Hoi,
Ik heb even een vraag voor advies/expertise.
Ik ben in het bezit van een Street Triple uit 2013.
Afgelopen 4 a 5 dagen heb ik hier niet op gereden en gister heb ik er een nieuwe uitlaat op gezet. Nadat ik deze erop had gezet wilde ik deze natuurlijk gelijk even testen.
Maar nu komt het;
Als de motor koud is heb ik nergens last van, start in 1x en verder geen rare geluiden. Maar wanneer de motor warmer is hoor ik een soort krassend geluid dat moeilijk te identificeren is en waar het precies vandaan komt kom ik ook niet helemaal achter. Maar het klinkt op de ritme van de zuigers. Als ik hier op Google kan ik niet echt een concreet antwoord vinden dus misschien weten jullie meer.
Er zit nog genoeg olie in, olie is ook redelijk nieuw (1000km ofzo)
Bij de vorige keer olie verversen zag ik geen metalen splinters oid.
Motor wordt niet te heet.
Als ik rij hoor ik het niet (kan ook door de nieuwe uitlaat komen)
Wanneer de motor in neutraal staat hoor ik het en als ik voor een stoplicht sta met de koppeling ingetrokken ook.
Het lukte me helaas niet om het geluid vast te leggen op camera maar mijn idee ging naar de zuigerveren die lichtjes langs de wand schuren of de oliepomp is stuk?
Of zou het kunnen dat de motor te rijk loopt door het nieuwe luchtfilter en de uitlaat waardoor ik gekke geluiden hoor.
Ik sta open voor andere suggesties
Ik heb even een vraag voor advies/expertise.
Ik ben in het bezit van een Street Triple uit 2013.
Afgelopen 4 a 5 dagen heb ik hier niet op gereden en gister heb ik er een nieuwe uitlaat op gezet. Nadat ik deze erop had gezet wilde ik deze natuurlijk gelijk even testen.
Maar nu komt het;
Als de motor koud is heb ik nergens last van, start in 1x en verder geen rare geluiden. Maar wanneer de motor warmer is hoor ik een soort krassend geluid dat moeilijk te identificeren is en waar het precies vandaan komt kom ik ook niet helemaal achter. Maar het klinkt op de ritme van de zuigers. Als ik hier op Google kan ik niet echt een concreet antwoord vinden dus misschien weten jullie meer.
Er zit nog genoeg olie in, olie is ook redelijk nieuw (1000km ofzo)
Bij de vorige keer olie verversen zag ik geen metalen splinters oid.
Motor wordt niet te heet.
Als ik rij hoor ik het niet (kan ook door de nieuwe uitlaat komen)
Wanneer de motor in neutraal staat hoor ik het en als ik voor een stoplicht sta met de koppeling ingetrokken ook.
Het lukte me helaas niet om het geluid vast te leggen op camera maar mijn idee ging naar de zuigerveren die lichtjes langs de wand schuren of de oliepomp is stuk?
Of zou het kunnen dat de motor te rijk loopt door het nieuwe luchtfilter en de uitlaat waardoor ik gekke geluiden hoor.
Ik sta open voor andere suggesties