Schwenker I en Schwenker II

De ouwe trouwe K100 heeft het afgelopen weekend weer lekker mogen werken. Heerlijk weg geweest met de oudste dochter. Camping Westerwolde op de Veluwe is echt een aanrader. Veel ruimte, weinig mensen, veel natuur.
Fikkie gestookt, hout uit het bos gehaald, zelf zagen en hakken, BBQ boven het vuur op m'n zelfgemaakte rooster, veel ouwehoeren met de tienermeid, boomklimbos bezocht, 3,5 uur lang spierpijn kweken, luxe uit eten, koffie zetten op de benzinebrander en heel veel zwabberen.
Wat is zijspan rijden toch een feest!

IMG_20210814_133502.jpg
IMG_20210815_115232.jpg
IMG_20210814_192527.jpg
IMG_20210815_092207.jpg
IMG_20210815_211157.jpg


Toen we zojuist thuis kwamen zei ze dat ze dit wel 3 weken zou willen doen. Dat horen we graag!
 
Fijn dat je dochter dit zo leuk vindt. Wellicht wordt zo ook het motor/zijspan virus doorgegeven. 👍
 
Ja het hobbelt lekker.
Ik heb een ander bandje op de zijspan en de vering is aangepast waardoor ik geen last meer heb van een wiel dat aanloopt in het spatbord, ik durf in eens veel meer hobbels mee te pikken.
 
Al twee jaar niks gepost hier.
En dat terwijl ik toch best veel rij met de zwabber, maar als er niks stuk gaat of niks verandert is er eigenlijk niks te melden.

Nu toch wel iets te melden, ook al is het niet over mijn eigen spannetje.
Ik werd een maand of twee terug via Facebook benaderd door een schwenker rijder die met een R1100 aan het zwabberen was. Het zwabberen beviel goed maar de zitpositie op de R1100 paste niet meer lekker na een knie operatie. Dus had hij een K75 gekocht. Dat zit veel lekkerder voor de knieën.
Daar moest de schwenker ook weer aangebouwd worden, dus kwam hij bij mij met vragen over waar ik mijn subframe had laten maken. Toen ik zei dat ik het zelf gemaakt had volgde direct de vraag of ik dat ook voor een K75 wilde doen. Aangezien ik daar echt helemaal geen tijd voor heb, heb ik hem doorverwezen naar Ad Donkers van LBS.
Ad had afgelopen weekend blijkbaar tijd want ineens zie ik allemaal foto's voorbij komen van een schwenker aan een K75 met een door Ad gemaakte kopie van mijn subframe.
Ik zie dat als een enorm compliment.

a0ef5846-01d2-4284-803b-da7c04065f49.jpg
 
Ha ik had de foto's bij Ad al gezien,
mooi toch dat hij jouw systeem heeft nagebouwd, en jij zelf heb allang bewezen dat het goed is.
 
Zeker mooi.
Ik zie mijzelf als een prutser en Ad als 1 van werelds beste zijspanbouwers, dan is het voor mij echt een mega compliment dat hij mijn ontwerpje nabouwt.
 
Zeker mooi.
Ik zie mijzelf als een prutser en Ad als 1 van werelds beste zijspanbouwers, dan is het voor mij echt een mega compliment dat hij mijn ontwerpje nabouwt.
Hij heeft toch ook met die 2e zijspan dag een stukje gereden op die van joe ?
 
Snel patent aanvragen 🤪. Zeker een groot compliment, toch goed gefabriekt dat subframe van je.
 
Tis niet gejat hè, wel gekopieerd....
Met toestemming van.
Tis toch mooi dat jou ontwerp 1 op 1 of bijna 1 op 1,overgenomen word.
Door nog wel een prof aanbouwer.
Geeft toch aan dat ook hij er vertrouwen in heeft.
Och, dat prof aanbouwer..... Die hebben ook geen zijspanbouwdiplomas hoor. Die bouwen ook vaak van: bij dat span blijft het heel, dus bij een volgende zal dat ook wel goed gaan!

(denk ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan