scooterbanden

ehooghe

MF'er
28 sep 2013
57
1
lede
Na 9500km was de achterband (Maxxis Pro 150/70-13) van mijn Dink Street 300 versleten.
Bij de dealer vroeg ik die te vervangen door een Bridgestone b2, na 2 dagen bekeek ik de band maar het bleek een Dunlop ScootSmart te zijn die geplaats was. Is deze ook goed ???
Graag uw mening. :? :?

Gr.
 
Metzeler feelfree bevalt me heel goed op de xmax (non wintec) hij zou moeten leveren waar je om vraagt. Bridgestone is wel duurder denk ik dus check je prijs of dat wel klopt.
 
Met de Maxxis banden heb ik 22000 km gereden met de achterband en de voorband was nog goed.
Mijn scooter is een Kymco People GT 300i.
Nu staan er Michelin City grip op en dat is een hele verbetering qua wegligging en comfort.
ook het verbruik is gedaald, een aanrader deze Michelin banden!
 
@ ehooghe:
Als de afgesproken Bridgestone H02 niet leverbaar is (wat me sterk lijkt), dan is het normaal dat ze je even bellen en een alternatief bespreken.
Overigens rijd ik daar ook mee. Ze zijn geweldig bij droog en niet al te koud weer, maar ben niet zo tevreden over de grip bij nat en koud weer. De Dunlops ken ik niet.
Afgezien daarvan wordt meestal aangeraden voor en achter hetzelfde type te nemen. Dat geeft het meest voorspelbare weggedrag.
 
Laatst bewerkt:
Nee , ik heb geen telefoon gekregen wel vandaag de factuur: band € 97.65 zonder 21% btw. Hebben ook onderhoud gedaan (2500 km te vroeg ). totaal bedrag was €220 zonneschijn inbegrepen.
Ben ik genaaid??
Op internet te koop aan €65 aan huis.
 
Een beetje wel denk ik zeker als je niet gevraagd hebt om onderhoud uit te voeren.

Dat ze 30 euro verdienen op de band kan ik me wel iets bij voorstellen, het uitbouwen van het wiel verwijderen oud, opzetten nieuw en balanceren.......

Maar dat onderhoud zou ik ernstig bij gekeken hebbben en keihard gezegd "Is dit service van de zaak want ik heb er niet om gevraagd ? "

2500km doe ik nl best een tijd over
 
Als ik het goed begrijp: Je geeft opdracht om een Bridgstone H02 te monteren en krijgt in plaats daarvan zonder bericht een andere band en ook nog een onnodige onderhoudsbeurt, waar je niet om hebt gevraagd maar wel voor moet betalen? Ik neem aan dat hij jouw telefoonnummer of mailadres heeft om zonodig te overleggen over dit soort zaken.

Op basis van deze informatie, vind ik dat ehooghe enorm bedonderd is. Ik zou hierover op korte termijn een gesprek met de dealer willen. Geef hem de gelegenheid met een oplossing c.q. financiële compensatie te komen. Inzet kan zijn alsnog een Bridgestone H02 en de onderhoudsbeurt gratis. Als hij dat of een andere passende oplossing niet biedt, dan zou ik aangeven dat je een klacht indient bij de brancheorganisatie (ik neem aan dat hij bij een organisatie is aangesloten). Als hij jou daarop niet alsnog naar tevredenheid tegemoet komt, zou ik die stap zeker nemen.
 
Vandaag gebeld met dealer en uitgelegd wat op mijn lever lag: 1. andere achterband 2. onderhoud veel te vroeg 3. achterste rem vettig dus geen enkele remkracht opgelost bij vriend met cleaner.
Zij gaf toe dat er fouten zijn gemaakt en verminderde de factuur van €220 naar €100. dus tevreden

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan