Schwenker I en Schwenker II

Hoi.

Komt wel je wiel 10 mm naar links.
Ik zou op zoek naar een GS tangetje.

Groeten, Paul.
 
Zou ik ook doen. Zo'n simpel enkelzijdig klauwtje. Dezelfde zitten ook op een KTM. Misschien past de voorrem van een F650 ook.
 
Nog gewerkt aan het project?
Veel kleinere dingetjes gedaan. Nieuwe voetsteunbevestigingen gemaakt zodat ik die lelijke grote aluminium platen niet meer heb. Bovendien waren die alletwee afgebroken bij de oorspronkelijke crash van de motor dus ik moest wel iets. Veel te veel tijd aan besteed, eindeloos geslepen en gelast maar ik ben blij met het resultaat. De voetsteunen zelf zijn dikke rubber dingen die er ouder uitzien dan ze zijn want ze komen van een oude Suzuki GS die ik ooit gesloopt heb en dus nog had liggen. Het rempedaal en pompje zijn origineel.
Koplamp bevestiging verstelbaar gemaakt.
Stuurschakelaars/handle houders/rempomp gemaakt. Ik heb in tegenstelling tot eerdere berichten niet de rempomp van een Yamaha gebruikt maar de originele K1100 pomp. Die zit geïntegreerd in een heel erg lelijke dikke klont waar de welbekende heel erg lelijke grote plastic knoppen voor knipperlichten, starten, verlichting en alle andere zooi weer op verspreid zitten.
Die heb ik er allemaal afgehaald.
Ik ben met slijptol en komborstel net zo lang aan het slijpen en schuren geweest tot ik eindigde met kaal aluminium in een vorm die ik acceptabel vond. Daar heb ik vervolgens de leuke schakelaartjes die ik al eerder verzameld had op/in gebouwd waardoor het nu van een afstandje ineens heel oud allemaal lijkt.
Dat is de bedoeling uiteraard.
Achterrem nog niet verder mee gegaan. Komt vanzelf.

Heel veel in huis en aan andere zaken geklust tussendoor.
Van grote tot kleine projectjes. Veel achterbanden vervangen bij de K1200r, die eet ze op alsof het stroopwafels zijn, zelf zonnepanelen geplaatst, zolder geïsoleerd, bagagerek op de F650 verzwaard, Snavelfiets carburateurs gereinigd, accu vervangen en remmen gefixt, trombone, tuba en trompet gerestaureerd, tuba verkocht met belachelijke winst, sopraan saxofoon is nog in progress, badkamer wordt zo langzamerhand een paleisje, veel te veel tijd aan het opnieuw inrichten van de huisserver besteed, computer bestanden van 15 jaar terug geback-upt, WIFI door het hele huis verbeterd, alle oude audioapparaten bluetooth compatible gemaakt en meer van dat soort zaken. Alles kost tijd en daarnaast moet het huishouden ook gewoon doordraaien. Iedere week alle boodschappen en iedere dag koken, de was en het huiswerk van de meiden helpen, het gaat gewoon door. Gelukkig heb ik daar veel ruimte voor in m'n huidige baan.
Toestand van mijn vrouw is afgelopen winter wel achteruit gegaan helaas, ik hoop dat het weer een beetje verbeterd. De hoeveelheid ziekenhuis bezoeken verschilt van week tot week, in januari heeft ze een bestralingsprogramma gehad van 21 keer, dat betekend dat je iedere dag op en neer rijdt voor meer dan 4 weken lang en dat ze daarna 2 maanden moet herstellen. Dat zijn zware weken. Nu we op de scans kunnen zien dat de bestralingen gewerkt hebben geeft dat weer een beetje moed en energie. Hopelijk zet dat door.

Ik zal straks wel even foto's maken van de stuur elementen.
 
Dat doe ik ook uiteraard maar het schiet niet zo hard op als ik wil.
M'n jongste dochter lacht zich krom om de geluiden die ik produceer.
De oudste zegt gewoon " hou er maar mee op, dat wordt niks"
Hopelijk kunnen wij allen daar snel over oordelen.
 
Thanks mannen. En dame.

Even een plaatje van de stuurdingesen:

Zo zijn ze origineel:
1620336623824.png

1620336722236.png

en zo zijn ze nu:

1620336507096.png


1620336527136.png



Ik ben best tevreden. Zeker omdat ik nu die fijne verstelbare, betrouwbare K1100 remhandle nog steeds heb.
 
Dat is behoorlijk "out of the box "
Leuk idee zo, dat past er goed bij

Dat stukje tank ziet er op de foto goed uit. Blijft dat zo?
 
Die tank hoop ik mooi glimmend zwart met witte bies te maken.
Maar eerst moet ik hem geschikt voor injectie maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan