schuiver gemaakt, door aan alle olie verliezende koekblikken

alexveltman

MF'er
14 sep 2008
74
0
vandaag een schuiver gemaakt :(

Reed van mijn vriendin in Alkmaar terug naar Amersfoort, ongeveer 80 kilometer probleemloos lekker doorgeknald. De laatste 2 kilometer voor mijn huis ging het mis.

De EEN na laatste rotonde voor mijn huis ging het mis, ik reed achter een bmwee aan die ineens iets wegslipte. Toen ik erachter kwam waardoor dat was, was ik al te laat. Mijn voorwiel beeindigden zijn relatie met het asfalt en mijn achterwiel volgde haar voorbeeld.

Terwijl ik op de grond lag te kijken hoe mijn fiets tientallen meters doorgleed heb ik de hele wereld bij elkaar gekankerd! '(

Het carterdeksel is gescheurd, alle motorolie verloren op de weg. de linkerzijkant is geschaafd en een gat er in. De completer achterkant is eraf geslagen en de kopp. hendel en voetsteun zijn gebroken.

Nu zit ik met een paar dingen:
- Hoe zit het met dat Waarborgfonds? Alle kleine beetjes zijn wel welkom nu..

- Zal ik hem naar de dealer brengen om te laten repareren of zelf een dekseltje halen en wat nieuw plastic op ebay zoeken en zelf repareren.

- er zit ook behoorlijk wat motorolie op allebei mijn banden, maar daar wil ik straks niet mee rijden. Trekt dit in mijn banden? Hoe haal ik het eraf? Maakt het uit of het een paar weken erop blijft zitten? of gelijk eraf halen?
 
EDIT: Lees mijn post van 1 September 10.07 uur onderaan in dit topic!!!


Lelijke schade!

30082009205.jpg


Waarborgfonds kun je direkt vergeten.
Dit is een éénzijdig ongeval waarbij je geen andere partij voor de schade aansprakelijk kunt stellen, allereerst omdat die niet bekend is én omdat die ook niet aanwijsbaar gemaakt kan worden.
De BMW die voor je reed slipte ook over de olie die een ander waarschijnlijk eerder heeft verloren, maar heeft meer geluk gehad dan jij.

Schade als gevolg van olievervuiling op de weg die niet is opgeruimd kan je mogelijk wel claimen op de wegbeheerder. (Gemeente Amersfoort)
Die heeft daar een WA verzekering voor.
Foto's maken van het vervuilde wegdek en een aansprakelijkheidsstelling sturen naar de wegbeheerder met een schadebegroting.

Succes met de afloop!
 
Laatst bewerkt:
Ai ai, klote voor je.

Waarborgfonds kun je proberen, niet geschoten is altijd mis.


Je hebt hopelijk wel doorgegevn dat de weg nu vol ligt met olie?

Voordat er iemand anders nog eens de dupe van wordt.
 
Lelijke schade!

[http://img199.imageshack.us/img199/1456/30082009205.jpg (afbeelding)]

Waarborgfonds kun je direkt vergeten.
Dit is een éénzijdig ongeval waarbij je geen andere partij voor de schade aansprakelijk kunt stellen, allereerst omdat die niet bekend is én omdat die ook niet aanwijsbaar gemaakt kan worden.
De BMW die voor je reed slipte ook over de olie die een ander waarschijnlijk eerder heeft verloren, maar heeft meer geluk gehad dan jij.

Schade als gevolg van olievervuiling op de weg die niet is opgeruimd kan je mogelijk wel claimen op de wegbeheerder. (Gemeente Amersfoort)
Die heeft daar een WA verzekering voor.
Foto's maken van het vervuilde wegdek en een aansprakelijkheidsstelling sturen naar de wegbeheerder met een schadebegroting.

Succes met de afloop!


Correct me if i'm wrong....maar is daar het waarborgfonds niet voor?
Schade vergoeden als de andere partij onbekend is?
Nu zal dat elk geval wel weer anders zijn.


Ja, de gemeente kun je ook proberen, goede tip.
 
Bijna vergeten.....motorolie op je banden is vervelend maar niet heel erg.
Gewoon met een kwastje met terpentine afborstelen en met een ouwe doek nadrogen.
In je banden trekken zal niet zo snel gebeuren hoor.... :)

Overleg even met je dealer wat je zelf kunt repareren en wat je niet zelf kunt repareren.
Hij ziet waarschijnlijk meer dan jij voor wat betreft de schade aan je motorblok en je hebt sowieso een schadebegroting nodig.

@Meangreengirl: Ja daar is het Waarborgfonds wel voor, maar onder bepaalde voorwaarden.
Ten eerste moet je er zelf alles aan doen om de tegenpartij op te sporen en aansprakelijk te stellen voor je naar het Waarborgfonds kan.
Vervolgens moet je ook aangifte doen bij de politie.
Ten tweede is het zo dat het daarbij moet gaan om schade als gevolg van een aanrijding.
Vandalisme is bijvoorbeeld ook iets wat het Waarborgfonds niet dekt.
Eigenlijk komt het erop neer dat het Waarborgfonds alleen die schades dekt die veroorzaakt worden door onverzekerde bestuurders en door onbekende bestuurders. (parkeerschades bijvoorbeeld) en dan alleen nog maar de materiële schade en niet eventuele letselschade.
 
Laatst bewerkt:
Waarborgfonds kun je idd vergeten, hierbij moet de "dader" onbekend zijn en volgens mij moet de schade ook nog eens door een motorvoertuig moeten zijn aangebracht.....(fietser kun je dus ook niet claimen).

Zoals Dexter al zei stel je de wegbeheerder aansprakelijk, zij moet er voor zorgen dat de weg vrij van obstakels etc ( dus ook olie) moet zijn.
 
Bijna vergeten.....motorolie op je banden is vervelend maar niet heel erg.
Gewoon met een kwastje met terpentine afborstelen en met een ouwe doek nadrogen.
In je banden trekken zal niet zo snel gebeuren hoor.... :)

Overleg even met je dealer wat je zelf kunt repareren en wat je niet zelf kunt repareren.
Hij ziet waarschijnlijk meer dan jij voor wat betreft de schade aan je motorblok en je hebt sowieso een schadebegroting nodig.

@Meangreengirl: Ja daar is het Waarborgfonds wel voor, maar onder bepaalde voorwaarden.
Ten eerste moet je er zelf alles aan doen om de tegenpartij op te sporen en aansprakelijk te stellen voor je naar het Waarborgfonds kan.
Vervolgens moet je ook aangifte doen bij de politie.
Ten tweede is het zo dat het daarbij moet gaan om schade als gevolg van een aanrijding.
Vandalisme is bijvoorbeeld ook iets wat het Waarborgfonds niet dekt.
Eigenlijk komt het erop neer dat het Waarborgfonds alleen die schades dekt die veroorzaakt worden door onverzekerde bestuurders en door onbekende bestuurders. (parkeerschades bijvoorbeeld) en dan alleen nog maar de materiële schade en niet eventuele letselschade.


Dank u, duidelijke uitleg!




Ik leer nog eens wat hier :P
 
Waarborgfonds kun je idd vergeten, hierbij moet de "dader" onbekend zijn
Weet jij wie die olie verloren is dan :o ?
en volgens mij moet de schade ook nog eens door een motorvoertuig moeten zijn aangebracht.....(fietser kun je dus ook niet claimen).
Lijkt me niet dat een kinderfiets verantwoordelijk is voor dat oliespoor/vlek. Dat is afkomstig van een motorvoertuig.

Maw: een ONBEKEND MOTORVOERTUIG heeft die olievlek veroorzaakt.
Zoals Dexter al zei stel je de wegbeheerder aansprakelijk, zij moet er voor zorgen dat de weg vrij van obstakels etc ( dus ook olie) moet zijn.

Even uitgaande van mijn gelijk *D informatie gezocht, dit zegt de ANWB:
Er zijn echter ook andere situaties waarin wellicht een beroep op het Waarborgfonds kan worden gedaan. Bijvoorbeeld:
Indien een onbekende partij zodanig hinder veroorzaakt dat er schade ontstaat.
Schade veroorzaakt door afgevallen lading, losse auto onderdelen of olie op de weg
 
Laatst bewerkt:
Voor dit soort zaken heb je nou rechtsbijstandsverzekering in je pakket staan :)

Succes, hoop dat je wat terugkrijgt!
 
Even uitgaande van mijn gelijk *D informatie gezocht, dit zegt de ANWB:
De ANWB weet er niks van....... :X
Misschien volgende keer maar direkt even bij de bron kijken? :+

Mogelijke situaties: U heeft schade geleden door toedoen van:

* een onbekend gebleven motorvoertuig (bijvoorbeeld omdat de bestuurder is doorgereden);
* een onverzekerd motorvoertuig;
* een gestolen motorvoertuig;
* een motorvoertuig dat verzekerd is bij een verzekeraar die failliet blijkt;
* een motorvoertuigbestuurder die een vrijstelling heeft van de verzekeringsplicht vanwege gemoedsbezwaren.

Voorwaarden:

* Uw schade is in ALLE gevallen veroorzaakt door een motorvoertuig of een daaraan gekoppelde aanhanger;
* Het staat vast dat niet u, maar een tegenpartij aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade;
* U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;
* Is de tegenpartij bekend (een onverzekerde) dan moet u deze schriftelijk aansprakelijk stellen en een kopie van die brief aan ons sturen, samen met uw verzoek om schadevergoeding;
* Er moet bewijs zijn van de schadegebeurtenis. Alleen uw eigen verklaring is onvoldoende bewijs. U moet dus getuigenverklaringen kunnen overleggen van getuigen die uiteraard bereid moeten zijn hun verklaring onder ede te herhalen.

http://www.wbf.nl/index.php?contenttype=text&contentid=56&topmenuid=4&submenuid=47 (404)
 
De ANWB weet er niks van....... :X
Misschien volgende keer maar direkt even bij de bron kijken? :+http://www.wbf.nl/index.php?contenttype=text&contentid=56&topmenuid=4&submenuid=47

Leuk, maar die olievlek is toch afkomstig van een motorvoertuig? Ik zie 't probleem niet.
 
Bijna vergeten.....motorolie op je banden is vervelend maar niet heel erg.
Gewoon met een kwastje met terpentine afborstelen en met een ouwe doek nadrogen.
In je banden trekken zal niet zo snel gebeuren hoor.... :)

Overleg even met je dealer wat je zelf kunt repareren en wat je niet zelf kunt repareren.
Hij ziet waarschijnlijk meer dan jij voor wat betreft de schade aan je motorblok en je hebt sowieso een schadebegroting nodig.

@Meangreengirl: Ja daar is het Waarborgfonds wel voor, maar onder bepaalde voorwaarden.
Ten eerste moet je er zelf alles aan doen om de tegenpartij op te sporen en aansprakelijk te stellen voor je naar het Waarborgfonds kan.
Vervolgens moet je ook aangifte doen bij de politie.
Ten tweede is het zo dat het daarbij moet gaan om schade als gevolg van een aanrijding.
Vandalisme is bijvoorbeeld ook iets wat het Waarborgfonds niet dekt.
Eigenlijk komt het erop neer dat het Waarborgfonds alleen die schades dekt die veroorzaakt worden door onverzekerde bestuurders en door onbekende bestuurders. (parkeerschades bijvoorbeeld) en dan alleen nog maar de materiële schade en niet eventuele letselschade.
Toch vreemd dan, dat een maat van me zijn schade, veroorzaakt door onderuitschuiven over een oliespoor, zonder problemen door het waarborgfonds vergoed werd.
 
Leuk, maar die olievlek is toch afkomstig van een motorvoertuig? Ik zie 't probleem niet.
Oh ja? Hoe weet jij dat?
Het probleem zit hem in het feit dat niemand kan bewijzen dat die olievlek van een motorvoertuig afkomstig is, en ook al zou dat aannemelijk zijn, dan toch al helemaal niet van wélk motorvoertuig.
Misschien kun jij aan TS uitleggen hoe hij dan moet proberen aan de eerste drie voorwaarden van het Waarborgfonds om voor uitkering in aanmerking te komen te voldoen, ik kan het niet.

