Schuim zitje in vorm krijgen

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.603
10.694
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb wat schuim voor mijn zitje, en dat moet in vorm gesneden worden, hoe/waarmee kan ik dat het netste doen?

Met een Stanleymes wordt het hakkelig. Ijzerzaagblad werkt ook niet echt, electrisch broodmes ook niet
In vorm krijgen is niet het probleem, het netjes doen wel..
Het is ongeveer 15mm dik schuim, redelijk stevig, dat spul wat vaak op racemotoren zit.

Dank u
 
ijzerdraad onder kortsluiting op accu. Alleen moet er wel iets van een regelaar zijn, maar dat kunnen de electronica mannen beter vertellen
 
Heren,

Ik heb wat schuim voor mijn zitje, en dat moet in vorm gesneden worden, hoe/waarmee kan ik dat het netste doen?

Met een Stanleymes wordt het hakkelig. Ijzerzaagblad werkt ook niet echt, electrisch broodmes ook niet
In vorm krijgen is niet het probleem, het netjes doen wel..
Het is ongeveer 15mm dik schuim, redelijk stevig, dat spul wat vaak op racemotoren zit.

Dank u

oh okay is dus van dat zwarte rubber?
celrubber noemen ze dat
 
Heren,

Ik heb wat schuim voor mijn zitje, en dat moet in vorm gesneden worden, hoe/waarmee kan ik dat het netste doen?

Met een Stanleymes wordt het hakkelig. Ijzerzaagblad werkt ook niet echt, electrisch broodmes ook niet
In vorm krijgen is niet het probleem, het netjes doen wel..
Het is ongeveer 15mm dik schuim, redelijk stevig, dat spul wat vaak op racemotoren zit.

Dank u

afbraamschijf op de slijptol?

edit: woops, rest niet gelezen |(
 
Ik heb deze zelf gemaakt,zijn 2 lagen foam op elkaar gelijmt met speciale lijmkit en kontje 4 lagen op elkaar.
Toen eerst uitgesneden en daarna is er maar 1 ding wat werkt
874BCD63-4C91-496C-A1F6-80F147AA6794.jpeg
en dat is schuren en nog eens schuren,grof beginnen en dan steeds fijner afwerken.Ben zelf schilder dus schuurmiddelen en kit is niet zo’n probleem voor mij.
Randje kit wat je tussen de lagen ziet geeft een leuk effect,deze kit verrubberd helemaal,wordt ook op jachten gebruikt voor kitwerk tussen teakhouten dekken,en lijmt megasterk dus ook ermee verlijmd op kontje.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het schuim al op het zitje geplakt, en met een lang blok waar je plamuur op auto's mee in model schuurt, met korrel 60 er op, daar het schuim mee geschuurt, dit ging verbazend goed en snel, en daarna met korrel 80.
Het zitje lijkt gelijk een stuk beter op de een of andere manier.
Maar op een paar stukken had ik het net te klein uitgesneden, je ziet het amper, maar toch wil ik het over doen, en dan moet het zitje weer opnieuw gespoten worden.

Ik laat nog wel weten hoe het gaat.

Ik heb ooit eens een electrisch broodmes geprobeerd, maar ik vond het tegenvallen
 
Ik mis nog steeds de foto's haha
Waar heb je het schuim vandaan?
Ik heb het ooit het geprobeerd, met dus een mes, maar leek nergens op. Met geduld en oefenen zal het steeds beter gaan maar dat had ik toen ff niet meer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan