Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oke, ik hoor hier het woord zuinig maar waarom dan geen dieselmotortje er in. Waarom men geen dieselmotorfiets (scooter) vercommercialiseerd begrijp ik nog steeds niet. Met de huidige technologie moet dat perfect mogelijk zijn.
LPG omdat het zuinig voor het milieu zou zijn. Ja kan best zijn en als het zo te koop wordt aangeboden en de LPG stations rijkelijk aanwezig zouden zijn, dan zou ik een potentiële koper zijn.
Ik hoor mensen en vooral de media dat allemaal graag zeggen milieu dit, milieu dat.
Weet je, de energieprijzen schieten zo de hoogte in en basisnoodzakelijke energiebronnen om bijv je huis warm te houden kosten een bom geld (stookolie, aardgas en elektriciteit)
Ik speel dit spel allemaal niet mee zolang de voorraden aardolie niet volledig op zijn. Al die milieuvriendelijke producten kosten een bom geld.
De auto's leveren de Belgische staat alleen al 12.000.000.000€ op door accijnzen en BTW toe te passen op auto's en brandstoffen, taksen enz enz.
Stel dat we morgen allemaal op super milieuvriendelijke brandstof kunnen gaan rijden, bijv water en de aanschaf van zo'n auto, moto kost evenveel geld moet je rekenen dat je het bovenstaande bedrag makkelijk mag gaan halveren.
Wat komt er hier volgende winter in huis. Wel, een houtkachel (inbouw) en ik ga wel terug hout sprokkelen in mijn vrije tijd en hier en daar houtbrikketten kopen voor 200€/ton.
Geeft instant warmte en ik kan mijn verwarming die op aardgas draait uitlaten. Dat een hele winter gedaan spaar je ontzettend veel uit.
Dus hybride, waterstof, en andere soorten van "schone" brandstof auto's krijgen pas mijn aandacht als onze leiders er van overtuigd geraken en tot de vaststelling komen dat ze de bevolking er niet mee mogen straffen om ze er mee te laten rijden en dus moeten ze dat zelfs goedkoper maken.
Tot zolang rij ik indien mogelijk op gefilterde frituurolie, petroleum en alle andere zaken die zonder al te veel aanpassingen in mijn dieselauto kunnen.
Verwarmen zal ik met fossiele brandstoffen doen in een kachel en er veel minder voor betalen dan de gewone brandstoffen.
Mijn vrouw haar oom stookte zo bijv 2000l stookolie per jaar en nu nog amper 200l gewoon omdat hij in de winter hout gaat sprokkelen en dit opbrandt in kachel.
On-topic: Tof product die LPG scooter maar geef mij maar het goedkoopste.
Even voor alle duidelijkheid:
LPG uitstoot wordt gemeten op 3 punten: NOx, Co en Co2 uitstoot. Op de Co uitstoot is er geen LPG systeem wat de motor op uitstoot beter doet scoren dan op benzine. Echter, omdat de andere 2 wel circa 15 % lager zijn dan op benzine, is de auto 'iets"milieu-vriendelijker.
Scooters op LPG rijden er in Italie al jarenlang rond. Door de hogere verbrandingstemperatuur kan het echter zijn dat de kleppen en klepzetels te ver naar buiten geschoven worden, waardoor je dus kopschade krijgt aan je motorblok.
Het merk Icom levert in Italie kleine verdampersetjes, ik denk compleet met tank voor 450 euro.
De inbouw is vrij gemakkelijk. Het onderhoud is een kwestie van regelmatiger je kleppen/speling te controleren.
Je mag in Nederland niet rondrijden met een benzine kenteken, terwijl hij op LPG rijdt. Maar omdat er geen APK op een motorfiets zit, is de kans klein dat er iemand bij het RDW je zal beboeten.
Dan kopen we dat ding toch gewoon met z'n allen toch ;-)
LPG kan je hier niet overal krijgen. Toch niet bij elk tankstation. Rijdt dat ding enkel op LPG of kan je er ook nog mee gewone benzine tanken.
Oke, ik hoor hier het woord zuinig maar waarom dan geen dieselmotortje er in.
LPG is echt goedkoop. Als je 1 op 25 rijdt (dat is te doen met een scooter), betaal je aan brandstof 3 ct/km. Dat is net zo duur als een viertaktbromscooter op benzine!!Ach ja, ik rijd al jaren lang op LPG (met de auto dan), en heb ook lange tijd in de LPG business gezeten. Iedere keer dezelfde discussies met die overheid...je wordt er soms moe van.
Maar voor mij blijft het lekker voor 30 euro tanken, en 550 km ermee rijden. En dat doe ik in een auto die velen niet durfen aan te schaffen juist vanwege de hoge benzinekosten (6 cilinder).
Dus alle comfort en goedkoop rijden, wat wil je nog meer?
Dat voordeel wordt ook door de diesel uitgebuit.... Simpel gezegd wordt er gewoon langer geprofiteerd van de expansie.... Compressieverhoging geeft rendementverhoging. Ik heb weleens gehoord dat 1 op 15 heel goed mogelijk is.
....Nu maar wachten op een 120 km/uur versie van de elektrokuteerscooter...