Schwenker I en Schwenker II

Ja dat is mij bekend maar die lip gaat er af. De buis word over een grote lengte vast gelast aan de buis.
 
Ik heb vanavond nog eens stevig zitten puzzelen en staren naar de schokbreker maar het is niet zo eenvoudig om het lange ding te verstoppen in een buis met een intern frame. De ophanging ga ik op een ander manier oplossen en de buis komt er echt als losse sleeve omheen, puur voor de sier.

Dat denken, puzzelen en filosoferen is eigenlijk het leukste van het bouwen vind ik. En dat is het altijd gezellig als er iemand langskomt die mee denkt, nog meer ideeën rondstrooit en weerwoord geeft.
Daarom zet ik op dit soort avonden de garagedeuren altijd helemaal open, muziekje aan, licht aan en er komt vanzelf wel iets naar binnen vliegen.
Vanavond kwam @bikerfreak gezellig langs. Altijd leuk. Hij is net weg.
 
Ik dacht dat die buis van RVS zuivelbuis gemaakt was...foutje
Screenshot_20200530-094005_Chrome.jpg
 
Vanavond weer eens tijd gehad om wat te rotzooien in de garage.
Ik heb een mooie halve maan uit 10mm dik plaat gemaakt en daar een tweede plaat met een oog aan vast gemaakt. Dit zit stevig op de bocht van de buis vast.
De achterschokbreker zit nu niet zo lomp vast maar sierlijk haast uit het zicht. Nu nog eens kijken of ik die buis er omheen ga frommelen.
De tank is geheel gelast, er kan meer dan 24 liter in en het loopt er verbazingwekkend genoeg niet uit. Hij had 1 klein lekje op een hoekje, dat is nu ook dicht.
Er zitten nog geen brandstof nippels aan, die moeten nog binnen komen uit China.
Tussen alle brandstof leidingen komen krullen van zacht koper, dat ziet er mooi steampunk/ouderwets uit.
Ik kwam in de garage nog een zijstandaard tegen, die hangt er nu onder. Makkelijk om heen en weer te duwen en te parkeren overal.

Volgende stap is het achterspatbord.
Dat gaat niet meeveren met het achterwiel maar komt aan een stevige oversized beugel te hangen zodat ik ook met een veilig gevoel het tweede zadel kan monteren.
Die beugel komt vanaf het frame helemaal tot over de achterkant van het spatbord zodat ik daar ook het achterlicht op kan monteren.
Dan kunnen de draadjes mooi verstopt door de buis en staat het achterlicht lekker stevig.

Plaatje bij het praatje:

1593811762355.png


1593809705676.png


1593809758900.png


1593809867073.png


Het wordt best een maf ding.
Ik ben nog niet helemaal uit of ik het stuur zo laat. Ik denk er over om zelf een stuur te buigen, lekker groot en vlak.
 
Laatst bewerkt:
achterspat een beetje meer stylen rond het wiel, als hij straks in veert ziet het er een beetje raar uit.
 
Ik zou de injectie er op laten voor de betrouwbaarheid, en gewoon ter decoratie ergens een knoepert van een carburateur op zetten.
Of misschien een compressor....:9~
 
De injectie is mooi, maar de kast met luchtmassa meter en de dikke kabelboom met CPU zijn lomp. Ik kan me twee spruitstukken met jetsers van Dell Orto's heel goed voorstellen.
 
Ik vind de ruimte wel mooi. Eigenlijk moet de injectie er af en een belachelijke auto carburateur er op.
Ik moet nog veel troep kwijt.
De ruimte verdwijnt dus voor een groot deel.
Ik wil absoluut m'n injectie houden. Al was het alleen maar om de tuning ECU te gebruiken. 115pk is best veel voor een K1100.
De lelijke kunststof luchtfilterdoos komt natuurlijk niet meer terug. Daar gebruik ik een mooie ronde luchtfilterbus van een Trabant voor.
De ECU kan ik mooi kwijt onder de tank, daar zit namelijk stiekem wat ruimte.
De accu kan net achter/onder de versnellingsbak waar normaal de katalysator zit.
Het koelwaterreservoir wordt een kleine groene Bokma fles.
De radiator vervang ik voor een rechtopstaand dikker exemplaar dat rechtop kan staan. Die heb ik toevallig...
 
De injectie is mooi, maar de kast met luchtmassa meter en de dikke kabelboom met CPU zijn lomp. Ik kan me twee spruitstukken met jetsers van Dell Orto's heel goed voorstellen.
Dat is het leuke van een K1100, die heeft die rare lompe grote luchtweger niet. Daar zitten eenvoudige kleine sensoren in het luchtfilterhuis.
 
Vanavond weer eens tijd gehad om wat te rotzooien in de garage.
Ik heb een mooie halve maan uit 10mm dik plaat gemaakt en daar een tweede plaat met een oog aan vast gemaakt. Dit zit stevig op de bocht van de buis vast.
De achterschokbreker zit nu niet zo lomp vast maar sierlijk haast uit het zicht. Nu nog eens kijken of ik die buis er omheen ga frommelen.
De tank is geheel gelast, er kan meer dan 24 liter in en het loopt er verbazingwekkend genoeg niet uit. Hij had 1 klein lekje op een hoekje, dat is nu ook dicht.
Er zitten nog geen brandstof nippels aan, die moeten nog binnen komen uit China.
Tussen alle brandstof leidingen komen krullen van zacht koper, dat ziet er mooi steampunk/ouderwets uit.
Ik kwam in de garage nog een zijstandaard tegen, die hangt er nu onder. Makkelijk om heen en weer te duwen en te parkeren overal.

Volgende stap is het achterspatbord.
Dat gaat niet meeveren met het achterwiel maar komt aan een stevige oversized beugel te hangen zodat ik ook met een veilig gevoel het tweede zadel kan monteren.
Die beugel komt vanaf het frame helemaal tot over de achterkant van het spatbord zodat ik daar ook het achterlicht op kan monteren.
Dan kunnen de draadjes mooi verstopt door de buis en staat het achterlicht lekker stevig.

Plaatje bij het praatje:

Bekijk bijlage 1519184

Bekijk bijlage 1519185

Bekijk bijlage 1519186

Het wordt best een maf ding.
Ik ben nog niet helemaal uit of ik het stuur zo laat. Ik denk er over om zelf een stuur te buigen, lekker groot en vlak.
Mischien zo een koehoornstuur zoals op mijn guzzi
 
Het wordt idd een maf ding...

Misschien komt t door de hoek van de foto's of door hoe t spatbord er nu op licht, maar je dreigt de lijn een beetje kwijt te raken volgens mij.

Het is net alsof die met een gekromde rug omhoog is geknikt
 
Volgens mij kom je met een Guzzi Cali stuur ook al een eind in die richting. Ik vind het tenminste een kruiwagen houding
 
Terug
Bovenaan Onderaan