Schuberth SRCS koppelen met Shoei (bluetooth communicatie)

EwaldL

MF'er
18 feb 2010
101
0
Zoetermeer
Op dit moment heb ik een Schuberth C3 helm met het SRC systeem, gekoppeld aan een Zumo 595.
Dit werkt prima.

Nu wil ik voor mijn vriendin een helm kopen waarmee we onderweg via het headset kunnen communiceren.
Omdat een Schuberth bij haar niet goed past hebben we een Shoei gevonden die wel voldoet.

Welke intercom is in te bouwen in de Shoei Neotec en kan communiceren met de SRCS?
Bij voorkeur een inbouw module (ivm windgeruis).
Zo hier en daar lees je wat problemen met koppelingen. Zo valt de verbinding met de Zumo nogal eens uit als de intercom gebruikt wordt. Dit is dus niet wat ik zoek. :N
De aanwijzingen van de GPS zijn niet per se op beide helmen nodig.
 
Op dit moment heb ik een Schuberth C3 helm met het SRC systeem, gekoppeld aan een Zumo 595.
Dit werkt prima.

Nu wil ik voor mijn vriendin een helm kopen waarmee we onderweg via het headset kunnen communiceren.
Omdat een Schuberth bij haar niet goed past hebben we een Shoei gevonden die wel voldoet.

Welke intercom is in te bouwen in de Shoei Neotec en kan communiceren met de SRCS?
Bij voorkeur een inbouw module (ivm windgeruis).
Zo hier en daar lees je wat problemen met koppelingen. Zo valt de verbinding met de Zumo nogal eens uit als de intercom gebruikt wordt. Dit is dus niet wat ik zoek. :N
De aanwijzingen van de GPS zijn niet per se op beide helmen nodig.
Naar mijn weten is het Schubert SCR systeem een systeem van Scale en zodanig te koppelen met elkaar.
Moet zeggen dat ik een helm heb met een Schubert SRC syteem en 1 met een Scala Q3, mijn vriendin een een helm met een Q3.
Krijg met mijn beide helm, de koppeling met de helm van mijn vriendin (en mijn Zumo 660) voor elkaar.
Moet echter zeggen dat dit niet altijd goed verstaanbaar is en geheel klachten vrij. Maar het werkt. Zal wel aan de instellingen liggen.
Communicatie met de GPS gaat trouwens wel altijd goed, maar rider tot rider niet altijd.
 
Dank voor de reactie.

Na enig aanvullend speurwerk blijkt dat er door Schuberth twee fabricaten gebruikt zijn.
Voor de C3 Pro en eerder is het SRC systeem door Cardo Scala ontwikkeld.
Vanaf de C4 is gebruik gemaakt van Sena.

Voor verbinding met de C3 zou dus een Scala Freecom gebruikt moeten kunnen worden.
Binnenkort gaan we dit eens testen.
Wordt vervolgt....
 
Het is uiteindelijk geen Shoei maar een HJC geworden.
Bij het aangeschafte model is er geen geïntegreerde communicatie mogelijkheid.
Na diverse test gelezen te hebben, hebben we besloten om een Sena 20S systeem aan te schaffen.
Na een paar duizend kilometer kunnen we zeggen dat het systeem uitstekend bevalt. Met name de grote draaiknop voor het volume is fantastisch. Zelfs met winterhandschoenen is deze te bedienen.
 
De navi heeft prio op de gekoppelde headset voor ontvangst, boven ontvangst van de andere headset.
Maar je kunt nog wel praten. Daardoor kun je je duo laten weten dat je even niets hoort.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan