schuiver op slecht wegdek

een u bochie , niet zo moeilijk te begrijpen hoor , maar je kan natuurlijk alles moeilijk maken
 
graden.jpg


Duidelijker?
 
Ik vrees ook dat het een maat voor niks is. Ik heb nl geen PV.
En het was een U-bocht...maar zal volgende week eens met de gradenboog gaan meten :]
 
Laatst bewerkt:
dan kom je uit op 179 of op 181 graden :+ (enne terwijl ik dit typ ben ik eigenlijk te bezopen. dankzij gratis bier en koninginnedag in arnhem :O)
 
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer

Ben benieuwd :P


Rechte lijn heeft geen begin en eindpunt.. In dit geval 180 graden is dus omkeren en dus is er wel een eind.. ;) (klopt niet helemaal rekenkundig/geometrisch, maar dit is de makkelijkste manier van uitleggen)

360 graden staat gelijk aan 0 graden ja.. :P Zou wel betekenen dat je een rondje rijd en weer dezelfde lijn als het begin punt vervolgd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het hele 180° / 360° gesteggel komt voort uit een verschil van benadering.

De één heeft het over een hoek de ander over een bocht.

Een bocht wordt normaliter aangeduid in het aantal graden afgelegd langs een circelboog.

Een bocht van 90° is dus een verplaatsing langs 1/4 gedeelte van een circel.
Als men vanuit de twee eindpunten van die 1/4 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 90° tussen de lijnen.

Bij een bocht van 180° verplaats je je langs 1/2 gedeelte van een cirkel, op het moment dat je de cirkel verlaat (uitgaande tangentpunt) is je verplaatsingsrichting dus tegenovergesteld aan de verplaatsingsrichting die je had op het moment dat je de circel in kwam (inkomend tangentpunt).
En (hoe toevallig) als je vanaf de twee eindpunten van die 1/2 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 180° tussen de lijnen, inderdaad een rechte lijn.


Even rustig doorlezen als je kater over is. *D
 
Het hele 180° / 360° gesteggel komt voort uit een verschil van benadering.

De één heeft het over een hoek de ander over een bocht.

Een bocht wordt normaliter aangeduid in het aantal graden afgelegd langs een circelboog.

Een bocht van 90° is dus een verplaatsing langs 1/4 gedeelte van een circel.
Als men vanuit de twee eindpunten van die 1/4 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 90° tussen de lijnen.

Bij een bocht van 180° verplaats je je langs 1/2 gedeelte van een cirkel, op het moment dat je de cirkel verlaat (uitgaande tangentpunt) is je verplaatsingsrichting dus tegenovergesteld aan de verplaatsingsrichting die je had op het moment dat je de circel in kwam (inkomend tangentpunt).
En (hoe toevallig) als je vanaf de twee eindpunten van die 1/2 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 180° tussen de lijnen, inderdaad een rechte lijn.


Even rustig doorlezen als je kater over is. *D


:^ _O-
 
Het hele 180° / 360° gesteggel komt voort uit een verschil van benadering.

De één heeft het over een hoek de ander over een bocht.

Een bocht wordt normaliter aangeduid in het aantal graden afgelegd langs een circelboog.

Een bocht van 90° is dus een verplaatsing langs 1/4 gedeelte van een circel.
Als men vanuit de twee eindpunten van die 1/4 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 90° tussen de lijnen.

Bij een bocht van 180° verplaats je je langs 1/2 gedeelte van een cirkel, op het moment dat je de cirkel verlaat (uitgaande tangentpunt) is je verplaatsingsrichting dus tegenovergesteld aan de verplaatsingsrichting die je had op het moment dat je de circel in kwam (inkomend tangentpunt).
En (hoe toevallig) als je vanaf de twee eindpunten van die 1/2 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 180° tussen de lijnen, inderdaad een rechte lijn.


Even rustig doorlezen als je kater over is. *D

Nu, dat verhaal is helder als ... bier :)
Ik snap het nu dus ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees ook dat het een maat voor niks is. Ik heb nl geen PV.
En het was een U-bocht...maar zal volgende week eens met de gradenboog gaan meten :]


Geen PV? Vergeet het dan maar, gaat geen gemeente intrappen vrees ik.

Enneuhh 180 graden is gewoon rechtdoor als je het als vector bekijkt en het is omdraaien als je het als kompaskoerswijziging ziet.


*Edit: schrijvvoutje in "vector"
 
Laatst bewerkt:
Geen PV? Vergeet het dan maar, gaat geen gemeente intrappen vrees ik.

Enneuhh 180 graden is gewoon rechtdoor als je het als vector bekijkt en het is omdraaien als je het als kompaskoerswijziging ziet.


*Edit: schrijvvoutje in "vector"


Lees nog een paar keer terug.. Want 180 graden is de andere kant op gaan rijden.. Dus NOOIT rechtdoor..
 
Mag ik aannemen dat je al bevredigd bent door de rest van het forum?

Ik weet niet wat jij juist zoekt op dit forum, maar bevrediging heb ik hier niet nodig _O-

Anyway, mijn wiskundekennis is inderdaad afgegleden naar een bijzonder laag niveau, maar ik lees hier toch verschillende meningen, dus zo dom was mijn opmerking blijkbaar niet :P
 
360° is niet gelijk aan 0° in dit verhaal...

als ik 0° moet draaien, blijf k gewoon staan
als ik 360° moet draaien, dan ben k wel even bezig met sleuren aan die 230 kilo motor van me
 
Andere aansprakelijk stellen omdat jezelf niet goed uit je doppen kijkt :N

1. Je hebt harder gereden dan de situatie toeliet.
2. Je had ook een allrisk verzekering kunnen afsluiten.


Wel balen trouwens!!! Wees blij dat je zelf niks hebt
 
Andere aansprakelijk stellen omdat jezelf niet goed uit je doppen kijkt :N

1. Je hebt harder gereden dan de situatie toeliet.
2. Je had ook een allrisk verzekering kunnen afsluiten.


Wel balen trouwens!!! Wees blij dat je zelf niks hebt

1. Jij zegt: 'harder gereden dan de situatie toeliet' :

Voor zover ik weet heeft de TS MD111 heeft helemaal niets gezegt over zijn snelheid op dat moment.
En over de situatie: zoals je hebt kunnen lezen was het een mooie, nieuwe asfaltlaag met ineens een groot gat in het wegdek. De situatie liet dus gewoon toe om op de aldaar toegestane snelheid te rijden. Of ga jij soms overal maar langzamer rijden dan de situatie toelaat want er zou wel eens ergens heel misschien ooit wel eens een gat in het wegdek kunnen zitten? :+ :9

2. Ja je had ook dit, je had ook dat, je had ook daar gewoon niet gaan rijden, blaaaaaaaat :W :N |( :Z

en ja, het is idd erg balen, MD111 suc6 met het herstel van je bike!
 
Laatst bewerkt:
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer

Ben benieuwd :P
|(

Uitleg: met een 180 gradenbocht wordt ook wel een haarspeldbocht bedoeld.....je rijdt dus na de bocht weer in dezelfde hemelsrichting als daarvoor...
 
De wegen zijn op zo veel plaatsen motor onvriendelijk.
Neem alleen de vangrail al.. daar wil je niet in schruiven!
Ook de gaten id weg, olie, grint en andere troep ligt soms dagen op het asfalt.
Ik vind dat gemeente, of Rijkswaterstaat hier zeker aansprakelijk is.
... Ik vind het helemaal schandalig van politie dat ze je zo "te hulp staan"
Die gasten willen natuurlijk alleen maar parkeerbonnen uitschrijven.
 
Ik kan er een lang verhaal van maken, maar volgens mij komt het er in duitsland op neer dat de motor rijder altijd roekeloos heeft gereden als er wat gebeurt.

:^

Je moet je rijgedrag namelijk aanpassen aan de omstandigheden en als je door de omstandigheden onderuit bent gegaan, heb je je rijgedrag dus niet aangepast aan de omstandigheden.

We reden met 3 Vmaxen door Duitsland. In een gladde bocht ging er 1 onderuit, 1 kwam tot stilstand en 1 ging snoeihard rechtdoor het taluud af. De opgetrommelde uiterst vriendelijke pet zei dat ie het erbij zou laten omdat er al genoeg materiële en lichamelijke schade was, maar dat ie eigenlijk twee bonnen voor roekloos rijden had moeten schrijven :X

Succes met de schade en het lijf!
 
|(

Uitleg: met een 180 gradenbocht wordt ook wel een haarspeldbocht bedoeld.....je rijdt dus na de bocht weer in dezelfde hemelsrichting als daarvoor...

Het ligt er maar net aan wat je als referentiepunt neemt. Ik neem altijd mijzelf als middelpunt van het universum ( *D ) en daarom rij ik na wat voor bocht dan ook nog steeds in dezelfde richting als daarvoor; vooruit.
 
Ik weet niet wat jij juist zoekt op dit forum, maar bevrediging heb ik hier niet nodig _O-

Anyway, mijn wiskundekennis is inderdaad afgegleden naar een bijzonder laag niveau, maar ik lees hier toch verschillende meningen, dus zo dom was mijn opmerking blijkbaar niet :P
Bevrediging is altijd fijn :P En wiskunde eigenlijk nooit, dus daar houden we maar over op
En over de situatie: zoals je hebt kunnen lezen was het een mooie, nieuwe asfaltlaag met ineens een groot gat in het wegdek. De situatie liet dus gewoon toe om op de aldaar toegestane snelheid te rijden. Of ga jij soms overal maar langzamer rijden dan de situatie toelaat want er zou wel eens ergens heel misschien ooit wel eens een gat in het wegdek kunnen zitten? :+ :9
De situatie liet die snelheid dus niet toe, anders was de glimmende kant wel boven gebleven. En ja, er kan inderdaad altijd een gat in de weg zitten - of een gevallen motorrijder liggen, een verloren baal hooi liggen of weet ik wat. Dus een beetje reserve in je bochten is nooit weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan