Schuiver gemaakt! :(

Toch gek dat een collega van mij zijn voertuig niet terugkreeg na dat deze totall loss was verklaard. Met geen mogelijkheid kon hij zijn vervoer terugkrijgen... :N

Overigens, dat laatste deel is duidelijk... dagwaarde minus hoogste bod... is samen in dit geval altijd 6500 pleuro... maar dat de motor eigendom blijft, daar ben ik dus niet zo zeker meer van, want op die manier zouden veel totall loss verklaarde motoren weer op de weg kunnen komen, terwijl deze daar niet meer geschikt voor zijn... ;)

Je hebt toch het verschil tussen economisch total loss en technisch total loss. Bij economisch zijn de kosten om te repareren hoger dan de waarde van de motor (officiele kosten, zelf opknappen is dan vaak nog wel aantrekkelijk). Dan besluit de verzekeraar om je het gehele bedrag uit te keren en de motor zelf door te verkopen. Handelaren mogen dan bieden en voor het hoogst geboden bod mag je dan zelf het wrak terug kopen.

Technisch total loss dan moet je hem weer laten keuren voor hij de weg op mag.
 
dan was die hoogst waarschijnlijk technisch total loss, dat is wat anders dan economisch total loss.

hier staat e.e.a in. weliswaar voor de auto, maar denk niet dat het veel anders is dan voor een motor:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/rhw_auto_total_loss.pdf (Auto total loss - ANWB)

Da's waar... je hebt idd technisch en economisch totall loss... niet aan gedacht... ;)
Maar, het lijkt me dat deze technisch totall loss is, gezien de schade...
 
Nog een tip... en die zijn gratis... ;)

Als je een nieuwe/andere motor koopt en deze weer gaat verzekeren. Neem er dan de no-claim beschermer bij, die kost maar een paar tientjes. Mocht je dan weer iets overkomen, waardoor je schade hebt. Dan val je niet terug in tredes (zolang je bij dezelfde verzekeraar blijft). Met no-claim beschermer kan je in principe elk jaar een klappertje maken, zonder terug te vallen... ;)

Dat is wel een goeie van jou clown :+ , dat ga ik zeker doen.
 
Als de bod laag is hou ik de motor, maar als de bod hoog is dan is het verkopen. Hopen dat de bod laag is, maar daar ga ik niet vn uit..
 
Helaas heb ik een schuiver gemaakt met mijn zx6r van 2005.
schade:

- Topkuip moet vervangen worden
- rechter kuip delen moeten vervangen worden
- Voet rem moet vervangen worden
- HET ERGSTE de valdoppen is aan de frame bevestigt en dat is gebroken!!!

Wie kan mij adviseren wat ik het beste met de motor kan doen? Verkopen aan de verzekering ( want er is grote kans dat deze hierdoor totall loss wordt verklaard.

Voor de rest is er echt niks, heb hem helemaal laten controleren.

Hoor het graag

je stuurgewcicht is ook gekrast, je clipon misschien krom
je carterdeksel gekrast.

Zonder het frame denk ik dat je al 1500~2000 euro aan schade heb....als je zelf aan de slag gaat.

zou 't verkopen aan de verzekering als je die mogelijkheid hebt
 
je stuurgewcicht is ook gekrast, je clipon misschien krom
je carterdeksel gekrast.

Zonder het frame denk ik dat je al 1500~2000 euro aan schade heb....als je zelf aan de slag gaat.

zou 't verkopen aan de verzekering als je die mogelijkheid hebt

Denk dat dat ook gaat gebeuren, hoor in 5 werkdagen wat de hoogste bod is
 
welke onderdelen zou hij de komende jaren nodig hebben? Ik weet dat kawa's kwalitatief misschien minder goed bekend staan als honda's, maar het zijn ook zeker geen harleys of ducati's :+


Dat ligt er maar aan wat je terug koopt, altijd fijn om een baal onderdelen op voorraad te hebben. Bovendien kan je dan zelf de onderdelen die je zeker niet wil los verkopen en bv alleen het blok houden ?
 
Ikke Nederlandse les krijgen:P, solly ikke niet zo goed kunnen nederlands praten. Jullie wel snap ik wat zeg?
 
Voor 1700 euro kan je je motor echt niet fixen, gewoon mee geven aan de verzekeraar en voor een nieuwe motor gaan. voor 6500 euro heb je weer precies dezelfde zonder geleden schade.
 
Voor 1700 euro kan je je motor echt niet fixen, gewoon mee geven aan de verzekeraar en voor een nieuwe motor gaan. voor 6500 euro heb je weer precies dezelfde zonder geleden schade.

Dat gaat ook gebeuren. Ben er al overuit. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan