scooter oplaten sturen

nipo

Die hard MF'er
19 apr 2007
348
0
hallo ik zoek een leuke scooter maar ze zijn vaak erg verweg als ik op ebay kijk.
weet iemand waar en hoeveel het kost om bv. een scooter uit engeland te laten komen of uit italie?
 
De Ebay-prijs in euros + verzendkosten +4% invoer (of meer?) + 20% BPM + leges.

Zo ongeveer. Kijk eens op www.mobile.de -- itt wat vaak beweerd wordt is het niet altijd makkelijk om een voordeel te vinden bij de oosterburen.
 
Sphere heeft gelijk; het kost altijd meer geld en moeite dan je aanvankelijk verwacht.
 
om de prijs gaat het niet maar wil gewoon weten wat het kost vervoer.
zie modelen die hier bijna niet te krijgen zijn
 
4% invoer (of meer?)

wanneer je een scoot koopt die in een EG-land is ingeschreven, dan betaal je bij invoer in je eigen land gèèn invoerrechten, enkel de plaatselijke taksen
(invoerrechten zijn in heel de EG hetzelfde, taksen, BTW zijn nationaal verschillend).
 
wanneer je een scoot koopt die in een EG-land is ingeschreven, dan betaal je bij invoer in je eigen land gèèn invoerrechten, enkel de plaatselijke taksen
(invoerrechten zijn in heel de EG hetzelfde, taksen, BTW zijn nationaal verschillend).

Invoerrechten zijn in heel de EG hetzelfde, behalve in nederland ;(
 
Invoerrechten zijn in heel de EG hetzelfde, behalve in nederland ;(


Klopt NIET, Outbackjack !

Ik heb het wel degelijk over INVOERrechten hè.
Gelden op goederen die je invoert van buiten de EG.
Waar je die ook invoert in de EG, overal zal je dezelfde INVOERrechten betalen.

Nationale taksen worden nogal dikwijls hiermee (bewust door de overheid en onbewust door de 'gedupeerden haha') foutief geïnterpreteerd...
 
Lijkt mij een hele zware klus, dat oplaten van een scooter.
Het opladen is ook een zware klus.
_O- _O- _O-
Invoerrechten zijn in % en niet in een vast bedrag.
U bedoel waarschijnlijk het 'Vrij gestelde bedrag' van invoer binnen de EU is gelijk.
 
Laatst bewerkt:
zie modellen die hier bijna niet te krijgen zijn

Daar zou ik niet snel meer aan beginnen; heb je onderdelen nodig dan moeten die besteld worden in het buitenland: lange wachttijden en hogere kosten.
Ik heb ooit eens een amerikaan overgekocht van een in duitsland gestationeerde militair die die auto vanuit de usa had meegenomen; veel bekijks en plezier totdat ik een nwe uitlaat e.d. nodig had. Een drama.
 
Laatst bewerkt:
invoerrechten :

http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel_ext/FormMaatregel?LG=NL&BL=B&IE=0&TC=8711301000&AC=&PA=&DA=21/08/2008&TX=&CO=

EG PREF 0%
(dwz 0% invoerrechten uit EG-landen)

TOUT APPL 8%
(dwz 8 % invoerrechten uit 'derde landen', bvb USA,Japan)

Deze percentages zijn bij invoer in ALLE landen van de EG hetzelfde !!

Daarbovenop betaal je per EG-land nog nationale taksen. Zo bestaat in Nederland de BPM dewelke je dan weer niet hep in Belgie... (vandaar dat scooters trouwens duurder zijn in Nederland dan in Belgie).

Hopelijk nu duidelijk.
 
Hopelijk nu duidelijk.
Binnen EU zijn er geen invoerrechten (meer) alleen BTW verrekening welke Per land verschillend kan zijn.
Bijvoorbeeld voor NL is dit nog 19%.

Een Voorbeeld:
Koop auto in italie,
italie is een EU land,
daar krijg je hem Zonder de BTW mee naar huis.
Dat lijkt goedkoop.....
Zodra in NL moet je hier 19% BTW afdragen/betalen + de BPM.

Buiten de EU is het afhankelijk tot Welk een bedrag u wil invoeren.
Er zijn Vrijgestelde bedragen in NL welke pas zijn of binnenkort worden verhoogt.
Kom boven het vrijgestelde bedrag,
dan betaal u invoerrechten + daar over heen nog de 19% BTW voor NL
en voor auto's ook nog eens de BPM.

Misschien is het inmiddels weer anders,
dus hoe of precies zit, kunt u bij de NL belastingdienst vinden.
 
Ik snap wat nipo bedoelt!

Niet dat ik het kan betalen, maar een Aprilia Leonardo 300cc lijkt me wel wat! In Italië (en soms Duitsland) zijn die wel te vinden, maar in NL...

PS Nipo, ik zag dat je je Leonardo 125cc in onderdelen te koop had staan! Hoe is dat inbeslagnameverhaal afgelopen?

Groeten, Karl
 
leonardo is al verkocht, en de scooter is nog steeds in beslag agent belde vandaag en dat het na justitie op gestuurd is.(na een half jaar) nu moeten zij een beslissing gaan nemen
 
Heb je m nou verkocht terwijl ie in beslag genomen is? Apart, wel knap!

Er staat nu een Leonardo 250cc op marktplaats.. Die vent vraagt er 2150 euro voor, bouwjaar 1999 en lichte kapschade... Dies niet wijs.. Op ebay.it heb ik ze al gezien vanaf 600 euro (met hoge kmstand) en vanaf 1200 met normale kmstand.

Groeten, Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan