nogal veel rijwind. Bovendien zijwind gevoeling en wat vreemd gedrag bij hogere snelheden, wanneer je je hoofd naar links draait, kost dat op een bepaald punt meer kracht.
Daar merk ik niks van?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eens een proefrit opgemaakt, je hebt gewoon een groter vizier en je ziet daardoor meer. :)

Maarja, wat een prijs > 500 euro wat wel fijn is dat ze van uit de fabriek een dubbel D sluiting kunnen bevestigen ipv de standaard clip.
Alleen jammer dat ik niets meer van die zaak heb gehoord over een prijsopgave van dit setje maar het ging mij om iets anders hij moest stiller zijn dan mijn huidige helm en dat was niet echt overtuigend stiller.

De R1 is idem aan de S1 behalve dat je andere kleurtjes hebt en een extra kin-gordijntje op de S1.
 
Ik heb nu al een halfjaartje een S1 Nordic Dragon. Bevalt waanzinnig goed!

Lekker stil en ook bij hoge snelheden nergens last van.

Affijn je betaalt er aardig wat voor, maar je hebt echt wat goeds! Kijk ook eens op motowebshop.com, daar zijn ze ook erg goedkoop!!!

Vraagje aan de mensen hier, ik heb geen pin-lock. Heb ook nog niet echt last van beslaan gehad. Maar begrijp dus dat je voor rond de 30 e een pin-lock vizier hebt?!
Moet je daar nog moeilijk mee doen, of is het gewoon oude vizier eraf, pin-lock vizier erop??
Kan je dat zelf of doen ze dat in iedere motorzaak ff voor je?


Alvast bedankt!!

Edit: Dat zonnevizier heerscht enorm! Superuitvinding!! :]
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de mensen hier, ik heb geen pin-lock. Heb ook nog niet echt last van beslaan gehad. Maar begrijp dus dat je voor rond de 30 e een pin-lock vizier hebt?!
Moet je daar nog moeilijk mee doen, of is het gewoon oude vizier eraf, pin-lock vizier erop??
Kan je dat zelf of doen ze dat in iedere motorzaak ff voor je?

Alvast bedankt!!
Er zijn wat problemen (geweest?) met het standaard vizier met anti-aandamplaag. Je kunt dat vizier dus onder garantie omruilen voor een vizier dat klaar is voor pinlock (dat kost je niets). Het enige wat je dan zelf moet betalen is de pinlock :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wat problemen (geweest?) met het standaard vizier met anti-aandamplaag. Je kunt dat vizier dus onder garantie omruilen voor een vizier dat klaar is voor pinlock (dat kost je dus niets). Het enige dat je dan zelf moet betalen is de pinlock :)

Aha, nou ik heb gelukkig nog nergens last van! En heb m al flink afgetuigd met schoonmaakmiddel om de vliegen eraf te halen (wat zit dat toch vast, een vlieg met 200 km/h tegen je vizier :N ). Maar er bladdert nog niets...

Maar als t onder garantie is. Ga van t weekend wel buurten bij de dealer ervoor.

Bedankt!
 
Aha, nou ik heb gelukkig nog nergens last van! En heb m al flink afgetuigd met schoonmaakmiddel om de vliegen eraf te halen (wat zit dat toch vast, een vlieg met 200 km/h tegen je vizier :N ). Maar er bladdert nog niets...

Maar als t onder garantie is. Ga van t weekend wel buurten bij de dealer ervoor.

Bedankt!
Graag gedaan :)
En vliegen (en hun inhoud :P ) laten makkelijk los als je er even een natte doek op laat weken of met een http://www.visorvision.co.uk/shop/index.php (V2 Sponge).
 
Er zijn wat problemen (geweest?) met het standaard vizier met anti-aandamplaag. Je kunt dat vizier dus onder garantie omruilen voor een vizier dat klaar is voor pinlock (dat kost je niets). Het enige wat je dan zelf moet betalen is de pinlock :)


ik denk niet dat FC-moto.de garantie geeft op een vizier wat nog niet afgebladdert is.
als het zover is loop ik Motoport wel FF binnen om zo,n pin-lock te kopen.
de pin-lock viziertjes heb ik al in verschillende tinten.
heb ze ook in m,n huidige helm van Nolan.
is waarschijnlijk allemaal dezelfde maat. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik denk niet dat FC-moto.de garantie geeft op een vizier wat nog niet afgebladdert is.
als het zover is loop ik Motoport wel FF binnen om zo,n pin-lock te kopen.
de pin-lock viziertjes heb ik al in verschillende tinten.
heb ze ook in m,n huidige helm van Nolan.
is waarschijnlijk allemaal dezelfde maat. ;)
Ze doen niet moeilijk bij Schuberth. Ik kocht een nieuwe helm en ruilde bij aankoop bij de de dealer meteen het vizier om voor een pinlockversie :)
 
Laatst bewerkt:
Ze doen niet moeilijk bij Schuberth. Ik kocht een nieuwe helm en ruilde bij aankoop bij de de dealer meteen het vizier om voor een pinlockversie :)
Bij Kalsbeek in Zwolle zelfs gratis pin-lock bij een vervangend vizier. :)

Edit, teminste bij mij wel.
:P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem al even en hij bevalt me nog steeds goed en het zonnevizier vind ik echt een uitvinding :) Wel even meteen het vizier omwisselen (onder garantie) voor een pinlock-vizier zodat je dat meteen kunt monteren. Dan heb je ook geen last van die anti-aandamplaag die los kan laten.Daar merk ik niks van?


Misschien ben ik wat fijngevoelig .... :+ :+

Dat van de luchtweerstand weet ik zeker; zelfde motor etc., maar bij hogere snelheden veel minder krachten op m'n nek bij de Shoei dan bij de Schubert.

Wil niet zeggen dat ik niet blij ben met de Schubert, perfecte ventilatie bij heet weer, lekker comfortabel, relatief stil, en de ingebouwde zonnebril vind ik ideaal :] :]
 
Misschien ben ik wat fijngevoelig .... :+ :+

Dat van de luchtweerstand weet ik zeker; zelfde motor etc., maar bij hogere snelheden veel minder krachten op m'n nek bij de Shoei dan bij de Schubert.

Wil niet zeggen dat ik niet blij ben met de Schubert, perfecte ventilatie bij heet weer, lekker comfortabel, relatief stil, en de ingebouwde zonnebril vind ik ideaal :] :]


de luchtweerstand bij Schuberts is het laagste van alle helmen.
ze worden niet voor niks in een windtunnel ontwikkeld.
schuberth-s1.de
 
de luchtweerstand bij Schuberts is het laagste van alle helmen.
ze worden niet voor niks in een windtunnel ontwikkeld.
schuberth-s1.de


Testen van o.a. Motorrad en mijn eigen ervaringen wijzen anders uit.
Aanvulling - op het gebied van veiligheid scoort Schubert in de Motorrad test uitstekend.

Reclamefolders (of het bla...bla op hun eigen website) lees ik nooit of neem ik ter kennisgeving aan.

Blijkbaar hecht jij wel waarde aan reclame folders :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan