Scooter - Motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zondag 10 november 2002 00:12 schreef twisted Paul het volgende:
Wat een scooterhaat van iedereen hier zeg. Zeker opgelopen toen de hele buurt een brommer mocht behalve jullie, of zijn jullie volwassen geboren? ;)

Toen ik kon fietsen wilde ik een crossfiets en dan 'met een wiel omhoog, net als de motors' 8-) 8-)
En vanaf daar is het alleen maar erger geworden. 15 was de ergste leeftijd die je hebben kon...dat was pas echt aftellen geblazen. :Z :(


Maar als ik dit zo lees lijk ik wel een van de weinige. :? :?


Ze mogen van mij alleen gewoon weer op het fietspad want de mentaliteit en het inzicht voor het 'grote mensen verkeer' hebben ze nog niet.
[/qoute]

17, das pas klote :r

ik moet even denken aan een stukje weg waar het redelijk druk is in Alkmaar, en waar ik op de weg moet met de scooter. je moet daar gewoon rechts rijden als scooter, alle andere auto's de ruimte geven en goed kijken waar iedereen is. ik let zelf ook op gti broekies als extra. iedereen kan me gewoon langs en hoewel ik altijd langs de auto's rijdt om naar voren te komen (its the feeling ) geef ik ze
daarna de ruimte om er weer langs te gaan. het hoeft dus niet altijd zo te gaan
 
Voor mn werk rijd ik nog wel eens op een scooter, best leuk om te zien hoe mensen reageren als ze iemand op een scooter zien rijden met een dikke motorjas, helm op motorhandschoenen aan , en natuurlijk manieren zoals een goede motorrijder dat betaamd :) , ze schrikken gewoon als ze de voorrang krijgen die ze hebben, lachen man.
Verder merk ik nu pas hoe link die dinge aigenlijk zijn, hoevaak ik niet wegglij of weet ik wat omdat de wegligging gewoon niks is, vroeger dacht je wooow dat rijd goed nu weet ik wel beter, om over stoppies nog maar te zwijgen, voel je gewoon je stuur naar je toe komen, zo slap is zo'n frame.

Im riep ook altijd, nou ze hebben een schijfrem dus ze kunnnen makkelijk 100, nou not dus, wat mis je dan ineens remkracht als je een SS gewent bent.

Dus hup op het fietspad met die dingen, en wees eens consequent, mogen ze maar 45? verkoop dan ook geen opvoer spullen, want dat mag natuurlijk wel, zolang er maar btw word gevangen :J
 
Aangezien we geen brommer forum zijn de volgende vraag voor motorrijders:
Wat vinden wij van brommer/scooter rijders: Moeten ze gewoon hun mond houden totdat ze een A-rijbewijs hebben of zijn ze juist goed bezig met hun 70cc scooters ter voorbereiding op het echte werk?

Johan, je stelt nu wel zo'n vraag, maar wat denk jij er zelf eigenlijk van?

Ik vind dat ze in ieder geval een niet al te grote bek moeten hebben. Ik zie geregeld van die gastjes de domste en gevaarlijkste capriolen uithalen. Dit doen ze vaak het liefst op een manier dat iedereen er last van heeft. (althans daar lijkt het wel vaak op.) Slalom over de rijbaan en het trotoir om zo snel mogelijk verder te kunnen bijvoorbeeld |( .
 
Ik vind dat ze in ieder geval een niet al te grote bek moeten hebben. Ik zie geregeld van die gastjes de domste en gevaarlijkste capriolen uithalen. Dit doen ze vaak het liefst op een manier dat iedereen er last van heeft. (althans daar lijkt het wel vaak op.) Slalom over de rijbaan en het trotoir om zo snel mogelijk verder te kunnen bijvoorbeeld |( .

En dat zijn dus de mannetjes die opvallen en waar iedereen een hekel aan heeft. Degene die braaf en beheersd rijden, merk je niet op, want ze irriteren je niet.