De ANWB schrijft ook duidelijk 'wellicht' en maakt zo mensen blij met een dooie mus.
Wil je het nou zelf toch zeker weten en de tekst op de Waarborgfonds website in twijfel trekken moet je morgen voor de lol eens bellen met het Waarborgfonds.
Kost je hooguit 5 minuten van je tijd voor je weet hoe het precies zit.
Misschien valt het mee..... :Y ;)
 
Toch vreemd dan, dat een maat van me zijn schade, veroorzaakt door onderuitschuiven over een oliespoor, zonder problemen door het waarborgfonds vergoed werd.
Zoals ik hierboven al schreef....misschien valt het mee. ;)
 
De tekst op de Waarborgfonds website is heel duidelijk, maar omdat ik van mening ben dat je nooit te oud bent om iets te leren heb ik zelf zojuist toch maar de vraag via een formulier op hun website gesteld.
Zodra ik iets hoor zal ik het hier melden. O-)
Dit is wat ik heb gevraagd:
Uw Vraag: Krijg ik schade als gevolg van een valpartij met mijn motor over een oliespoor ook vergoed? De veroorzaker hiervan is onbekend.
 
Lelijke schade!

[http://img199.imageshack.us/img199/1456/30082009205.jpg (afbeelding)]

Waarborgfonds kun je direkt vergeten.
Dit is een éénzijdig ongeval waarbij je geen andere partij voor de schade aansprakelijk kunt stellen, allereerst omdat die niet bekend is én omdat die ook niet aanwijsbaar gemaakt kan worden.
De BMW die voor je reed slipte ook over de olie die een ander waarschijnlijk eerder heeft verloren, maar heeft meer geluk gehad dan jij.

Schade als gevolg van olievervuiling op de weg die niet is opgeruimd kan je mogelijk wel claimen op de wegbeheerder. (Gemeente Amersfoort)
Die heeft daar een WA verzekering voor.
Foto's maken van het vervuilde wegdek en een aansprakelijkheidsstelling sturen naar de wegbeheerder met een schadebegroting.

Succes met de afloop!


Klopt wat Dexter schrijft.

Klote man, zwaar klote en hoop dat het vergoed wordt. :(
 
Lullig ... is mij ook al een keer gebeurd. Ik ben toen niet achter de schade aangegaan (brik), maar volgens mij is je enige optie om aannemelijk te kunnen maken dat de wegbeheerder nalatig is geweest.

Gelukkig ben je zelf nog heel!

Waarborgfonds zou ik in ieder geval proberen; niet geschoten is altijd mis!
 
Laatst bewerkt:
Lullig ... is mij ook al een keer gebeurd. Ik ben toen niet achter de schade aangegaan (brik), maar volgens mij is je enige optie om aannemelijk te kunnen maken dat de wegbeheerder nalatig is geweest.

Gelukkig ben je zelf nog heel!

Waarborgfonds zou ik in ieder geval proberen; niet geschoten is altijd mis!
Zou je dan kunnen stellen dat de olie of de nalatigheid van de wegbeheerder de oorzaak is van dit ongeval?
 
De wegbeheerder aansprakelijk stellen.
Voor alle zekerheid zou ik ook aangifte bij de politie doen; dat is mi een soort bewijs dat het echt daarzo en onder die omstandigheden gebeurd is.
Je aangifte mag immers niet vals zijn en dus laat je zo zien dat je geen kletsverhaal verkoopt.
 
Zou je dan kunnen stellen dat de olie of de nalatigheid van de wegbeheerder de oorzaak is van dit ongeval?

Wegbeheerder; hangt ervan af hoe lang de olie er al lag, en of het al gemeld was

Olie: hangt ervan af hoe breed en (on)zichtbaar het oliespoor was



Als je er met normale snelheid omheen had kunnen sturen, heb je een lastige zaak, ben ik bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan