schuuropruiming Diversion xj600

Status
Niet open voor verdere reacties.

haazzpaazz

Die hard MF'er
18 dec 2007
498
2
Hasselt County
Voorjaars opruiming!
Hoef geen hoofdprijs!!
What you see is what you get!
Alles in een keer voor 150€

Achterdemper (Niet Lek OID) 20
Foto-BC8KVL7G-D.jpg


Start/kill sw + lampen/ ri aaanwijzer sw(niet op foto) 10€
Foto-WYNW4PN8-D.jpg



Achterlamp 7,50€
Foto-SXOSK7K6-D.jpg


Tankdop +sleutels 7,50€
Foto-D8KPR6QQ-D.jpg


2linker spiegels 10€ p/s
Foto-78RXFLMS-D.jpg



Setje tandwielen gebruikt maar goed 15€
Foto-TKAFPVHT-D.jpg

Foto-II68M8E7-D.jpg


deukvrije tank is lelijk gespoten zit wel een tankcure in dus rot niet. 45€
Foto-4AOYTPNN-D.jpg


Eu koplamp 35 €
Foto-YB3QAXBE-D.jpg


Tellerhuis MH 59k met ingebouwd alarmledje 20€
Foto-M3NPHSSP-D.jpg


]
Setje wielen + Schijven+ assen. banden matig voorschijf dun achterschijf zgan (gaan kompleet weg 45
Foto-RJBUKI7R-D.jpg

Foto-OD4CZ7FP-D.jpg


Komplete Kont geen scheuren of krassen. 50€
Foto-PJZTFBWL-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de staat van de achterremklauw?
Ik heb er nu een lekkende opzitten (NA het reviseren), waar de aluminium rand rond de stofringen aan een kant is afgebrokkeld.
En ik heb een incomplete liggen, waar dat probleem niet in zit maar waar andere kleinigheden aan zijn. Door verhuizing ben ik nog niet toegekomen aan sleutelen, en het liefst wil ik zeker weten dat ik alle onderdelen heb om het ook echt te kunnen oplossen voordat ik er aan begin.
Oftewel: hoe is de remklauw?
 
Dank je, ik wacht even af :)

Kan je ook meteen controleren of de glijpennen e.d. nog los te krijgen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Oja, dit topic was er ook nog! Ik ben nog steeds op zoek naar de achterremklauw, zie RemcoNL in "Het grote Yamaha Diversion topic deel 12" voor een foto van het "afgebrokkelde" aluminium, waardoor de stofring bij m'n huidige remklauw naar buiten komt.

Omdat ik het graag goed op wil lossen, heb ik een paar vragen:
1. Zijn de ontluchtingsnippels nog los te draaien (ik heb er nu 1 afgebroken in een remklauw zitten)?
2. Zijn de glijpennen nog los te draaien (volgens mij heb je deze vraag hierboven al positief beantwoord, maar voor de zekerheid ;) )
3. Moet de remklauw gereviseerd worden (lees: keerringen en stofringen vervangen?)? Of is-ie zo te gebruiken? Want met het reviseren van mijn oude remklauw is het hele probleem van lekkage bij mij namelijk ontstaan. Het zou een mooie oplossing zijn als dat nu niet meer hoeft.
4. Hoe is het aluminium randje rond de stofring (als dat al zichtbaar is), want daar is het probleem bij mij (denk ik) door ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
@4: ik kan me ook niet voorstellen dat de stofring zorgt voor lekkage, maar feit is dat-ie lekt (met keerringen van eBay)...

Kan je een mooi prijsje maken voor alleen de remklauw incl. verzenden? De rempomp e.d. hoef ik niet te vervangen :)
*Edit* Ik kan hem ook komen halen, die 52 km naar Hasselt durf ik zonder achterrem ook nog wel te rijden. Ik rijd al 2 maanden zonder hem te gebruiken, maar nu is-ie er ook echt vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de remklauw er ondertussen opzitten *O* *O* Hij remt weer goed, lekt niet, maar loopt wel aan (ook na een ritje). Voor het mooie moet-ie dus alsnog gereviseerd worden, maar daar durf ik (nu) niet meer aan te beginnen :X :X
Ik zal de volgende rit eens kijken of de remschijf warm wordt als ik hem niet gebruik. Nu was-ie goed warm, maar ik heb hem dan ook enthousiast gebruikt.

Mocht iemand nog een achterrempomp nodig hebben: die ligt in de kast :)
 
Ik heb de remklauw er ondertussen opzitten *O* *O* Hij remt weer goed, lekt niet, maar loopt wel aan (ook na een ritje). Voor het mooie moet-ie dus alsnog gereviseerd worden, maar daar durf ik (nu) niet meer aan te beginnen :X :X
Ik zal de volgende rit eens kijken of de remschijf warm wordt als ik hem niet gebruik. Nu was-ie goed warm, maar ik heb hem dan ook enthousiast gebruikt.

Mocht iemand nog een achterrempomp nodig hebben: die ligt in de kast :)

Mooi te horen...
anders even de klauw er weer afdraaien...
Blokken er tussenweg halen.
Even oppompen PAS op niet te ver.
en ff de zuigers draaien en met een brillo langs de zuigers gaan.
en adnders weer ff naar mij komen fixen we het even.
 
Mooi te horen...
anders even de klauw er weer afdraaien...
Blokken er tussenweg halen.
Even oppompen PAS op niet te ver.
en ff de zuigers draaien en met een brillo langs de zuigers gaan.
Kan je dit toelichten? Een brillo als in een schoonmaakdoekje? *Edit*: zojuist brillo gevonden in het keukenkastje (wist ik veel :+ ), dat ziet er uit als een combinatie van staalwol en schuurspons, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar dan behandel je dus alleen de cilinder, en niet de rubbers. Helpt dat genoeg? Want bij reviseren ga ik uit van rubbers vervangen en de zuiger helemaal glimmend maken...

en adnders weer ff naar mij komen fixen we het even.
Dat klinkt als een goed aanbod *O* Zolang m'n remvloeistofreservoir niet gevuld hoeft te worden is het allemaal goed bereikbaar. (en anders een uurtje langer prutsen met hele zwarte handen om alles eraf te halen)
 
Laatst bewerkt:
en ff de zuigers draaien en met een brillo langs de zuigers gaan.
en adnders weer ff naar mij komen fixen we het even.
Even een kick: na een ritje 80 km/h doet het aanraken van de remschijf pijn (zonder hem te gebruiken). Ik wil binnenkort gaan brillo-en, kan je mij vertellen hoe dat draaien van de zuigers gaat? Is daar een "truc" voor? Een tang zal krassen, dus dat valt af...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan