Schwenker I en Schwenker II

Ik vind het cross stuur op mijn RS heerlijk sturen. Misschien wil Hellracer wel met je ruilen. Het Cali stuur is het eerste dat ik van mijn Guzzi span afgegooid heb, ik vond het vreselijk.
 
Ik wil een stuur dat mooi in 1 radius loopt, geen verzet of knikken. Ik denk dat ik een meter hydrauliek pijp om een ronde tuintafel heen trek.
 
Even een plaatje hoever ik nu ben:

1595449075987.png


De lijn klopt nu weer beter, het spatbord ligt op hoogte, het achterframe loopt parallel aan het motorblok, de voorvork zit op de hoogte die het wordt.

En omdat de projectfiets buiten stond heb ik gelijk alles maar eens naast elkaar gezet.

3 keer K op een rij:
1595449130262.png



1595449177884.png


1595449215583.png


1595449265123.png
 
Dan heb ik ook nog 2 Volvo's en 2 Trabantjes.
En een elektrische scooter, een elektrische fiets, een race fiets, een gewone fiets en een kroegfiets.
En een 35cc step.
 
Vandaag de voorremmen gefixt.
De klauwen van de K1100 passen op de schijven van de R150GS zonder extra spacers of moeite als je het wiel maar netjes centreert. Dat gaat alleen met andere lagers in het voorwiel (van 20mm as naar 25mm as) en daarna moest ik puzzelen met de handenvol spacers die ik in de loop der jaren verzameld heb van verschillende K fietsen. Ik heb geen idee meer welke spacers het nu zijn geworden maar het is allemaal K spul en het past strak en zonder speling.
Zojuist nieuwe staalomvlochten slangen in China besteld.
De rempomp die ik ga gebruiken komt van een XJR1300 volgens mij. Stevig ding met een 18mm pomp en verstelbare hendel.
Ook gelijk nieuwe remblokken gemonteerd, die had ik nog.

De achterrem wordt een ander verhaal. De schijf van een K1100 zit op het cardan gemonteerd (slim), de schijf van een 1150GS zit op het wiel gemonteerd (dom). Het klauwtje van de K kan ik niet gebruiken want die is te breed en loopt klem tegen de spaken van het achterwiel. Ik ga wel eens rommelen tussen mijn haast eindeloze voorraad met remklauwen, schijven en andere zooi.

De eerste stappen naar een kabelboom zijn ook gezet, ik heb de ABS uit de kabelboom gevlochten, die komt niet meer terug. Alle componenten zijn aanwezig en compleet, de dynamo en startmotor zijn gemonteerd. De Motronic kast heeft een plekje gekregen, je ziet er echt helemaal niets van, hij ligt onder de tank tussen de framebuizen.
 
Vandaag de voorremmen gefixt.
De klauwen van de K1100 passen op de schijven van de R150GS zonder extra spacers of moeite als je het wiel maar netjes centreert. Dat gaat alleen met andere lagers in het voorwiel (van 20mm as naar 25mm as) en daarna moest ik puzzelen met de handenvol spacers die ik in de loop der jaren verzameld heb van verschillende K fietsen. Ik heb geen idee meer welke spacers het nu zijn geworden maar het is allemaal K spul en het past strak en zonder speling.
Zojuist nieuwe staalomvlochten slangen in China besteld.
De rempomp die ik ga gebruiken komt van een XJR1300 volgens mij. Stevig ding met een 18mm pomp en verstelbare hendel.
Ook gelijk nieuwe remblokken gemonteerd, die had ik nog.

De achterrem wordt een ander verhaal. De schijf van een K1100 zit op het cardan gemonteerd (slim), de schijf van een 1150GS zit op het wiel gemonteerd (dom). Het klauwtje van de K kan ik niet gebruiken want die is te breed en loopt klem tegen de spaken van het achterwiel. Ik ga wel eens rommelen tussen mijn haast eindeloze voorraad met remklauwen, schijven en andere zooi.

De eerste stappen naar een kabelboom zijn ook gezet, ik heb de ABS uit de kabelboom gevlochten, die komt niet meer terug. Alle componenten zijn aanwezig en compleet, de dynamo en startmotor zijn gemonteerd. De Motronic kast heeft een plekje gekregen, je ziet er echt helemaal niets van, hij ligt onder de tank tussen de framebuizen.
Ik heb nog een schijfje van een RS liggen, die kun je op de cardan monteren (gaatjes zitten er als het goed is?). Die is iets in diameter afgedraaid en er past in ieder geval de GS klauw op. Mss heb je er wat aan?
 
Ja hoor. Je moet waarschijnlijk de nokken van het spaakwiel afhalen. Maar ik heb een GS staan ter vergelijk.

App maar ff
 
Terug
Bovenaan Onderaan