Schuberth SRCS Pro in C3 Basic

Rubenvdk

Rookie
8 sep 2016
14
0
Ik ben in het bezit van een Schuberth C3 Basic. Nu ben ik van plan om een Bluetoothkraag voor de helm aan te schaffen. Er zijn voor beide helmen aparte kragen te verkrijgen. Na mij wat verder verdiept te hebben in de twee kragen kwam ik erachter dat de kraag voor de Pro versie aanzienlijk betere technische specificaties heeft.

Nu weet ik dat de Pro kraag een antenne aansluiting heeft voor de geïntegreerde antenne in de C3 Pro helm. Hier heb je bij de C3 basic natuurlijk niets aan, maar is het mogelijk om los daarvan een Pro kraag te gebruiken op de C3 Basic?

Alvast bedankt! :)

Mvg,

Ruben
 
Hoe ga je het dan oplossen met de antenne? Die zal bij de kraag voor de basic wel geïntegreerd zijn?
 
Je hebt helemaal gelijk. Daar zat ik achteraf nog aan te denken. Ik had een klein hoopje dat de antenne alleen een versterkende functie had, en dat de kraag over een geïntegreerde antenne beschikte.

Toch apart dat de kraag voor de Pro wel een hardwarematige update heeft gehad en de kraag voor de Basic niet.

Ik zit nu ook te kijken naar een Sena 10U voor de Schuberth, deze heeft dezelfde specificaties als de Pro kraag voor de Schuberth, met het nadeel dat je niet (of erg lastig) kunt koppelen met Schuberth SRC rijders. :N
 
In theorie kun je natuurlijk gewoon zelf een antenne knutselen. Een eenvoudige dipool is zo gemaakt, en die krijg je ook nog wel weggewerkt in je helm.
 
In theorie kun je natuurlijk gewoon zelf een antenne knutselen. Een eenvoudige dipool is zo gemaakt, en die krijg je ook nog wel weggewerkt in je helm.

Dat zou dan inderdaad een idee zijn. Als de antenne alleen voor het radio-ontvangst is, dan vind ik dat niet zo'n ramp aangezien ik waarschijnlijk amper radio zal luisteren.

Achteraf gezien had ik beter een Schuberth Pro kunnen kopen, dan was de keuze simpel geweest. :9
 
Ik rij al jaren naar tevredenheid met de normale (basic) srcs. Radio ontvangst is wel crap.
 
Top! Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om voor de Basic SRCS te gaan. Uiteindelijk rijdt ik vaak met 2 rijders die ook een SRCS set hebben, dus het is wel leuk om dan met hun te kunnen praten, daarnaast lees ik dat GPS en telefoon verder ook prima werkt dus dan ga ik toch voor de Basic. Bedankt voor jullie tips! :)
 
Zeer grote kans dat dat dan met de antenne te maken heeft. Kun je dat ding niet open schroeven? O-)
 
Begrijp sowieso niet helemaal waarom je nog geen DAB+ kunt ontvangen met de meeste helmsetjes. Je hebt geen oppervlak danwel een antennespriet met een helm om kristalhelder analoog te ontvangen en digitaal is daar een stuk vergevingsgezinder in...
 
Heb inmiddels de Schuberth SRC voor de C3 Basic binnen. Installatie ging wat moeilijk ondanks de uitleg en video's (Of ik ben misschien te voorzichtig.... :P). Nog niet mee gereden, maar wel een paar testjes gedaan binnenshuis en moet zeggen; het valt nog niet tegen. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan