Scooter advies gevraagd (vivacity 100 of lead 100)

koban

Rookie
12 mrt 2008
2
0
Hallo Scooter fans,

Ook ik ben sinds kort besmet met het scooter virus :+ .

Vroeger moest ik niks van scooters moest hebben, maar nu ben ik helemaal om.

Na een aantal keren scooters te huren tijdens mijn vakanties in Indonesie, ben ik overtuigd van het gemak en plezier van een scooter voor de korte afstandjes.

Nu zit ik dus te denken aan een kleine scooter, aangezien mijn stallings ruimte en budget beperkt is (+/- 1500 Euro), wat de keuze iets beperkt tot de 100/125 cc klasse.

Tijdens mijn zoektochten naar informatie op internet kom ik peugeot vivacity 100 en honda SVC100 LEAD regelmatig tegen, overjarige modellen maar nieuw, en zo rond mijn budget.

Nu zie ik dat de peugeot een 2 takt machine is en de honda een 4 takt, waarbij ik zou denken dat de 2 takter wellicht een betere performance levert.

Nu is top snelheid niet zo heel belangrijk maar ik zou toch wel zo rond de 100 echte kilometers willen kunnen rijden voor het geval dat je toch op een rijksweg moet, of in ieder geval geen last hebt van drukkende vrachtwagens.

Volgens mij zijn er hier op het forum vast wel mensen die mij een advies kunnen geven welke van deze 2 de best keus zou zijn, en waarom.

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties.
 
ik zou toch wel zo rond de 100 echte kilometers willen kunnen rijden

doen ze geen van 2
de honda heeft 7 pk en doet ongeveer 80(mijne) en de viva met 8,6 pk zal iets sneller zijn
voor de viva is wel tuning spul te koop en is wel naar de 100 te krijgen, voor de lead niets.

mijn advies: koop een 2de hands dylan voor 1500
 
Ik sluit me hier bij aan, de Dylan is een perfect machinetje.
 
Zo'n Vivacity wordt nu nieuw voor €1499 aangeboden en da's natuurlijk een koopje [normaal €2399].
Ik ken iemand die er zoéén heeft gekocht en dankzij het 2takt karakter is 'íe heel pittig en loopt ong.95km/u maar met een meer open uitlaat meer dan 100km/u.
Een Dylan [die voor dat geld al enkele jaren oud zal zijn] is niet veel sneller want een stuk zwaarder dan een Vivacity ,alleen de top ligt wat hoger.

De Lead is echt te traag en mijns insziens ook niet mooi, een Vivacity is iig mooier om te zien.
 
Iedereen bedankt voor de tips, ik ga denk ik gewoon maar even een proefritje proberen te maken op de vivacity.
 
Lijkt me een goed idee, denk niet dat het tegen zal vallen want het zijn kekke scootertjes.
Mocht je tot aanschaf overgaan, plaats dan even wat fotootjes van je nwe aanwinst=altijd leuk! 8-)
 
Ik heb zelf ook eens een 100cc Peugeot gekocht binnen twee weken vanuit de winkel.
Gouw weer weg gedaan! De brommers floten me om de oren.
Je moest hem bijna op gang duwen, wat dat aangaat rij er zeker eerst mee, en merk dat het niet rijd!
 
Ik heb zelf ook eens een 100cc Peugeot gekocht binnen twee weken vanuit de winkel.
Gouw weer weg gedaan! De brommers floten me om de oren.
Je moest hem bijna op gang duwen, wat dat aangaat rij er zeker eerst mee, en merk dat het niet rijd!

Ja, maar welk type was dat?
Een 4takt zeker, die zijn een stuk trager dan een 2takt.
Met zo'n nwe Vivacity 2takt vliegen de brommers je echt niet om de oren, of ze moeten zwaar opgevoerd zijn.
Proefrijden is natuurlijk altijd het beste, dan kun je zelf beoordelen of 'ie lekker rijdt en pittig genoeg is.
 
Hallo ik heb sinds ruim 1 maand de vivacity 100 ,ik reed ervoor een snorbrommer en omdat ik een motorrijbewijs had werd mijn interesse gewekt toen ik op markplaats de vivacity 100 zag staan.
Voor de prijs van een nieuwe snorscooter wel proefrit gemaakt en moet zeggen dat trekt zeer snel op met een top momenteel van 100km.
Dus Piaggio hoe bij jou de brommertjes jou inhaalden misschien half gas gereden soms nee deze 2 takt is behoorlijk pittig.
Ik blijf wel op de B wegen de snelweg ga ik er niet mee op.
Verzekering all risk 78 euro per jaar,wegenbelasting 68 euro per jaar dus kost geen scheet.
Bijna niks meer als een snorbrommer alleen geen 30 maar 80km dan.
Gewoon een proefrit maken en hopelijk bevalt het jou ook goed.
Gr Jan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan