Schuberth SC2 update onmogelijk (apparaat niet herkend)

k_maat

MF'er
13 jul 2004
32
11
Emmer-Compascuum
Goedemorgen iedereen, ik heb een probleem met de Schuberth SC2 op m’n C5 helm. De app geeft aan dat de firmware moet worden bijgewerkt van de mainunit. Echter heb ik inmiddels 6 pc’s en 4 kabels geprobeerd, maar zonder succes. Het apparaat wordt niet herkend in Windows en dus krijg ik geen verbinding. Iemand een idee? Bij voorbaat dank.

Gr. Kevin
 
De manual verwijst ook naar de pagina waar ik in mijn vorige bericht naar linkte, de device manager heb je sowieso nodig. Of dat ook via een kabel kan weet ik niet, de naam van het programma suggereert iets anders...
 
hoe dan ook, ik krijg het niet werkend. En er zouden meer problemen zijn zie ik op buitenlandse fora. Maar geen concrete oplossingen 🤓
 
Gebruik je wel de software van Schuberth en niet die van Sena?

Ik deed dit de eerste keer fout. Voor de SC2 moet je de Schuberth software gebruiken. De Sena software herkent de helm niet.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wat ik ook probeer, niets helpt. Verschillende pc's, verschillende USB kabels, niets helpt. Volgens de dealer moet hij terug naar Schuberth (of de importeur) zodat ze er daar nieuwe firmware opzetten. Onbegrijpelijk dat ze dat voor zo'n duur systeem niet voor elkaar krijgen....
PS. Ik krijg wel verbinding maar krijg de melding "could not update status [7 50}
 
Ik heb zojuist ook even gekeken en hier werkt het prima.

De helm verbonden via USB kabel met de pc. Programma geopend en direct melding dat er een firmware update is. De stappen doorlopen en klaar 👍🏻. Hoop dat het bij jou/ jullie inmiddels ook is gelukt.

IMG_4897.jpeg
IMG_4899.jpeg
IMG_4900.jpeg
 
Het is mij zojuist met een SP101 SC2 hardware versie wel gelukt via USB van 1.12 naar 1.14. Hij lijkt de het firmware image in C:\Program Files (x86)\SCHUBERTH\SCHUBERTHBluetoothDeviceManager\IMG\SC2-v1.1.4-build2.img neer te zetten en dat werkt volgens mij alleen als je met beheerdersrechten werkt. Met een SP127 is die firmware anders en is dan v2.03. Ik heb het meegeleverde USB kabeltje gebruikt.
Hij lijkt wel een paar keer het device los te koppelen en weer opnieuw te connecten tijdens de update. Maar dat deed hij de eerste keer ook al na de aanschaf een paar maanden terug
 
Heb je de beveiliging van je computer ingesteld dat hij het programma toe laat? Goede systeem aangeklikt, 32-64 bits?

Bij mij werkt het prima, 2 helmen ge update. Apple... Met de kabel idd.
Als je in de buurt woont wil ik wel helpen?
 
Top, ik woon in Haarlem dus Alkmaar is te doen :) Ik heb al het mogelijke gedaan, als admin uitvoeren, verschillende PC's, verschillende kabels, oude USB-poorten, nieuwe poorten, windows of apple pc. Het maakt helaas niets uit. Foutmelding "kan status niet ophalen [7] [50].
 
Misschien ligt het aan je apparaat, maar als het hier niet lukt dan weet je dat maar. We kunnen het proberen
 
Top dat het bij jou gelukt is. Die van mij moet terug naar de importeur....:N
Update, ik heb een geheel nieuwe unit gekregen van de Importeur. Dat duurde wel even maar deze doet probleemloos de update draaien. Kijken hoelang dit goed gaat 🤞
 
Update, ik heb een geheel nieuwe unit gekregen van de Importeur. Dat duurde wel even maar deze doet probleemloos de update draaien. Kijken hoelang dit goed gaat 🤞
Uiteindelijk heb ik gisteren nogmaals de stoute schoenen aangetrokken en wat schetst mijn verbazing? Het apparaat wordt meteen herkend en draait keurig de update. Alles werkt weer. Nu moet ik wel zeggen dat er eerst een automatische update was van de Schuberth Windows applicatie. Maar eind goed, al goed! :-)
 
Ik krijg op mijn Windows PC geen enkele verbinding met de SC2. Op mijn oude MAC-mini lukt het wel om de firmware te installeren. Blijft voor mij een raadsel/
 
Terug
Bovenaan Onderaan