Scooter - Motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, ontzettend oud topic maar wou nog ff reageren.

ik rijd zelf ook nog een scooter. maar het valt me dus echt op dat er zo ge-generalizeerd wordt. ik rijdt 60, keurig netjes rechts als ik op de rijbaan moet, en altijd met helm behalve als ik hem op mn krantenwijk doe (wel is een postbode met helm op gezien?)

het overgrote deel hier heeft een hekel aan scooter rijders. kan ik begrijpen als ik die mongolen zie die 140 kunnen op een 'wc-pot' (dit is geen bullshit. ik ken echt iemand die zo hard kan). maar nogmaals: het is niet goed om te generalizeren. Ik 'overleef' namelijk op mn scooter tot ik voor mn motor kan. nog 328 dagen en een paar duizend eurotjes op dit moment... :(

niet dat ik jullie medelijde wil wekken. ik groet motorrijders niet. nooit gedaan ook. ik hoor er nog niet bij, hoewel ik wel respect heb voor ze (*offtopic: hoe gaat die banaan rating eigenlijk omhoog? *D ) kweet dus ook toch al dat ze me niet terug groeten.

anyway, overantwoordelijke balzakken houdt je toch overal. als je maar weet dat ik geen onverantwoordelijke balzak ben, en er nog een heleboel andere 'wachters' zijn.

respect and g'night ;)
 
Ik "race" nog steeds rond op mij brommertje totdat ik mijn zxr heb. Ik heb ook motor rijlessen dus ik denk dat ik wel een aardige vergelijking kan maken. Op mijn niet opgevoerde nsr ben ik even snel als de rest van het verkeer. Het enige dat mij opvalt als ik van mijn er-5 lesmotor afstap en op mijn nsr stap dat ik bijna het gevoel heb dat ik op een fiets zit! Dat ding stuurd dan zo enorm ligt! Maar wat ik dan wel direct mis is het vermogen achter de 50km. Voor de 50km is het vermogen binnen de bebouwde-kom genoeg omdat de rest van het verkeer toch we langzaam is. Maar zodra er een motor naast mij staat voor het stoplicht voel ik mij toch wel een beetje nietig. Hoe mooi en goed mijn moped ook mag zijn... Het is absoluut geen motor!

Oh en vergelijk :r :r :r :r scooters :r :r :r niet met (schakel)brommers :( :( :( :( :(
een mooie schakel honda met een scooter vergelijken is hetzelfde als zeggen dat een scooter en een motor hetzelfde zijn!
 
Zo ben ik dus anti 2 takt geweest ( en nog wel )
Ik heb altijd 4 takt gereden, zelf gerepareerd en onderhouden.
Redelijk rap beestje was het, 60 km/u lopen met een 8,5 mm carburateur en 1 op 60 halen.
Zelfs 1 keer 1 op 80 gehaald.
Top was 75 km/u, toen begonnen de kleppen te zweven.

Nu tipt er weinig aan mn motor tot de 100 en ben daar best wel tevreden mee.

( no flames please )
 
Ik krijg echt de tyfus van die pokkeherrie dat die dingen maken wanneer ze langs het appartement van me vriendin/ex-vrouw in Maastrict centrum blèèèèren !

gewoon belachelijk die verhouding dB/snelheid (of is het traagheid ?)

En dan zo stoer tussengas geven de hele tijd !? Waar is dat goed voor ? Klinkt helemaal niet stoer en is zelfs enorm enerverend. Ik snap dat iedereen het maximum uit zijn/haar machine wil halen maar ik vind dat het een beetje de spuigaten uitloopt met die brommertjes.

En dan te bedenken dat ze verleden jaar het jetskiën verboden hebben op het kanaal hier in de buurt wegens geluidsoverlast ???? Nou ik wil wel eens een geluidsmeting zien van onze jetski t.o.v. hun lawaaidozen! en dat mag dan in het Centrum van een stad sjeezen ?? Ik snap het hele beleid niet hierachter.
 
Ik heb ook een 50cc scootertje gekocht :P en ik rij zonder helm en met een oranje plaatje :P :P :P

Erg hé
 
Scooters die mij inhalen in de bebouwde kom, zowel links als rechts inhalende idioten, spreek ik aan bij het eerst volgende stoplicht (als ze tenminste stoppen voor rood)
En anders...
Laat ze maar gaan, heb al eens meegemaakt dat zo'n scooter 'netjes' 60 reed O-) in de bebouwde kom naast mij... Tja toen kwam er auto die geen voorrang had ff de krusing op :( -> !!NOODSTOP!! -> Ik stond optijd stil maar die scooter met ook van die mooie schijfremmetjes stond mooi dus ff net paar meter te ver stil, lucky bastard dat die auto in reactie extra gas gaf en zo doorreed als de auto had geremt was die sukkel zonder helm met zo'n botte hasses tegen die wagen aan geknald. Wat had ik toen een fijn gevoel, een scooterrijder die in 2sec. een stuk volwassener was geworden, hij zei dattie helm ging kopen en reed echt geschokt en rustig weg... 8-)
 
Op de baan rij ik een 125 en een 250cc Crosser (en die zijn MOEILIJK te beheersen, ik denk dat die dingen eerder op de top zitten als een beetje ss)
Duh, ss gaat ook wat harder hé....
Scooters kots ik uit, alhoewel ze wel handig zijn als vervoer als je gaat stappen :9
Zelf heb ik hiervoor 2 RS50's gehad, eerst een '99 Harada (heb ik nu dus een 125 van) die reed netjes 80-90 KM/h, daarna een 2001 Corser, 9 PK aan het achterwiel met een 50cc, had een top van 110-115 KM/h en met de 70 zat dat rond de 140 KM/h. Dikke fun allemaal, ik heb me er lekker 2 jaar op vermaakt! 1 April werd ik 18 en 17 April had ik m'n motorrijbewijs.
En asociaal rijden? Nee, daar had ik 't lef niet voor, ik was nogal bekend bij de politie (met een begrenzer hoef je dan niet meer aan te komen), dus binnen de bebouwde kom probeerde ik altijd zo onopvallend mogelijk te rijden! Buiten de bebouwde kom reed ik zoveel mogelijk door binnenwegen. Ik ben trouwens 20 november gedagvaard om als verdachte te verschijnen omdat ik op m'n RS reed, fun!
 
had ook en rs50'je.. leuk net doen alsof je racet :9 is wel de grootste reden geweest dat ik nu op een motor rijdt ipv in een auto 8-) beetje opvoeren is leuk en ik heb het stoere werk aan de scooterrijders overgelaten.. want zij doen het toch slechts daarvoor :p
al die mensen die een hekel aan te hard rijdende kabaalmakende bromfietsjes hebben... toon toch respect voor de jongere die al zo snel het virus te pakken heeft :)
 
sscard2.jpg


Vroaaaaaah! :}

Leuk tot je 18e... daarna het echte werk...
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu echt het idee dat je hard gaat?

Toen ik nog op mijn Puch macho reed had ik wel het idee dat ik echt hard ging (lag wel meer aan de trillingen en het schudden, beetje een brik effect ;) ). Hield me wel altijd redelijk netjes aan de regels en vooral het stoplicht.

Waar ik wel fout zat was de snelheid (altijd volgas en het eerste jaar had ik niet eens een snelheidsmeter) en het geluid (broer had ooit een bekeuring voor 130db gehad (zei die O-) ). De illusie dat ik hard kon optrekken heb ik nooit gehad omdat ik mee moest steppen om op gang te komen en de fietsers mij de eerste 20m na een stoplicht nog konden inhalen '(

Scooters heb ik altijd al een hekel aan gehad, vroeger vond ik er niets aan en sinds ik m'n rijbewijs heb zijn het irritante vliegen op de weg.
 
ok, ik houdt een heel pleidooi voor scooterrijders als mijzelf, en jullie spreken toch nog over irritante scooterrijders. nou ja, er is misschien teveel kapot gemaakt tussen ons ;)

dus ik zeg hier niks meer over :X
 
Ik had ook zon rs50 en die ging ook wel redelijk met een 70. Ja brommers zijn gewoon leuk. Haten kun je een vak uit de bevolking toch nooit terecht doen want er zitten altijd goeien bij. Ik ben door de politie een paar keer goed bestraft. Ja, wat te zeggen. Brommer is leuk, en ze kunnen echt wel hard gaan hoor. Want een honda NSRretje weegt niks en als je zietb hoeveel je er max onder kunt hangen....Mijn nsr met 110cc liep net 155 op volkwagen passat teller, mijn rs50 met 70cc heb ik met moeite 120 gekregen. Volgens mij lopen die dingen moeilijk harder maar al die gozers met rs50 beweren dat ze dik 140 gaan. Ach ja, snelheid alleenis toch niks. Oh ja, me mB 125 liep ook wel pittig, 140 rijden vind ik op me motor nog steeds niet speciaal, hard accelereren is wel leuk :) daar ging het mij eigenlijk altijd om. En dat brommer rijders tegen motorrijders moeten opkijken vind ik gelul.
 
ik rijd op dit moment ook nog rond op een brommertje, een honda mb 5.
70cc en nog wat ander "race spul". dat ding rijd ongeveer 85 op een golf teller.
ik rijd meestal ergens tegen de 60 en in de bebouwde kom rijd ik meestal met het verkeer mee. op de landweggetjes hier(ik woon in een boeredorpje) rijd ik meestal volgas. iedereen heeft het hier wel over brommerjes rijden veel te snel enz enz. dat is ook zo, maar als ik alle verhalen mag geloven rijd de gemiddelde MF'er ook geen 120 op de snelweg. dan het verhaal dat je met een opgevoerde brommer niet verzekerd bent is waar, maar denken julie nou echt dat wanneer je met een snelheid van ver boven de 200 km/h, of wanneer je op je achterwiel door de stad raced ook nog bent verzekerd? dacht het dus niet he.
tussen op een opgevoerde brommer rijden en ook daadwerkelijk altijd hard rijden zit ook nog altijd een verschil. nou rijden de meeste mensen met een raceplee ook altijd veel te snel, maar ik bijvoorbeeld rijd vooral in de bebouwde kom altijd gewoon met het verkeer mee, en volgens mij zijn er nog een heleboel anderen die ook netjes rijden.

en een motorrijder uitdagen laat ik wel uit mijn hoofd, want dat verlies ik toch altijd.
 
Wat ik veel lees is dat de scooters zelf worden verward met de achtelijke debielen die erop rijden en dat zijn er veel, maar niet allemaal.
Jammer dat de mensen die normaal op de scooter rijden worden betrokken bij het gedrag van de zogenaamde 'nrx-rijders zonder helm'.
 
Volgens mij begint er nu weer wat te spelen onder de brommertjes te spelen aangezien er al een paar reacties achter elkaar geplaatst zijn over wat voor spul zij hebben en hoe hard het wel niet rijdt.
 
ik rij met een derbi senda r (50cc) en ik heb het grootste respect voor motorrijders :} zoals je bv met je R1 rustig achter de auto's moet rijden en je hem in bedwang houden
ik ga nu zeker niet beginne van dat mijne brommer rapper is dan een moto want dat kan echt niet...
ik kijk altijd goed uit voorrang verlenen enz
maar sommige koekblikken dozen zijn de echte verkeersovertreders
heb eigenlijk nog geen enkele moto rijder gezien die voorrang-regels aan zijn laars lapt want die weten wel beter
auto's geven soms geen reet om je, zien je afkomen en toch nog vlug proberen voor je te zijn enz...

motorijders :}
zelf vind ik scooters stomme stofzuigers..is :Z gewoon gas geven

volgende brommer voor mij is 125 crossmodel ofzow zal wel nog zien :]
 
Wat mij opvalt is dat sommige scooterrijders willen laten zien dat ze een motor kunnen bijhouden. Ik rijd zelf een Monster 600 en heb de nare gewoonte niet veel harder te willen rijden dan 10km/u boven de maximumsnelheid. Zo reed ik een poos geleden met ongeveer 70 km/u door een 60 km-zone. Komen er drie scootertjes aan, die vervolgens om mij heen bleven cirkelen als strontvliegen. Ze keken bijzonder triomfantelijk, en ik geloof dat ze nog dagen hebben opgeschept over die middag dat ze een Ducati konden bijhouden. Ik heb me er weinig van aangetrokken en gunde hen dit gelukmoment.
Wat ik ook regelmatig zie is, wanneer ik met zo'n 90 km/u over een doorgaande weg met een fietspad ernaast rijd, dat er een scooterrijder enorm veel moeite doet om me bij te houden: helemaal kromgebogen over het stuur, met wapperend T-shirtje... Lastig hoor, die drang om erbij te willen horen. Ach, ik vind het wel grappig.
 
Wat mij opvalt is dat sommige scooterrijders willen laten zien dat ze een motor kunnen bijhouden. Ik rijd zelf een Monster 600 en heb de nare gewoonte niet veel harder te willen rijden dan 10km/u boven de maximumsnelheid. Zo reed ik een poos geleden met ongeveer 70 km/u door een 60 km-zone. Komen er drie scootertjes aan, die vervolgens om mij heen bleven cirkelen als strontvliegen. Ze keken bijzonder triomfantelijk, en ik geloof dat ze nog dagen hebben opgeschept over die middag dat ze een Ducati konden bijhouden. Ik heb me er weinig van aangetrokken en gunde hen dit gelukmoment.
Wat ik ook regelmatig zie is, wanneer ik met zo'n 90 km/u over een doorgaande weg met een fietspad ernaast rijd, dat er een scooterrijder enorm veel moeite doet om me bij te houden: helemaal kromgebogen over het stuur, met wapperend T-shirtje... Lastig hoor, die drang om erbij te willen horen. Ach, ik vind het wel grappig.
Kunnen ze beter doen als je geparkeerd staat, kost minder moeite en het slaat ook nergens op :+
 
Ik heb ook een 75cc cilinder op m'n Suzuki TS50X gehad hoor. Maar ik gooide 'm niet overal open zoals sommige mafkezen dat wel doen.
Wat betreft verzekering : daar heb je gelijk in, ben ook blij dat ik nooit stront aan de knikker heb gehad.
Maarja, je wilt wat he? Dus dat kan ik nog wel begrijpen... die 70cc cilinders.

Tja vroeger, ik heb vroeger ook wel eens brommer gereden,..

Van de andere kant heb ik vroeger ook wel eens pampers aangehad, en ik wil die dingen nu liever ook zo ver mogelijk uit mijn buurt hebben...
 
ik heb nog nooit een scooter of brommer gehad. scooters zijn dom. trekken allemaal hetzelfde soort mannetjes aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan