Scooters door Ring-files (http://www.standaard.be)

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
Scooters door Ring-files

ANTWERPEN - De VAB en het autoverhuurbedrijf Keddy bieden scooters aan als alternatief vervoermiddel tijdens de werkzaamheden aan de Antwerpse Ring. Zij mikken met de hippe bromfiets op 25-plussers die onafhankelijk en flexibel vervoer zoeken, complementair aan hun auto. Ze zullen op de scooter klimmen als het autoverkeer hopeloos vastzit, denken VAB en Keddy.

De Vlaamse Automobilistenbond en Keddy gaan ervan uit dat de fiets en het openbaar vervoer niet volstaan als alternatief tijdens de werken die op 17 juni beginnen. Zij kwamen uit bij de scooter, die zowel professioneel als in de vrije tijd gebruikt kan worden. Hij komt vooral van pas voor verplaatsingen van de rand naar het centrum en voor ritjes door het centrum.

VAB en Keddy gaan uit van het Park & Ride-principe. De automobilist rijdt zo ver mogelijk met de wagen, parkeert die waar de files beginnen en stapt daar over op de scooter. Op de bromfiets overstappen kan in Zwijndrecht aan de hoofdzetel van de VAB en in Aartselaar aan de vestiging van Keddy. Die twee locaties liggen dicht bij de grote verkeersassen en er is voldoende parkeergelegenheid voor de auto. Afhankelijk van het succes van de formule worden bijkomende locaties overwogen.

De scooter kan geserveerd worden via de boekingsite www.scootermobiel.be. In de huur is verzekering en onbeperkt kilometergebruik inbegrepen, brandstofkosten worden door de huurder betaald. Een helm kan eveneens gehuurd worden. De tarieven variëren tussen 26,62 en 17,30 euro per dag. Je moet wel een waarborg van 250 euro betalen. Vroege bezoekers krijgen korting. VAB-leden en Keddy-klanten genieten een voordeeltarief. Wie niet gewend is een scooter te besturen, kan een weekend scooterinitiatie volgen.

Gebruikers moeten minstens 25 jaar zijn. Met twee op de scooter rijden is ten strengste verboden, je bent dan ook niet verzekerd.

Het scooter-initiatief is het vierde project dat de VAB lanceert in het kader van de Ring-werkzaamheden. Met het eigen bedrijfsvervoerplan wil het een kwart minder auto's van het personeel op de weg, met de federale politie wordt aan verkeersinformatie gewerkt.

(ty)

04/06/2004

Onervaren koekblikkers op een scooter zetten en loslaten tussen de files op de Ring van Antwerpen? :? Volgens mij wil onze regering de bevolking decimeren...

mja alsof dat plan echt bijval gaat krijgen...
Ik denk dat er nog veel mensen liever in de file staan dan op een scooter te rijden...

Diegene die een scooter zien als alternatief hebben er al lang eentje gekocht of kopen er zelf eentje. Trouwens de prijs vind ik ook een beetje aan de dure kant en de leeftijd beperking al helemaal belachelijk.

25 jaar? Als ze nu 21 hadden gezegd OK...

het gaat hier om bromscooters die ingezet worden als alternatief vervoer vanaf de rand van de stad naar het centrum en terug.

Dus niet om door een file mee te rijden.

Het is idd erg duur zo te lezen, veel geregel met verzekeringen, en daarnaast kun je nog steeds lang in de file staan als zo'n scootverhuurder niet in de buurt zit.

belgisch dus weer :+

het gaat hier om bromscooters die ingezet worden als alternatief vervoer vanaf de rand van de stad naar het centrum en terug.

Dus niet om door een file mee te rijden.
...

Het alternatief vervoer van de rand van de stad naar het centrum zal echter via de ring, of via de singel moeten verlopen. En daar staat net de file.

't Lijkt inderdaad fel op een Belgenmop :+

Nou ja, zoals hierboven al gezegd: de meesten kiezen voor de wagen en de file, en die toch met de brommer willen die (a) hebben er al eentje of (b) kopen er zelf eentje. Zelfs mijn huisarts heeft al zo'n 125cc scooter ding gekocht. :}
Overlaatst zei hij het nog vol trots, dat hij "óók een motor gekocht had, om de files te vermijden". :) Ik heb 'm maar in de waan gelaten...

Terug
Bovenaan Onderaan