schuiver op slecht wegdek

md111

Rookie
28 apr 2008
10
0
hallo iedereen,ik maakte vorige week een schuiver in de afdaling naar Monchau.
In een bocht van 180° ben ik met het voorwiel in een gat in het wegdek gekomen.Controle verloren en bij het uitkomen van de bocht in de gracht beland.
Ik heb de politie laten komen omdat ik van mening was dat de gemeente aansprakelijk is.De polies was erg onvriendelijk en ze zegden dat deze regel niet bestaat in Duitsland,en als ik erop stond om een PV op te stellen dit nog een boete zou opleveren voor roekeloos rijden :?
Nu,kent hier iemand de wetgeving in D hieromtrent?Ik wil ze alsnog aansprakelijk stellen.
Het betreft een nieuw aangelegde asfaltlaag als een biljart met dan plots een gat
Alvast erg bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me overduidelijk dat er wel iemand aansprakelijk gehouden kan worden. Een gat in het wegdek is niet niks. Zeker niet als de rest van het asfalt zo vers als warm brood is. Hoe je dit moet aanpakken zou ik niet weten. Hoop voor je dat er mensen zijn die dit wel weten mbt tot de wetgeving in Duitsland ivm aansprakelijkheid e.d.

Succes. En gelukkig heb je zelf niks. Scheelt weer een hoop ellende.

Als ik je verhaal van de politie mag geloven, apart dat ze zo onvriendelijk deden. Had wel meer sympathie verwacht van Duitse agenten. Maargoed. Misschien hadden ze al schijt aan motorrijders ofzo, of dachten ze dat je te snel reed, en dat je het zelf maar moet uitzoeken. Hoe dan ook, ik zou hier zeker werk van maken.
 
-O- Zelf nog wel helemaal heel?
Ik heb geen idee hoe dat precies werkt. Volgens mij is het erg moeilijk de gemeente en/of de wegbeheerder aansprakelijk te stellen voor dit soort zaken.
 
Altijd werk van maken, even zoeken bij welke gemeente ( kreis) Monchau precies valt en via jouw verzekering dit kenbaar maken maar ik hoop wel dat je foto's gemaakt hebt.
Snap ook niet dat der polizei-beambte zulke uitspraken doet over roekeloos rijden want dat is niet te bewijzen en schade aan een ander daar zijn ze heel streng in.
Succes met de afhandeling

:W Zagetta
 
Laatst bewerkt:
Altijd werk van maken, even zoeken bij welke gemeente ( kreis) Monchau precies valt en via jouw verzekering dit kenbaar maken maar ik hoop wel dat je foto's gemaakt hebt.
Snap ook niet dat der polizei-beambte zulke uitspraken doet over roekeloos rijden want dat is niet te bewijzen en schade aan een ander daar zijn ze heel streng in.
Succes met de afhandeling

:W Zagetta
Monschau hoort bij Kreis Monschau en ik ben die weg zaterdag nog gereden. Laat die nou net vlammetjenieuw geasfalteerd zijn........ :X
 
Bedankt reeds voor de antwoorden.Motor: Duc Monster 900; stuur krom,pinker en spiegel beschadigd,en de gebruikelijke krassen (niet echt erg dus) heeft maar metertje over asfalt geschuurd ,toen berm. Mezelf: schouderspieren uitgerokken.Vooral opgelopen met het uit de berm trekken van de motor denk ik...Mijn broer is me helemaal in Monchau komen halen en we hebben de duc op een aanhangwagen gezet. Het is nu een week geleden en de stekende pijn is weg.Nog een weekje schat ik en ik kan weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
heb net contact gehad met mijn verzekering.Ik moet een dossier samenstellen en rechtsbijstand neemt de zaak over.
 
Was dat gisteren rond 14.30? Ik heb 2 motoren zien stil staan op een kruising bij Monschau, en dat waren Nederlanders! Ik reed er 2 keer langs :P

Succes!
 
Laatst bewerkt:
pffffff dus die regel bestaat daar geen eens.

dus met andere woorden ookal zitten er gaten kuilen bulten en scheuren in het wegdek waardoor je je motor (en jezelf) total loss rijdt. Zegt de overheid: helaas eigen risico.

:r
 
Een bocht van 180° :?

Je reed dus gewoon rechtdoor ?

Dan moet 't wel een flink gat geweest zijn en zou ik dus zeker de wegbeheerder aansprakelijk stellen.

Maar even serieus, wellicht is het nuttig om de BVDM (Duitse broertje van de MAG) in te lichten, je kunt ze vinden op http://www.bvdm.de/. Die mensen hebben vaker contact met wegbeheerders over gevaarlijke wegsituaties, wellicht kunnen ze adviseren en de betreffende wegbeheerder bewegen om het gat te dichten om dit soort vervelende valpartijen in de toekomst te voorkomen.
 
Ik neem toch aan dat jij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de onkunde van de Duitse wegenbouwers aldaar.
 
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer

Ben benieuwd :P

nou volgens mij als je loodrecht rechts afslaat (90 graden) en dat nog een keer doet, ben je omgedraaid en rij je de andere kant op, ook wel rechtsomkeer dat is bij mij 180 graden ;)

@TS: al klote dat het gebeurd, en helemaal als dat in het buitenland gebeurd, succes met de afhandeling!!
 
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer

Ben benieuwd :P
Denk dat jij je middelbare school wiskundeboek er nog eens bij moet pakken...
 
Denk het niet

Bocht van 180º is wsl een haarspeldbocht geweest
 
Laatst bewerkt:
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer

Ben benieuwd :P

Volgens mij is een bocht van 360 graden een volledige cirkel dus niet rechtsomkeer, volgens mij moet jij 180 graden terug naar wiskunde les
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is een hoek van 180º een gestrekte hoek en dus een rechte lijn. :+

heb net contact gehad met mijn verzekering.Ik moet een dossier samenstellen en rechtsbijstand neemt de zaak over.
Ik hoop voor je dat je in het gelijk wordt gesteld.
Iig sterkte met de afhandeling. ;)
 
Volgens mij is een bocht van 360 graden een volledige cirkel dus niet rechtsomkeer, volgens mij moet jij 180 graden terug naar wiskunde les

360 graden is geen volledige cirkel en een bocht van 180 graden is wel rechtdoor als je het letterlijk opvat.

maar ik neem aan dat het een U-bocht was :)
 
ga ook nog even naar de wiskundeles
2x180 =360 2xU bocht is een rondje(cirkel) als de bocht de zelfde kant opgaat, zoniet mag je ze niet bij elkaar optellen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Ik heb zelf een akkefietje gehad waarbij ik op een niet goed opgeruimd olie spoor terecht ben gekomen. Daardoor ging ik dus onderuit. Zelf had ik een rugwervel beschadigd en had een flinke hersenschudding en heb er dus niet veel van mee gekregen. Maar ook hier werdt door de polizei onmiddelijk beweerd dat ik onverantwoord gereden zou hebben (we reden nog geen 50km/h, waar we makkelijk 100 hadden gekund.)

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar volgens mij komt het er in duitsland op neer dat de motor rijder altijd roekeloos heeft gereden als er wat gebeurt. Alleen als er onafhankelijke getuigen, een schuldige partij (anders als de overheid) en een glasheldere schuldvraag is maak je een kans. (Maar zelfs dan behandelen ze je alsof het je eigen schuld was, omdat je roekeloos reed)
 
Terug
Bovenaan Onderaan