Ik vind het echt erg dat iedereen de scooter- en brommerrijders als onverantwoordelijk bestempelt. Over generalizeren gesproken...
Op je 16 mag nu alleen maar met een brommertje rijden. Er bestaan waarschijnlijk ook wel een aantal onverantwoorde gekken die met een motor rijden, moeten daarom motorrijders van de straat gebannen worden |( 'k dacht het niet hé.
 
Een groot deel van dat idiote gedrag komt, doordat veel jongeren scooters kopen om te patsen. Ze letten daarbij niet op hoe goed de wegligging is. Als hun scooter maar lekkere jonge vrouwtjes trekt zijn hun tevreden. Maar dan moet hun scooter wel gezien worden. Dus wordt er zo lomp gereden, zoals het slalommen en tussen auto's door rijden om vooraan het stoplicht te w88.
Ik ben zelf ook 17 en het ongelofelijk frustrerend dit w88, nog erger dan toen ik 15 was. Heb zoveel keuze uit motoren. Wordt denk ik wel een 2takt, omdat ik hier makkelijker aan kan klussen (heb meer ervaring). En 4takt is als snel een stuk zwaarder. Of een lage sm als die bestaan.
 
De ene brommerrijder kan wel met meer cc's omgaan en de ander niet. Als je een verantwoorde rijder bent kan het een leerschool zijn voor je motorcarriere(goed uitkijken enzo). Niet als je brommer 35 loopt.
 
Er bestaan waarschijnlijk ook wel een aantal onverantwoorde gekken die met een motor rijden, moeten daarom motorrijders van de straat gebannen worden |( 'k dacht het niet hé.

Ik heb nooit gezegd dat ze vebannen moeten worden. Ik weet eigenlijk ook niet hoe je daar bij komt, want zoals je zelf al zegt, slaat dat nergens op. Maar één ding is wel zeker, de gemiddelde scooterrijder gedraagt zich vaak gevaarlijk in het verkeer. Er zullen er vast wel wat zijn die zich goed gedragen, maar het merendeel doet dat gewoonweg niet. (althans niet waar ik woon) Erg opvallend is dat de scooterrijders zich meestal veel slechter gedragen in het verkeer dan brommerrijders. Van mij mogen ze in ieder geval vrolijk rond rijden, maar ik had het graag gezien dat ze zich eens wat beter zouden gedragen op de weg. Vooral binnen de bebouwde kom is het echt huilen met de pet op met die gasten.
 
Ik heb nooit gezegd dat ze vebannen moeten worden. Ik weet eigenlijk ook niet hoe je daar bij komt, want zoals je zelf al zegt, slaat dat nergens op. Maar één ding is wel zeker, de gemiddelde scooterrijder gedraagt zich vaak gevaarlijk in het verkeer. Er zullen er vast wel wat zijn die zich goed gedragen, maar het merendeel doet dat gewoonweg niet. (althans niet waar ik woon) Erg opvallend is dat de scooterrijders zich meestal veel slechter gedragen in het verkeer dan brommerrijders. Van mij mogen ze in ieder geval vrolijk rond rijden, maar ik had het graag gezien dat ze zich eens wat beter zouden gedragen op de weg. Vooral binnen de bebouwde kom is het echt huilen met de pet op met die gasten.

Dit zijn keiharde feiten. Hier valt niet over te discussieren. Alleen maar wat aan te verbeteren. Dat moeten die reespleeërs doen
 
wat ook jammer is dat alle scooter rijders en schakelbrommer rijders op 1 hoopje worden gegooit! Al die gastjes die op hun poopie joopie plastic stofzuigertjes aan komen kruipen zijn een compleet ander verhal dan scoterrijders. Ze weten wat hun brommers kunnen, ze weten hoe ze werken en ze weten hoe ze er op moetern rijden! (gaat heelaaas meestal niet op voor rs, derbie, motohispania ect.) En tja... De meeste scooterrijders beweeren dat hun opgevoerde stofzuiger veel sterker en beter is dan een oude schakelbrommer :? en de meeste zeggen dan ook nog dat een scoter makelijk elke motor er uit trekt! wat een sukkels...
 
Op zondag 10 november 2002 19:31 schreef SuperKris het volgende:
wat ook jammer is dat alle scooter rijders en schakelbrommer rijders op 1 hoopje worden gegooit! Al die gastjes die op hun poopie joopie plastic stofzuigertjes aan komen kruipen zijn een compleet ander verhal dan brommerrijders. Ze weten wat hun brommers kunnen, ze weten hoe ze werken en ze weten hoe ze er op moetern rijden! (gaat heelaaas meestal niet op voor rs, derbie, motohispania ect.)
Dus alleen jongens die op een Honda NSR rijden zijn prima weggebruikers :? Daar komt 't namelijk opneer volgens jou. Dat is echt belachelijk.
 
Dus alleen jongens die op een Honda NSR rijden zijn prima weggebruikers :? Daar komt 't namelijk opneer volgens jou. Dat is echt belachelijk.


onzin... Ik zeg alleen dat de MEESTE scooterrijders totaal niet kunnen rijden (maarja... dat krijg je met een scooter) En de MEESTE schakelbrommer rijders kunnen dat wel... Zo goed?
 
onzin... Ik zeg alleen dat de MEESTE scooterrijders totaal niet kunnen rijden (maarja... dat krijg je met een scooter) En de MEESTE schakelbrommer rijders kunnen dat wel... Zo goed?
Onzin. Ligt naar mijn mening totaal aan je mentaliteit. Echt rijden word je geleerd bij de lessen voor je RBW. Niet doordat je een bepaalde type scooter/brommer hebt.
 
Onzin. Ligt naar mijn mening totaal aan je mentaliteit. Echt rijden word je geleerd bij de lessen voor je RBW. Niet doordat je een bepaalde type scooter/brommer hebt.

FOUT. Rijden leer je nooit, zeker niet met lessen. De lessen krijg je om de regels te leren. Rijden leer je in de 40 jaar dat je je rijbewijs hebt een beetje.
 
Er zijn ook mensen die er geen minder dan 40 jaar over doen. Overdrijven is ook een vak he.

neuh... Het verkeer verandert dagelijks, de regels veranderen soms, je verlegt je grenzen. De motorfietsen veranderen. Allemaal dingen waardoor je blijft leren toch? Ook als je er al 40 jaar opzit. Nix mis mee. Maar rijden leer je zeker niet op zo'n reesplee, en ook niet op een parkeerterrein waar je achies draait.
 
Onzin. Ligt naar mijn mening totaal aan je mentaliteit. Echt rijden word je geleerd bij de lessen voor je RBW. Niet doordat je een bepaalde type scooter/brommer hebt.

ik denk dat WAT je kiest (pleepot of schakel) al een beetje aangeeft of je kan rijden of niet. ik bedoel, voor een scooter hoef je niets te leren, gas en rem :Z :Z :Z :Z . Maar een schakel is dan toch anders. schakelen, koppelen, je kan er meer mee, leuk bochtjes draien, maar dat even terzijde. ik denk dat hoe je bent wordt vertaald in de keuze scooter of schakelbrommer.

oke, rbw helpt (!!!!) mee, maar je moet toch al gewoon aanleg hebben? en daarom zie je ook heel vaak dat scooterrijders de gastjes worden in de gti en de stoere bmw's met meer decibel uit de boxen dan de uitlaat. en de schakels meestal op de 18 niet eerst aan auto denken maar aan een motor (zo ben ik en zo zijn een paar schakelmaten van mij)
 
Op zaterdag 09 november 2002 21:46 schreef Gman_2 het volgende:Ik denk dan...al die motormuizen van nu zijn toch ook niet pas op hun 18/21e begonnen met een 2wieler!!!
Die begonnen ook allemaal met een Puch of schakelbrommer.

Zoals ik al eerder zei,.. vroeger had ik ook pampers... heb nou toch echt een schijt hekel gekregen aan die dingen *D
 
ik denk dat WAT je kiest (pleepot of schakel) al een beetje aangeeft of je kan rijden of niet. ik bedoel, voor een scooter hoef je niets te leren, gas en rem :Z :Z :Z :Z . Maar een schakel is dan toch anders. schakelen, koppelen, je kan er meer mee, leuk bochtjes draien, maar dat even terzijde. ik denk dat hoe je bent wordt vertaald in de keuze scooter of schakelbrommer.

oke, rbw helpt (!!!!) mee, maar je moet toch al gewoon aanleg hebben? en daarom zie je ook heel vaak dat scooterrijders de gastjes worden in de gti en de stoere bmw's met meer decibel uit de boxen dan de uitlaat. en de schakels meestal op de 18 niet eerst aan auto denken maar aan een motor (zo ben ik en zo zijn een paar schakelmaten van mij)


tja, allemaal leuk en aardig. maar sommigen mensen moeten werken voor hun spullen. als ik zie dat een derbi red 3000 euro is geef mij dan maar zo'n uvm van 1200. kan ik tenminste eerder echt rijden. ik zou wel een schakeltje willen hebben, kan er alleen geen fuck mee want het is een blijft een brommer |(
 
wil ik ook niet generaliseren maar uh hoe zeg ik dit netjes, ? meestal zijn het de boeren en buitenlui die op de mtx en e.d. rijden en de stadslui die op de scooters rijden.

weet ook niet waarom :?
 
tja, allemaal leuk en aardig. maar sommigen mensen moeten werken voor hun spullen. als ik zie dat een derbi red 3000 euro is geef mij dan maar zo'n uvm van 1200. kan ik tenminste eerder echt rijden. ik zou wel een schakeltje willen hebben, kan er alleen geen fuck mee want het is een blijft een brommer |(

ja, so, ik heb dat ding ook helemaal uit mezelf betaald hoor!

owjah en een mtx is wel ff wat anders dan een aprilia rs of derbi gpr, ed.
 
ja, so, ik heb dat ding ook helemaal uit mezelf betaald hoor!

owjah en een mtx is wel ff wat anders dan een aprilia rs of derbi gpr, ed.


ik geloof wel dat je hem zelf heb betaald, maar ik wil alleen maar zeggen dat je er zelf bij bent of je liever veel geld betaald aan een schakelbrommer dan dat je eerder echt rijdt. en dat een derbi wel iets anders is als een mtx neem ik van je aan. niet veel verstand van maar was de enige schakelbrommer waar ik de nieuwprijs van wist. toch is wat jij hebt ook nog steeds een brommer, dat bedoel ik. ik bespaar daar op en spaar voor de echte shit
 
Echt onvoorstelbaar hoe kortzichtig sommige mensen kunnen reageren zeg.
Mensen op schakels kunnen beter rijden dan op scooters. Das gewoon gelul, ze kunnen beter schakelen, maar daar houdt het echt mee op. Waar IK me vooral aan irriteer, is het geen afstand houden, daar gebeuren heel veel ongelukken mee.

Verder is het logisch dat de meeste brommerrijders niet zo goed rijden als motorrijders. Ze hebben geen praktijk opleiding, en meestal zijn het jongetjes van 16 die stoer willen zijn door 'hard'/lomp te rijden. Mja, dan is het wel makkelijk om meteen ALLE brommerrijders zo te beoordelen.

Ik koos zelf voor een scooter ipv een schakel, omdat een scooter gewoon een stuk relaxter is in het verkeer. Het beeld van die std schakeltjes die 5 keer schakelen en dan nog 80 rijden stond me niet zo aan.

Ook wel jammer dat het tunings gebeuren van scooters zo onderschat wordt. Uit 70cc ruim 20 pk (aan het achterwiel) halen is echt geen slechte prestatie. In 7,8 seconden op 115 km/uur is ook wel netjes dacht ik. Die lui die daar mee bezig zijn hebben een stuk meer kennis van de techniek dan 99% hier op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan