Schuim zitje in vorm krijgen

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.610
10.702
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb wat schuim voor mijn zitje, en dat moet in vorm gesneden worden, hoe/waarmee kan ik dat het netste doen?

Met een Stanleymes wordt het hakkelig. Ijzerzaagblad werkt ook niet echt, electrisch broodmes ook niet
In vorm krijgen is niet het probleem, het netjes doen wel..
Het is ongeveer 15mm dik schuim, redelijk stevig, dat spul wat vaak op racemotoren zit.

Dank u
 
z1.jpg


En nou niet meer zeuren! ;)

Ik wil die kier tussen zitje en kontje ook nog kleiner maken, want daar stoor ik mij best aan.
Ik weet alleen nog niet hoe, kit? Of het "goed" doen met plamuur?
Het zitje is kaars recht, het kontje is af fabriek alles behalve recht.
Tijdens het schuren heb ik verf weg geschuurt zoals je kunt zien.

Het foam maakt het niet echt zachter om op te zitten, het is wel een stuk warmer aan je kont

z2.jpg
 
Ik heb het toch echt eerst met een breekmes in model gesneden en dan nog 2 lagen op elkaar verlijmd en daarna met schuurpapier afgewerkt.Tis gewoon goed te snijden als mes maar vlijmscherp is.
 
Bekijk bijlage 1507813

En nou niet meer zeuren! ;)

Ik wil die kier tussen zitje en kontje ook nog kleiner maken, want daar stoor ik mij best aan.
Ik weet alleen nog niet hoe, kit? Of het "goed" doen met plamuur?
Het zitje is kaars recht, het kontje is af fabriek alles behalve recht.
Tijdens het schuren heb ik verf weg geschuurt zoals je kunt zien.

Het foam maakt het niet echt zachter om op te zitten, het is wel een stuk warmer aan je kont

Bekijk bijlage 1507814
Bij jou zie ik wat rechte lijnen in dat foam dus ik zou een lat gebruiken en dan daarlangs snijden.Het mes gaat er niet in 1 keer door dus gewoon blijven herhalen dat snijden.Schuurpapier doet de rest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan