Schuivertje op uitlaat opknappen

2FastForYou

MF'er
11 aug 2004
138
0
Ter Idzard
De vorige eigenaar van mijn motor heeft een klein schuivertje gemaakt met de motor waarbij eigenlijks alleen de uitlaat is beschadigd.

schade.jpg


Hoe kan ik dit het beste zelf opknappen. Uiteraard een nieuwe demper plaatsen, maar ik wil het in eerste instantie eerst zelf proberen!

Alvast dank voor het reageren! :}
 
Ik zou gaan kijken of je die dop kunt draaien, gewoon 180 graden draaien.. zie je er nix meer van..

Wil je het echt mooi maken enzo, dan moet je hem eraf halen, en de beschadigingen op een draaibank eraf draaien.. vervolgens ding (laten) spuiten/coaten en je kunt er weer ff tegenaan :) (Nadeel is dat hij dus zwakker wordt, daarom kun je ook overwegen om uit alu een nieuwe dop te maken)
 
Het hoeft van mij niet helemaal weggewerkt te worden, maar in ieder geval dat de roest niet meer te zien is.

Ga het zelf bijwerken dus perfect kan het nooit worden. Gaat mij er gewoon om dat het iets minder opvalt....
 
De krassen zoveel mogelijk wegvijlen, netjes afplakken en heel die grijze dop spuiten zodat je geen kleurverschil ziet...............kun je gelijk je achterbrug bijwerken :)
Of ergens een gebruikte demper op de kop tikken?
 
Eerst ff met een schuurmachine met zon heel smal lint van een cm

Als het een beetje gelijk is dan met een dremel bijwerken

en daarna poetsen met alu tot je er bij neervalt..

Maar 100% krijg je dit nooit meer zonder meer drastische maatregelen die voornamelijk je portemonnee betreffen.

 
Ik heb jullie tips gelezen en heb de plekken op het zwarte gedeelte om redelijk onzichtbaar gemaakt. Busje spuitverf, spuitverf in dop gespoten en met penseeltje opgevuld.

Ik ga, zoals al werd gezegd, de hele dop er af halen, beetje uitdeuken en opnieuw spuiten. Zowel voor als achter ga ik dit doen.

Thanks!
 
Inderdaad, loshalen, en een halve slag draaien!
Of een draaier vinden, die een soortgelijke dop voor je wil draaien....

Ik heb er zo al een aantal opgeknapt.... zie foto, alleen is deze ovaal.

full


Suc6!

Greetz, SoeF!
 
Ik weet niet hoe heet dat gedeelte van je uitlaat wordt (het zal toch niet heter worden dan en graag of 100 denk ik :? ), maar staalplamuur (motip) kan tot een temperatuur van 140 graden celcius aan.

spuitbusje erover en klaar...
 
Die doppen kun je niet draaien want ze zijn niet symetrisch. Is gewoon de dop van een originele uitlaat van de ZXR 750 '93 t/m '95, die doppen kun je gewoon los bestellen.
Heb hetzelfde probleem, bestel er binnenkort ook een nieuw :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan