Schuiver met de Honda CB600 2007

Bulletrider

Rookie
15 dec 2020
2
0
Goedemorgen,

Ik ben nieuw bij dit forum en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb dit jaar mijn motor rijbewijs gehaald en heb een Honda CB600 uit 2007 gekocht.

Helaas ben ik 7 weken geleden onderuit gegleden bij gladheid.
Gelukkig had ik valdoppen en is nu alleen mijn stuur, een kapje en mijn tank een beetje gekrast.

Nu wil ik graag de tank er zelf afhalen, zodat ik deze door iemand kan laten spuiten.
Hiervoor ben ik opzoek naar een manual van de motor , echter kan ik alleen de manual (bijvoorbeeld van Haynes) vinden van oudere modellen en niet die van 2007-2011.
Ik weet dat je deze op internet kan kopen maar ik vroeg me af of iemand weet waar ik deze gratis kan downloaden, of heeft iemand deze misschien digitaal?

Verder is er bij de valdoppen alleen het gedeelte beschadigd die ik er ook kan afdraaien, een soort van dop met schroefdraad.
Dus het lijkt me zonde om de hele valdop te vervangen als je bij deze valdoppen alleen de schroefdop hoeft te vervangen.
Maar helaas kan ik dit merk nergens vinden op het internet, weet iemand toevallig welke merk dit is? Er staat ''ER'' op.

Verder zijn mijn valdoppen
IMG_20201116_163435.jpg
IMG_20201119_163831.jpg
 
Tank bijvoorkeur zoveel mogelijk leeg rijden.
zadel verwijderen
Twee bouten bij het balhoofd er uit schroeven.
Tank aan de voorzijde op tillen.
Schroef die staaldraad vasthoud er uit schroeven
Twee bouten onder het zadel er uit schroeven
oude doek of deken op de plek van het zadel leggen
Tank achterover kantelen
Stekkers en slangen los halen.

Krasjes op de valdoppen met een lamswollen pad op de accuboormachine of poetsmachine en koperpoets er uit poetsen.
 
Super bedankt voor de snelle en duidelijke feedback! Ik ga van de week aan de slag.

Valdoppen moet ik vervangen (de dop op de foto was de goede kant), de kant waar die op is gevallen is 3cm van afgeschaafd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan