Schurend geluid uit het blok?

Detrexion

MF'er
24 mrt 2017
46
0
Hoi,

Ik heb even een vraag voor advies/expertise.
Ik ben in het bezit van een Street Triple uit 2013.
Afgelopen 4 a 5 dagen heb ik hier niet op gereden en gister heb ik er een nieuwe uitlaat op gezet. Nadat ik deze erop had gezet wilde ik deze natuurlijk gelijk even testen.
Maar nu komt het;
Als de motor koud is heb ik nergens last van, start in 1x en verder geen rare geluiden. Maar wanneer de motor warmer is hoor ik een soort krassend geluid dat moeilijk te identificeren is en waar het precies vandaan komt kom ik ook niet helemaal achter. Maar het klinkt op de ritme van de zuigers. Als ik hier op Google kan ik niet echt een concreet antwoord vinden dus misschien weten jullie meer.

Er zit nog genoeg olie in, olie is ook redelijk nieuw (1000km ofzo)
Bij de vorige keer olie verversen zag ik geen metalen splinters oid.
Motor wordt niet te heet.

Als ik rij hoor ik het niet (kan ook door de nieuwe uitlaat komen)
Wanneer de motor in neutraal staat hoor ik het en als ik voor een stoplicht sta met de koppeling ingetrokken ook.

Het lukte me helaas niet om het geluid vast te leggen op camera maar mijn idee ging naar de zuigerveren die lichtjes langs de wand schuren of de oliepomp is stuk?
Of zou het kunnen dat de motor te rijk loopt door het nieuwe luchtfilter en de uitlaat waardoor ik gekke geluiden hoor.

Ik sta open voor andere suggesties :)
 
Hoi,

Ik heb even een vraag voor advies/expertise.
Ik ben in het bezit van een Street Triple uit 2013.
Afgelopen 4 a 5 dagen heb ik hier niet op gereden en gister heb ik er een nieuwe uitlaat op gezet. Nadat ik deze erop had gezet wilde ik deze natuurlijk gelijk even testen.
Maar nu komt het;
Als de motor koud is heb ik nergens last van, start in 1x en verder geen rare geluiden. Maar wanneer de motor warmer is hoor ik een soort krassend geluid dat moeilijk te identificeren is en waar het precies vandaan komt kom ik ook niet helemaal achter. Maar het klinkt op de ritme van de zuigers. Als ik hier op Google kan ik niet echt een concreet antwoord vinden dus misschien weten jullie meer.

Er zit nog genoeg olie in, olie is ook redelijk nieuw (1000km ofzo)
Bij de vorige keer olie verversen zag ik geen metalen splinters oid.
Motor wordt niet te heet.

Als ik rij hoor ik het niet (kan ook door de nieuwe uitlaat komen)
Wanneer de motor in neutraal staat hoor ik het en als ik voor een stoplicht sta met de koppeling ingetrokken ook.

Het lukte me helaas niet om het geluid vast te leggen op camera maar mijn idee ging naar de zuigerveren die lichtjes langs de wand schuren of de oliepomp is stuk?
Of zou het kunnen dat de motor te rijk loopt door het nieuwe luchtfilter en de uitlaat waardoor ik gekke geluiden hoor.

Ik sta open voor andere suggesties :)

Koop een Suzuki :P

Raakt er iets je frame .... klem uitlaat ?

Zo niet,zet je oude uitlaat terug erop dan weet je dat alvast zeker ;) Klinkt dan alles als vanouds OK :t Nieuwe uitlaat weer erop zetten dan zou je even met de motor de testbank op kunnen gaan om e.e.a ( benzine/luchtmengsel) te laten checken? De meesten doen dat niet maar ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Raakt er iets je frame .... klem uitlaat ?

Zo niet,zet je oude uitlaat terug erop dan weet je dat alvast zeker ;) Klinkt dan alles als vanouds OK :t Nieuwe uitlaat weer erop zetten dan zou je even met de motor de testbank op kunnen gaan om e.e.a ( benzine/luchtmengsel) te laten checken? De meesten doen dat niet maar ik wel.

Ik zal inderdaad straks even de oude uitlaat monteren in de hoop dat ik dan geen geluiden hoor. Had inderdaad al gekeken of er iets het frame raakt maar voor zover ik kan zien niet/voelen.

Thanks :)
 
Laatst bewerkt:
waarom zou het in ene aan je zuigers liggen ? denk eerder je nieuwe uitlaat. ;)

Misschien loopt het blok rauwer na bevestiging van de (open?) uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou het in ene aan je zuigers liggen ? denk eerder je nieuwe uitlaat. ;)

Misschien loopt het blok rauwer na bevestiging van de (open?) uitlaat.

Ik kreeg een beetje het idee dat de zuigerveren krasten omdat ik het geluid hoor op de maat van de motor :+ . En omdat ie heel even heeft stilgestaan en om die reden de olie naar beneden is gezakt en niet meer lekker omhoog is gepompt door mogelijk een kapotte oliepomp. Maar dat was mijn theorie :p. Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
 
Of zou het kunnen dat de motor te rijk loopt door het nieuwe luchtfilter en de uitlaat waardoor ik gekke geluiden hoor.
Eerder te arm dan te rijk, wil je het zeker weten moet je laten meten.

Kijk ook naar de ketting, kan zijn dat die wat minder soepel draait door de troep die vorige week op de weg lag. Je had het weliswaar over geluid in het ritme van de motor maar ketting uitsluiten kan geen kwaad. Ketting smeren kost minder tijd dan blok open trekken :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook naar de ketting, kan zijn dat die wat minder soepel draait door de troep die vorige week op de weg lag. Je had het weliswaar over geluid in het ritme van de motor maar ketting uitsluiten kan geen kwaad. Ketting smeren kost minder tijd dan blok open trekken :+

Ik smeer mijn ketting natuurlijk altijd op tijd, en ben dus heus geen ervaringsdeskundige, maar daar kan inderdaad geluid vanaf komen dat je niet thuis kan brengen als je het nooit eerder gehad hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan