Schuiver - Wat nu?

Novazol

Rookie
27 mrt 2017
1
0
Bodegraven
Hoi Motor-forumers,

Het is mij ook gebeurt nu, ik reed vrolijk 40-50 over een dijkweggetje, alles was schoon en ik kon rustig doorrijden op mijn Bonneville. Totdat ik een bochtje met grind tegen kwam net om de hoek. Corrigeren had geen zin meer en toen voelde ik mij motor onder me vandaan schuiven. Wonder boven wonder heeft hij niet getuimeld en heeft hij maar aan het rechterflank wat schuifschade. Geen lekkages gelukkig! En hij start en loopt nog steeds fantastisch, heb hem voorzichtig naar huis kunnen rijden waar hij doorreed als van ouds. Frame is ook niet beschadigd

Het betreft een 2009 Triumph Bonneville SE EFI 865 (matgroen)
Bijgevoegd een afbeelding van de bonnie

De volgende dingen zijn wel kapot/beschadigd

  • De handrem (afgebroken)
  • koplamp (chome ring doorgeschuurt en glas gekrast).
  • rechterspiegel gekrast en wss verbogen
  • Uitlaattape (Het heeft mijn uitlaat-buizen gered! :) )
  • Wiel staat scheefjes (rijd wel netjes rechtdoor)
  • Muffler bekrast
  • Linker schakelaar beschadigd (een knopje verdwenen)
  • Voetrempedaal geschaafd
  • Tank Verfschade rechts (geen deuk)
  • koppelingsbak verfschade rechts
  • Handgrip beetje geschuurt

Het gaat waarschijnlijk een dure grap worden (wat zijn de kosten?), maar ik heb het ervoor over. De motor is een schoonheid en ik wil hem weer naar ouds brengen. Ook wil ik vragen naar de ervaring van anderen. What is your story?

Ik moest mijn verhaal even kwijt, dank jullie wel alvast!

Nova

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had in 2014 in Zwitserland nagenoeg hetzelfde. Het sneeuwde en het zicht was nagenoeg nul.
Na het uitkomen van een vijfde tunnel remde de auto voor mij nogal noks af om de parkeerplaats op te draaien.
Ik tikte de voorrem aan en daar lag ik al.

Schade was nagenoeg hetzelfde als bij jouw. Alleen geen tankschade. En ik denk dat mijn glijsnelheid lager was.
1000 euro schade maar alles was vervangbaar of kon bijgestipt worden. Eerst wilde ik het toch maar voor eigen kosten oplappen a 350 omdat ik geloof ik een eigen allrisk risico had van rond de 300.
Later toch maar besloten het via de verzekering te doen omdat ik al 17 jaar shadevrij rondreed . Ik mocht alleen een jaar lang geen verdere schades rijden, dan kreeg ik premieverhoging.
 
Ik heb mijn eerste motor tijdens een proefrit voor het stoplicht even erbij neergelegd. Het regende dus de grip was al wat minder, maar het ergste waren de kuiltjes, je kent ze vast wel, voor sommige stoplichten heb je van die kuiltjes in het asfalt van optrekkende vrachtwagens.

En je kent vast ook het moment dat het stoplicht op oranje gaat, de rem-of-gas haal ik het of niet situatie, en dan met een mooie camera van het CJIB ernaast. Toch maar remmen dus, toen ik de kuiltjes voelde ging het voorwiel en daar was geen houden aan, hij ging meteen op zen zij. Dat terwijl ik nou juist de witte pijlen ontweek, en dan kom je dus precies in die gaten.

Schade nagenoeg nihil, ik had al wat kunnen remmen voor die blokkeerde, en de motor lag op men been dus er was bijna niets beschadigd behalve het knipperlicht, voetensteuntje, en een stukje van de stuurkap, en wat lak aan de onderkant van de vorkpoot. Ook niets gebroken verder, al heb ik het wel even gevoeld. Nog een behulpzame chauffeur achter me die me even heeft geholpen me te bevrijden van het apparaat.

Het ergste was uiteraard het ritje terug naar de eigenaar. Dan toch liever als het van jezelf is. Ik had hem uiteindelijk wel gekocht, maar heb nooit weer het vertrouwen terug gehad op die motor. Hoop dat dat voor jou niet het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan