Scooters on tour: "De scooters kunnen alles editie"

Wanneer gaan we?

  • Zaterdag 27 Juli

    Stemmen: 3 42,9%
  • Zondag 28 Juli

    Stemmen: 1 14,3%
  • Zaterdag 10 Augustus

    Stemmen: 1 14,3%
  • Zondag 11 Augustus

    Stemmen: 2 28,6%

  • Totaal aantal stemmers
    7
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRookie

MF veteraan
18 apr 2011
1.152
0
Na erg vermakelijke topics zoals Motorrijders die zich moeten bewijzen en Motorfiets vs motorscooter en ook het serieuzere reizen met de motorscooter topic lijkt het me tijd om Nederland eens te laten zien dat je met een scooter meer kan dan enkel woon-werk tuffen. :] :+

De route :

De Mergellandroute! Heuvels, bochten en goed asfalt; een van de mooiste motorplekken van ons land.

foto17.jpg


keutenberg.jpg


Langs de route zijn heel veel hotels/bnb's voor de mensen die niet te veel km's op een dag willen maken.

Data: zie poll

Starten om 12.00, afslag Geulle (als je richting Maastricht gaat).

Neem deze unieke kans om jezelf en je scooter te bewijzen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zet de rit al vast bij op het Burgmanforum.be
Wij hebben een rit vorig jaar gedaan waarvan grote stukken samenvielen met de Mergellandroute

Ik kan zowel 27 als 28 juli maar kan slechts op één dag stemmen ;(

Wij gebruiken hiervoor meestal www.doodle.com
 
Laatst bewerkt:
Na erg vermakelijke topics zoals Motorrijders die zich moeten bewijzen en Motorfiets vs motorscooter en ook het serieuzere reizen met de motorscooter topic lijkt het me tijd om Nederland eens te laten zien dat je met een scooter meer kan dan enkel woon-werk tuffen. :] :+

De route :

De Mergellandroute! Heuvels, bochten en goed asfalt; een van de mooiste motorplekken van ons land.

[afbeelding]


[afbeelding]

Langs de route zijn heel veel hotels/bnb's voor de mensen die niet te veel km's op een dag willen maken.

Data: zie poll

Starten om 12.00, afslag Geulle (als je richting Maastricht gaat).

Neem deze unieke kans om jezelf en je scooter te bewijzen :P


Die witte vlekken op de onderste foto :

Zijn dat verf-schuursporen van Burgmannen, X-Maxen, SW-en, Kymco's, Syms en aanverwanten die aldaar amechtig en uitgeput zijn omgevallen en kriepend op hun zijde weer naar beneden zijn geschoven ?


Gràpjeuh, hé jongens... gràpjeuh.....



:+ :) :P
 
Je weet het topic leuk te brengen :)

Binnenkort check ik m'n agenda en stem ik op een datum. Zolang het maar niet augustus wordt ;)
 
Die witte vlekken op de onderste foto :

Zijn dat verf-schuursporen van Burgmannen, X-Maxen, SW-en, Kymco's, Syms en aanverwanten die aldaar amechtig en uitgeput zijn omgevallen en kriepend op hun zijde weer naar beneden zijn geschoven ?


Gràpjeuh, hé jongens... gràpjeuh.....



:+ :) :P

_O-
 
Ik snap de keuze voor de Mergellandroute wel.....

Is grotendeels 60-zone, dus minder kans dat je wordt zoekgereden door echte motorrijders. ;)
 
Ik snap de keuze voor de Mergellandroute wel.....

Is grotendeels 60-zone, dus minder kans dat je wordt zoekgereden door echte motorrijders. ;)
Oja jôh, waar wordt beweert er dat het een snelheidsrace gaat worden? Er bestaat op deze aardkloot ook ander vermaak dan het gas ver opendraaien. :]
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten zijn ook echte motorrijders aan max. snelheden gebonden?
Mss nog een geluk, zo hoeven ze zich niet te bewijzen. :N
Klinkt aannemelijker op een forum, toch?
Ja maar, ik kon die scooter wel aan maar ik mocht niet harder. :$
Kunnen we hier nog even bezig blijven in dit soort topic's.
Wat echt telt is real traffic in a real situation, en dan moeten ze de duimen leggen voor een scooter. Vandaag nog maar eens ondervonden op weg naar het werk. *D
 
Ik zou net meerijden omdat de data van DBS mij niet passen. Heb de dag na de rit van DBS een rit in Oost -Vlaanderen
 
Wat is er zo leuk aan om in een (zeer) grote groep te sjokken ?

Buiten het gevoel van samenhorigheid, niets dan nadelen imho :

Lage snelheid, opletten dat je niet op elkaar knalt, opwekken van wrevel bij de buurtbewoners wegens de onvermijdelijke overlast,zelfs door putputput-scooters... :?
 
Wat is er zo leuk aan om in een (zeer) grote groep te sjokken ?

Buiten het gevoel van samenhorigheid, niets dan nadelen imho :

Lage snelheid, opletten dat je niet op elkaar knalt, opwekken van wrevel bij de buurtbewoners wegens de onvermijdelijke overlast,zelfs door putputput-scooters... :?

Ben het niet zo vaak eens met Slijk of liever hij niet met mij. Maar ik zie ook niet meteen het leuke aan dat samen gaan rijen? De buurtbewoners zullen me worst wezen maar het is vooral veel remmen om niet in de ander zijn kont te rijen. En een paar uren de uitlaatgassen van je voorgangers inademen. En dat is net in tegenstelling van wat motorrijden eigenlijk is. Een motorrijder is een loner. Een eenzaat die zijn eigen weg gaat en liefst even volgas geeft als het te druk om hem heen word.
 
Een motor rijder kan elke persoon zijn boven de 18 jaar in een land van 16,5 miljoen mensen.
Om nu te zeggen dat een motorrijder per defenitie een lonly rijder is die het liefst het gas alleen maar open gooit gaat een beetje ver.
En dit gaat al helemaal niet op voor de meeste motorscooters rijders.
Bovendien worden er elke jaar door verschillende organisatie s zoals ook het grote mf motorrit en door het hele land dit soort initiatieven gedaan.
Gelet op de oo komsten van honderden motorrijders lijkt mij julie visie niet de algemene te zijn.
Trouwens degene die er zo overdenken geven zichzelf simpelweg niet op, zo zit niemand dus elkaar in de weg.
En wil je gaan gassen is er toch niemand die je tegenhoud je kan altijd je eigenweg weer gaan.
Ik ben zelf een sportieve rijder maar vind het erg leuk om in een groep te rijden met 200 kmh of met 40 kmh maakt mij niet uit. Gaat om de groep gezelligheid en saamhorigheid.
Daar hoeft niets stoers bij te zitten wat mij betreft.
Ik ben net gisteren terug gekomen uit luxenburg met 38 motorfietsen.
Erg gezellig.
Goed initiatief dus.
 
Klopt is een drama, ik vind het meestal helemaal niks en dat is niet vanwege de personen maar meer de groepsdynamiek van het rijden.

Er is ook een tijd geweest dat iedereen ging skeeleren .... vreselijk.
 
Laatst bewerkt:
Ligt helemaal aan de groep heb lekker gereden hoor 4 dagen in Sauerland over het al gemeen wordt er bij de DBS wel lekker door gereden en anders doe je tijdens een pauze een stukje alleen over :P
 
Over welke Mergellandroute gaat dit? Ik lees 'overnachtingsmogelijkheden'. :?
Dit fiets ik op een ochtend, terwijl de heen- en terugreis samen 250 km per auto is.
Nou ja, ik weet in ieder geval wannneer ik daar niet moet zijn. Ik heb (niet alleen als wielertoerist) een enorme hekel aan toerende motoren/scooters. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb (niet alleen als wielertoerist) een enorme hekel aan toerende motoren/scooters. ;)

Wielertoerist toch niet in groepen ? Lol.

Ik woon in een groene wijk en er komen hier kuddes bejaarden doorheen dat wil je niet weten je zou bijna een afschotvergunning erom vragen :(
 
Laatst bewerkt:
Twee keer dezelfde route rijden lijkt me wat zinloos. DBS was eerder dus laten we daar verder gaan.

http://dutchbigscoots.forum2go.nl/dbs-late-zomerrit-2013-14-sept-f123.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan